2023-05-02, 19:53
Medlem
rullkragens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av some-times
Centralt i Stockholm (från 105 och uppåt.

Tackar för svaret.

Skulle gissa att det kostar något sådant i Skåne också.
Men vet inte.

Som jag sa så bor jag på Gran Canaria.
Och i en lokal liten by så ca 6 Euro, men kan tänka mig att på en toristort tar dom 10 Euro, ja typ Svenska priser.
Och säkert inte lika goda är pizzorna på en turidtort.
2023-05-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Brukar äta pizza ca. en gång i veckan. Oftast gör jag den själv. Tomatsås, ost, lök, skinka och oliver är typ basen. Sedan varierar jag med paprika, svamp, majs och jalapenos eller färsk chili.

Jag blir trött bara att läsa det du skriver. Tänk. Bara att lyfta telefonen så har du en pizza utanför dörren.
2023-05-02, 19:57
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Tackar för svaret.
Låter mer rimligt,
jämfört med 145 och upp till 200 som någon nämnde.
Men trots allt en ganska stor höjning på 2 år.

Här får man en familjepizza för 10-12 euro.
Med en massa gott på den.
Och pizza bagarna är Spanska här, vilket jag tycker är bra för dom blir inte lika oljiga.
På en del ställen har dom ugnar av sten som dom eldar med ved.
Blir fantastiska pizzor.

Tänk att sitta vid stranden och se havet med en god pizza och några öl.

Pizzorna på 400 grader som jag nämnde har de priserna, kanske 145-170kr. Men då är de lite mer än en vanlig pizza. En normal pizza är billigare.
2023-05-02, 19:57
Medlem
trailblasers avatar
Köpte nyss en pirra hos min lokala dealer. Han kör bra råvaror i den mån jag kan avgöra. Aldrig under 15 år blivit magsjuk. Men det gör det helt klart svårare att hålla vikten eller gå ned. Tror lätt det är 2000 kcal på min favorit, skinka, räkor, champinjoner + sås.

I snitt tror jag att jag köper där 2 gånger i veckan. Värt det, smaken får jag då inte till när jag försöker själv.
2023-05-02, 19:58
Medlem
Någon gång i månaden och då blir det oftast en Napolitansk pizza med Njuda.
2023-05-02, 19:59
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Fast är det verkligen värt det? 30 pizzor á 120 kronor styck, det är 3600 kronor i månaden. Är det verkligen något man "unnar" sig? Är det verkligen så du vill spendera ditt liv, med att jobba en tredjedel av dygnet så att du kan fylla buken med deg och budgetost varje eftermiddag? Är det verkligen att leva livet?
Du har ett väldigt subjektivt tänkande nu. Vem är du att avgöra vad som är rätt och fel vad gäller mina införtjänade pengar? Mat är något jag prioriterar och väljer framför annat som kostar. Om det är att leva livet vet jag inte, det var en väldigt märklig fråga tycker jag.

Sen köper jag inte 30 pizzor i månaden. Jag äter heller inte pizza till frukost, lunch och middag. Utan en halv pizza till lunch eller middag. Resten av dagens måltider är egenlagad mat eller varför inte köpt mat från restaurang.
2023-05-02, 20:00
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
När kan det bli att ni börjar igen då? Jag menar, förr eller senare hade de ju kommit upp över 100 ändå.

Aldrig troligtvis. Nu när vi upptäckt att vi själva kan göra en pizza som är minst lika god med högre kvalitet till en tredjedel av priset. Undantag kan så klart göras på resande fot.
2023-05-02, 20:04
Medlem
Pizza från turken köper man max en gång var tredje månad, blir då med ”Oxfilé” och ”fläskfilé” med lite sallad gurka tomat rödlök bea och annat smått och gott.
Annars så har man numera fått dille på sushi, billigare fräschare och godare än pizza.
https://www.bildtagg.se/bild/zou7be5ur9uk0qmkgnhuxcha
Medlem
rullkragens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Pizzorna på

400 grader som jag nämnde har de priserna, kanske 145-170kr. Men då är de lite mer än en vanlig pizza. En normal pizza är billigare.

Tackar för svaret.

Är 400grader ett nytt ställe i Malmö?

Kanske är do extra goda, så man kan unna sig det i bland.

För min del så ger jag hellre lite mer för en riktigt god pizza än någon billig flottig pizza.

Både I Vittsjö och Perstorp som var mina hemtrakter.
Så bytade pizzorierna ofta ägare.
Och kvaliteten blev oftast sämre med nya ägare.
Medlem
jewclaws avatar
Äter kebabpizza varje dag. Då menar jag varje dag med några undantag. Ibland blir det kebabrulle med ost. Ibland två stycken.
Tränar hårt varje dag så det är inga problem

120kg~ 189 ca lång, väldigt låg bodyfat (har magrutor och väldefinierade delts)

Styrkesats 1RM

Bänk = 210kg, 215 en bra dag
Mark = 350kg, inte den bästa formen..
Strikt bicepscurl = 110kg
Axelpress över huvudet med skivstång (OHP) = 140kg
Medlem
some-timess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Tackar för svaret.

Skulle gissa att det kostar något sådant i Skåne också.
Men vet inte.

Som jag sa så bor jag på Gran Canaria.
Och i en lokal liten by så ca 6 Euro, men kan tänka mig att på en toristort tar dom 10 Euro, ja typ Svenska priser.
Och säkert inte lika goda är pizzorna på en turidtort.
Jag har 3 pizza 🍕 or på gångavstånd den ena tar just 105 ( capricosa den andra tar 110 och den tredje 115... rätt goda m snåla med fyllning. (Norrmalm).
2023-05-02, 20:05
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Äter kebabpizza varje dag. Då menar jag varje dag med några undantag. Ibland blir det kebabrulle med ost. Ibland två stycken.
Tränar hårt varje dag så det är inga problem

120kg~ 189 ca lång, väldigt låg bodyfat (har magrutor och väldefinierade delts)

Styrkesats 1RM

Bänk = 210kg, 215 en bra dag
Mark = 350kg, inte den bästa formen..
Strikt bicepscurl = 110kg
Axelpress över huvudet med skivstång (OHP) = 140kg
Är det inte trist att äta samma pizza varje dag?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in