2023-05-02, 18:59
Medlem
X3treams avatar
Priserna på flyg inrikes i Ryssland kommer öka med 15-30 % pga av sanktionerna, nu börjar det bli dyrt och svårt att få reservdelar till landet. Detta är från Ryska nyheter, så ta det med stor nypa salt.
Citera
2023-05-02, 19:00
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ämnet jag diskuterar, och som du svarade på är: Upplever Ryssland att de är hotade av Nato reellt.

I samband med detta pratade vi om länder som var anfallna av Nato, och vad Ryssland drar för slutsatser av det.

Jag finner ert tjafs patetiskt. Jag stöttar inte Ryssland, men jag förklarar varför där är krig, så att vi med fördel undviker det en annan gång och även kan lösa denna konflikt.

Hur många tror du håller med dig om det i denna tråd?

Hur undviker man ett krig? En början är ju att ett land inte attackerar ett annat, lätt va?

Löser denna konflikt? ryssen håller sig på rätt sida gränsen!

Men visst, låssas du att vara neutral om det får dig att må bättre.
Citera
2023-05-02, 19:04
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Men håll ert jäkla Nato tjafs i tråden som handlar om det!!

(FB) Varför tror Ryssland hela tiden att NATO kommer attackera Ryssland?

Patetiskt. Proryssarna verkar ha glömt att Putin var ett "geni" och "mästerstrateg" som spelade 5D-schack med väst. Nu har det visat sig att Putin bara höll en nivå a la en simpel A-lagare på random parkbänk i Moskva som knappt klarar spela luffarschack i vodkaruset. Efter att luftslottet avslöjats måste proryssen spela ut offerkortet om "NATO-hot". Patetiskt.
Citera
2023-05-02, 19:05
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
För att man inte köper den förklaringen att Nato skulle utgöra ett "existensiellt" hot, det är ju bara trams och om gemene ryss verkligen tror de så behöver hela landet KBT-terapi.
Nato ses som ett väldigt dåligt svepskäl för Putin med en klassisk uppfinn en fiende för att stärka din egen makt. Själva tillvägagångssättet, att man attackerar ett icke Nato-land med följden att många fler länder drar sig mot Nato tyder på att Putin inte alls fruktar Nato och egentligen inte har något emot att Ryssland får betydligt längre Natogräns och fler "ovänliga" länder mot sig som följd av det egna agerandet.

Men oavsett om du och jag härinne och många fler tycker det är trams är det fortfarande verkligheten som ser ut så. Det är ju odiskutabelt.
Citera
2023-05-02, 19:12
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Men oavsett om du och jag härinne och många fler tycker det är trams är det fortfarande verkligheten som ser ut så. Det är ju odiskutabelt.
Att det är trams är synonymt med att det är en dålig bortförklaring som synats och därmed inte alls är verkligheten så som den ser ut.

Sen verkar Kreml ha en propagandamaskin i klass med Nordkorea så de har säkert lyckats dupera en ansenlig andel ryssar och genom ryssens egna destruktiva beteende så är det enda existensiella hotet mot Ryssland dem själva.
Citera
2023-05-02, 19:13
Avslutad
Citat:
Hur mycket folk än hatar Ryssland så förstår jag inte varför man förnekar att Ryssland ser Nato som ett hot. Hela ryska narrativa inställningen är ju att detta är ett existentiellt krig mot väst/Nato. Folk härinne har väldigt svårt att vara objektiva.

Det är väl ingen som förnekar att Ryssland ser NATO som ett hot. Hotet är dock inte verkligt..
Citera
2023-05-02, 19:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Det är inte bara proryssar i denna tråd som bevisligen har lågt IQ. Ryska commanders med lågt IQ kom på "geniala" idén att hålla Chernobyl och gräva ner sig i Red Forest. Nu kommer rapporter om ryska soldater som blivit sjuka.

Russian Soldiers Struck With Radiation Sickness After Digging by Chernobyl
Trenches dug by Russian soldiers are seen near the Red Forest, which is a 10 square kilometer area surrounding the Chernobyl Nuclear Power Plant within the Exclusion Zone on May 29, 2022, amid the Russian invasion of Ukraine. Russian soldiers continue to be struck with radiation sickness after fishing and digging defensive trenches near the irradiated ghost city of Chernobyl.

https://www.newsweek.com/russian-soldiers-struck-radiation-sickness-after-digging-chernobyl-1797649

Men även den vanliga ryssen är ju korkad. Tjernobyl är ju världskänt och speciellt i f.d. Sovjet. Området är fullt med varningsskyltar. Även på den vitryska sidan av gränsen de passerade är det stora evakuerade områden (Större område än i Ukraina då vinden var åt det hållet när olyckan skedde). Fiskar man där så är man förståndshandikappad. Barn på mellanstadiet skulle förstå att det är idiotiskt.
Citera
2023-05-02, 19:14
Medlem
Citat:

Du ljuger. Självklart vet du att ingen kommer invadera ett land med kärnvapen. NATO är er egen skapelse, en konsekvens av rysk imperialism. Ingen har glömt ockupationerna, krigen alla massakrer under sovjet. Och Putin fortsätter er historia, en aldrig sinande lust för blod.
Citera
2023-05-02, 19:15
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
Att det är trams är synonymt med att det är en dålig bortförklaring som synats och därmed inte alls är verkligheten så som den ser ut.

Sen verkar Kreml ha en propagandamaskin i klass med Nordkorea så de har säkert lyckats dupera en ansenlig andel ryssar och genom ryssens egna destruktiva beteende så är det enda existensiella hotet mot Ryssland dem själva.

Detta ger en bild av hur de resonerar i Ryssland.

https://www.alliansfriheten.se/kriget-i-ukraina/
Citera
2023-05-02, 19:17
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Hur mycket folk än hatar Ryssland så förstår jag inte varför man förnekar att Ryssland ser Nato som ett hot. Hela ryska narrativa inställningen är ju att detta är ett existentiellt krig mot väst/Nato. Folk härinne har väldigt svårt att vara objektiva.
Dom ser antagligen Nato som ett hot för att dom inte kan attackera random (nato) land som dom vill och inte som ett militärt hot mot ryZzland som nation. Dumfan till ryZzledare har misslyckats å det grövsta och har bara sett till så alla gränsländer vill joina asap
Citera
2023-05-02, 19:20
Medlem
Citat:
Vad diskuterar du?

Det självklara i att NATO inte kommer invadera Ryssland. Anledningen till hatet mot NATO är att den är ett hinder för rysk imperialism.
Citera
2023-05-02, 19:22
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Video12
Det självklara i att NATO inte kommer invadera Ryssland. Anledningen till hatet mot NATO är att den är ett hinder för rysk imperialism.

Har du intresse att förstå rekommenderar jag

”Vi och dom : Bengt Jangfeldt om Ryssland som idé”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in