Föredrar mina stabila favoriter och byter sällan pizzasmak, eller bryter mina vanor för den delen heller. Hamnar alltid oavsett på en margerita då jag gillar enkelheten men ändå en bra smak om man är småhungrig eller oxfilépizza samt kebab då jag är hungrigare. Kött med god sås fungerar bäst på pizza även om jag testat den varianten på flertalet olika sätt.
Den godaste pizzan ska innehålla mozzarellaost och gärna ha tunna tomatskivor och basilikablad. När jag gjort pizza själv har jag haft soltorkade tomater på, ibland lök. Det ska inte vara kött på mina pizzor.
Ja det är väl en kebabpizza med pommes frites, färska tomater, champinjoner, gärna paprika och med vitlök eller bearnaise-sås beroende på stunden. När jag var lite käkade jag alltid pizzor som egentligen inte var goda, hade räkor och salami på oftast, sen blev jag äldre och fick beställa de dyrare pizzorna och där är jag nu!
Den absolut godaste pizzan jag någonsin ätit New orleans/moby dick på Peppes pizza .
Det är som ni säkert förstod hälften av varje , jag har inte riktigt kommit på vilken ände man ska börja för en att få en fullkomlig upplevelse.
Synd bara för er som bor i söder eller ost att ni har så långt till Peppes ,det ligger nämligen i norge .......
Jag är en sådan där trist typ som gillar en hawaii med extra lite ost.
Citat:
Ursprungligen postat av piston
Den absolut godaste pizzan jag någonsin ätit New orleans/moby dick på Peppes pizza .
Det är som ni säkert förstod hälften av varje , jag har inte riktigt kommit på vilken ände man ska börja för en att få en fullkomlig upplevelse.
Synd bara för er som bor i söder eller ost att ni har så långt till Peppes ,det ligger nämligen i norge .......
fyra ostar (aka quatra fomiango?) är fan inte dum, inte så mycket grejer på (man kan ju lägga till t,ex färsk tomat eller nått) , men fan vad god. Pizzaost,mozarella,gorognala,ädelost (vissa har färskost me vitlök istllet för ädelosten. Kalloribomb!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!