2023-05-02, 18:25
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etonjohn
Faktalänk på det annars anses det som lögn på FB.

Behöver du en länk på det ? Absolut ingen vill bli folkrättsligt ansvarig för den katastrofen Ryssland är . Det är typ ett bottenlöst jävla hål av korruption och allmän misär . Det är möjligtvis Kina som vill ha lite av de asiatiska delarna vi andra var fullkomligt nöjda med att se Ryssland som en råvaruleverantör som inte klarade av steget till att bli en industrination ( samtidigt som det fanns ett underhållningsvärde i att titta på youtubevideos med ryska fyllon som kämpar om titeln i Darwin awards )
Citera
2023-05-02, 18:25
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Ditt ryssland anföll Ukraina, NATO hjälper Ukraina att försvara sig mot ryssen, då Ukraina bad om hjälp.

Sen att du tycker det är fel, det förstår jag men stöttar man ett land fyllt med mördare och våldtäktsmän får man vara beredd på att vara avskydd och isolerad, precis som ryssland kommer vara framöver. Det är rätt skönt att vara anonym på ett forum med dina åsikter gissar jag.

Ämnet jag diskuterar, och som du svarade på är: Upplever Ryssland att de är hotade av Nato reellt.

I samband med detta pratade vi om länder som var anfallna av Nato, och vad Ryssland drar för slutsatser av det.

Jag finner ert tjafs patetiskt. Jag stöttar inte Ryssland, men jag förklarar varför där är krig, så att vi med fördel undviker det en annan gång och även kan lösa denna konflikt.
Citera
2023-05-02, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja mönstret är övertydligt där vi ju ser att dom grannstater som gått med i Nato vågar Putin inte attackera medan övriga lever farligt.
Och jag håller envist fast vid att Putin liksom Hitler gett sin välsignelse till att låtsa sin arme mörda, våldta och begå mängder av krigsbrott mot ukrainarna. Putin är ju faktiskt åtalad så bevis som bör hålla i en rättegång mot den ryske diktatorn finns ju.
Fast han och hans frilla kanske kör rysk roulette innan rättvisan hinner agera.
Många analytiker och kommentatorer i det här kriget drar tydliga paralleller med Hitler.
I den här tråden hävdar psykseglaren med emfas att liknelsen inte ens är nära. Man undrar varför?
Citera
2023-05-02, 18:31
Medlem
Sgt.Blands avatar
Men håll ert jäkla Nato tjafs i tråden som handlar om det!!

(FB) Varför tror Ryssland hela tiden att NATO kommer attackera Ryssland?
Citera
2023-05-02, 18:32
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Det är inte bara proryssar i denna tråd som bevisligen har lågt IQ. Ryska commanders med lågt IQ kom på "geniala" idén att hålla Chernobyl och gräva ner sig i Red Forest. Nu kommer rapporter om ryska soldater som blivit sjuka.

Russian Soldiers Struck With Radiation Sickness After Digging by Chernobyl
Trenches dug by Russian soldiers are seen near the Red Forest, which is a 10 square kilometer area surrounding the Chernobyl Nuclear Power Plant within the Exclusion Zone on May 29, 2022, amid the Russian invasion of Ukraine. Russian soldiers continue to be struck with radiation sickness after fishing and digging defensive trenches near the irradiated ghost city of Chernobyl.

https://www.newsweek.com/russian-soldiers-struck-radiation-sickness-after-digging-chernobyl-1797649
Citera
2023-05-02, 18:33
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Är ju en möjlighet men det är en ledig dag för vanligt folk, så de kommer väl att vara i rörelse ? Sen kan jag tänka mig att det nog filmas med en typ 30 sekunders försening innan det släpps som "live" på tv`n. Då för att hinna klippa bort något man inte vill visa/sker...
De kommer säkert att stänga av centrala Moskva också, och inte bara sätta upp staket. Nu verkar det faktiskt som Moskva inte finns med i listan över städer som ställer in firandet, så något måste de göra med säkerheten i åtanke.

Tar så gott som för givet att man inte sänder helt i realtid, men å andra sidan går det att spinna något oplanerat rätt så ordentligt.
Senast redigerad av Blot-Sven 2023-05-02 kl. 18:42.
Citera
2023-05-02, 18:35
Medlem
TheNightTrippers avatar
Något säger mig att dom här oligarkerna kommer ramla från en balkong inom några dagar, om dom inte lyckas fly till Malaysia innan. https://www.youtube.com/watch?v=0Xju_7fcKPo

Kom igen nu för fan ryska folket gör uppror någon gång! Fegisar!
Citera
2023-05-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
"Hotet" består ju av att Ryssland inte vågar attackera och annektera länder som hör till NATO.

Georgien hör inte till NATO = Ryssland invaderar. Moldavien hör inte till NATO = Ryssland invaderar. Ukraina hör inte till NATO = Ryssland invaderar. Mönstret är solklart för normalbegåvade.

Varför fortsätter ni att svara psykseglarens spam? Ignorera honom så trådkvaliteten höjs. Tråden förstörs av trams. Inga inlägg från den användaren har nått som helst värde för forumet och inga svar till honom heller.
Vi kan nog även lägga till Tjetjenien på listan. Alla dessa nämnda regioner undviks av psykseglaren.
Just nu är det bara Natos planerade attack på Ryssland som gäller….
Citera
2023-05-02, 18:47
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ämnet jag diskuterar, och som du svarade på är: Upplever Ryssland att de är hotade av Nato reellt.

I samband med detta pratade vi om länder som var anfallna av Nato, och vad Ryssland drar för slutsatser av det.

Jag finner ert tjafs patetiskt. Jag stöttar inte Ryssland, men jag förklarar varför där är krig, så att vi med fördel undviker det en annan gång och även kan lösa denna konflikt.

Hur mycket folk än hatar Ryssland så förstår jag inte varför man förnekar att Ryssland ser Nato som ett hot. Hela ryska narrativa inställningen är ju att detta är ett existentiellt krig mot väst/Nato. Folk härinne har väldigt svårt att vara objektiva.
Citera
2023-05-02, 18:48
Avslutad
Citat:
Inga. Och du har heller inga konkreta bevis på motsatsen.

Men nu pratar vi om Putin och hans elit runt om honom. Vad gör de för riskbedömning?

Gör vi? Och jag som gick i tron om att tråden handlade om Rysslands invasion av Ukraina..
Citera
2023-05-02, 18:55
Medlem
Citat:

Nato som försvarsallians har väl inte anfallit några länder på helt eget bevåg i syfte att ockupera? Vad skulle Nato som allians tjäna på det? Det strider ju dessutom helt mot försvarsalliansens stadgar.
Du försöker ju utmåla Nato som ett hot mot Ryssland vilket ju få faktiskt köper. Och för den ryske diktator är nog största hotet mot hans hälsa inte Nato utan ett ryskt intern agerande.
Citera
2023-05-02, 18:57
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Hur mycket folk än hatar Ryssland så förstår jag inte varför man förnekar att Ryssland ser Nato som ett hot. Hela ryska narrativa inställningen är ju att detta är ett existentiellt krig mot väst/Nato. Folk härinne har väldigt svårt att vara objektiva.
För att man inte köper den förklaringen att Nato skulle utgöra ett "existensiellt" hot, det är ju bara trams och om gemene ryss verkligen tror de så behöver hela landet KBT-terapi.
Nato ses som ett väldigt dåligt svepskäl för Putin med en klassisk uppfinn en fiende för att stärka din egen makt. Själva tillvägagångssättet, att man attackerar ett icke Nato-land med följden att många fler länder drar sig mot Nato tyder på att Putin inte alls fruktar Nato och egentligen inte har något emot att Ryssland får betydligt längre Natogräns och fler "ovänliga" länder mot sig som följd av det egna agerandet.
Senast redigerad av Tralfamadore 2023-05-02 kl. 18:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in