2023-05-03, 12:19
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Det är snarare i din värld som konspirationsteorier är fakta.
Det går inte att komma någon vart här med någon som inte accepterar vetenskap. Vilken evidens ska man presentera för någon i syfte att övertyga om värdet av evidens? Vilken logik ska man presentera för att övertyga någon om logikens giltighet?
Mission impossible.
Haha, enkätundersökningar om journalisters partisympatier från Göteborgs Universitet är alltså "konspirationsteorier".
https://medarbetarportalen.gu.se/digitalAssets/1284/1284227_nr38.pdf

Bravo, geniet. En golfapplåd...
Citera
2023-05-03, 12:26
Medlem
Benny98s avatar
EW är en egoist med en överdriven självbild. Hon hoppar av SD för att de inte stöttar henne. Helt okej, det är hennes eget beslut. Men hon vägrar att låta bli att ta emot lön varje månad i 3,5 år från riksdagen. Och då pratar vi inte om en skitlön, utan en ganska hög lön. Så hon sitter kvar därför att hon tror att många väljare vill ha henne kvar. Vilket jävla hyckleri. Hon ska ut med arslet före. Hon har blivit invald som ledamot för SD.
Citera
2023-05-03, 12:35
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Lennart Bengtsson har gjort en del vettiga saker, absolut, men nu är han en 87-årig farbror som verkar ha tappat kontakten med verkligheten.

Kan du förklara för mig varför den gubbens och väg-och-vatten-ingenjören Widdings påståenden skulle väga tyngre än, till exempel, 531 yrkesverksamma forskares:
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/LlmmmR/sveriges-utslapp-maste-minska-nu-regeringen
Som en motvikt till dessa 531 forskare kan nämnas följande dokument signerat av 1107 ”scientists and professionals”:
There is no climate emergency
https://clintel.org/wp-content/uploads/2022/06/WCD-version-06272215121.pdf

Det behövs många fler som Elsa Widding som gräver i detta och försöker reda ut vad som egentligen gäller.

Jag kan inte bestämma vad jag tycker är värst: Det vidriga politiska spelet eller alla nyttiga idioter som legitimerar det vidriga politiska spelet. Förmodligen är alla nyttiga idioter värst eftersom de behövs för att det vidriga politiska spelet ska kunna fortsätta. (Detta gäller givetvis inte bara klimatfrågan utan all svensk politik.)
Citera
2023-05-03, 12:42
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Som en motvikt till dessa 531 forskare kan nämnas följande dokument signerat av 1107 ”scientists and professionals”:

Det behövs många fler som Elsa Widding som gräver i detta och försöker reda ut vad som egentligen gäller.

Jag kan inte bestämma vad jag tycker är värst: Det vidriga politiska spelet eller alla nyttiga idioter som legitimerar det vidriga politiska spelet. Förmodligen är alla nyttiga idioter värst eftersom de behövs för att det vidriga politiska spelet ska kunna fortsätta. (Detta gäller givetvis inte bara klimatfrågan utan all svensk politik.)

För mig är inte Elsa Widding det vetenskapliga geni som hon framställer sig själv som. Alla som umgås med vaccinmotståndare, förintelseförnekare och ibland också 911-konspiratörer utstrålar en negativ energi för mig. Det betyder inte ett piss om man har läst 800 sidor av annat konspiratoriskt material och tror att man är välutbildad. En konspiratör driver sin tes in absurdum genom att kräva bevis från motståndarsidan, och citerar sedan valda delar av olika rapporter för att förneka problemet.
Citera
2023-05-03, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Om du helt slopar alla krav på relevant kompetens är inte svårt att skapa långa upprop. Som parodi på detta finns Project Steve.
Citat:

Då gärna med lite mindre förutfattade meningar än Widding. Muller med Berkeley Earth är i så fall ett bättre exempel på någon som satte igång och analysera förutsättningslöst.
Citera
2023-05-03, 12:47
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
För mig är inte Elsa Widding det vetenskapliga geni som hon framställer sig själv som. Alla som umgås med vaccinmotståndare, förintelseförnekare och ibland också 911-konspiratörer utstrålar en negativ energi för mig. Det betyder inte ett piss om man har läst 800 sidor av annat konspiratoriskt material och tror att man är välutbildad. En konspiratör driver sin tes in absurdum genom att kräva bevis från motståndarsidan, och citerar sedan valda delar av olika rapporter för att förneka problemet.
På vilket sätt menar du att hon framställer sig själv som ett geni? Jag uppfattar att hon är inriktad på klimatfrågor och inte sin egen person.
Citera
2023-05-03, 12:50
Medlem
Citat:
Du ska nog undvika naturvetenskap låter det som.
Citera
2023-05-03, 12:52
Medlem
Citat:
EW är en egoist med en överdriven självbild. Hon hoppar av SD för att de inte stöttar henne. Helt okej, det är hennes eget beslut. Men hon vägrar att låta bli att ta emot lön varje månad i 3,5 år från riksdagen. Och då pratar vi inte om en skitlön, utan en ganska hög lön. Så hon sitter kvar därför att hon tror att många väljare vill ha henne kvar. Vilket jävla hyckleri. Hon ska ut med arslet före. Hon har blivit invald som ledamot för SD.
Tror??
Hon har ett JÄTTESTÖD bland väljarna.
Citera
2023-05-03, 12:56
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Haha, enkätundersökningar om journalisters partisympatier från Göteborgs Universitet är alltså "konspirationsteorier".
https://medarbetarportalen.gu.se/digitalAssets/1284/1284227_nr38.pdf

Bravo, geniet. En golfapplåd...
Vi vet redan på vilka premisser du avfärdar vetenskap.
Citera
2023-05-03, 12:56
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Du ska nog undvika naturvetenskap låter det som.

Ja, därför att hela världens samlade forskarelit som bara har jobbat med naturvetenskap hela livet kan ju inte ha rätt. Elsa sitter nog inne på svaren.
Citera
2023-05-03, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
Det stämmer Inte alls, peka gärna på vilken annan exklusiv fråga som de driver som du stöttar till 100 procent och som är tillgodo för folket.

Varför då, det jag skrev hade med dig att göra som skrev det jag citerade.
Senast redigerad av expat2021 2023-05-03 kl. 13:06.
Citera
2023-05-03, 13:04
Medlem
Enydrions avatar
Citat:

Nej, för dig är väl Dumlund och Stendum exempel på vetenskapliga genier?

Själv är jag civilingenjör från Chalmers som Elsa och jag tog inte svininfluensa vaccinet eller covid vaccinet.

Men jag förstår att ni globalist idioter måste hitta på en massa värdelös skit för att hålla massorna lugna medan de berövas på allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in