2023-05-05, 21:08
Medlem
Tillssons avatar
Lerigt värre i Ukraina ...

Citat:
A column of NATO armored vehicles and tanks of the Armed Forces of Ukraine almost drowned in the mud in Ukraine
Mud sucked American M113 armored personnel carriers and even T-64BV tanks.
Armored vehicles in the footage are trying to pull out another tank and BMP-1.

https://twitter.com/djuric_zlatko/status/1654560104736276480
Citera
2023-05-05, 21:10
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Vad är det för ryska fejknyheter och sjuka ideér du skriver om?

Om du gillar woke, bögar och pride-festivaler så har jag inga synpunkter på det.
Det är dina fejknyheter. och dina fantasier om att jag skulle gilla bögfestivaler som jag vänder mig mot!

Att det dessutom är helt off topic gör ju ditt inlägg bara ännu mer tragiskt.

Ni pro-ryssar som stöder terrorn mot civila ukrainare blir i alla fall helt färre för varje krigsbrott som kommer i dagen.

Hur funkar det för dig själv om du nu är svensk?

Har du testat dina åsikter mot familj, vänner, arbetskamrater? Om du nu har några?
Citera
2023-05-05, 21:11
Medlem
Nu tar det fart på telegram, börjar vi se sönderfallet i Ryssland?
https://t.me/pzdcofficial/11438
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Utan tvivel blir det mos, men både bandet och tanden kan ju gå sönder. Jag föreställer mig också att där är ett armeringsjärn som går genom tanden också. Där är inget tvivel om att du kommer genom, och på många ställen som man sett på ukrainska stäppen så går det också att komma upp i 40 utan problem med en Leo i terrängen.

Finns inget armeringsjärn i de där tänderna, något ska man tjäna pengar på och utesluter man armeringsjärnet så anses man som listig och rik i ryssland, vilket är bra för Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Jo man kan skjuta bort dem. Möjligen kan väl en tung akan göra jobbet bättre?
En tung "akan"? vad är det.....du skall väl inte börja prata om Arjuns nu också
Citera
2023-05-05, 21:12
Medlem
Citat:

Tja, kanske. Men några Leo 2 som står några km från tänderna så är det hål inom kort.
Citera
2023-05-05, 21:13
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Utan tvivel blir det mos, men både bandet och tanden kan ju gå sönder. Jag föreställer mig också att där är ett armeringsjärn som går genom tanden också. Där är inget tvivel om att du kommer genom, och på många ställen som man sett på ukrainska stäppen så går det också att komma upp i 40 utan problem med en Leo i terrängen.
Ja du kan vara nånting på spåren här faktiskt. Jag har sett några bilder den senaste tiden där UAF har monterat nåt som ser ut "snöskottare" på MBT. Orkar inte leta länkar nu men ser ut ungefär som ett gammalt tåg. Jag fattade inte vad de skulle ha de till men det kan ju vara för att bara kötta undan olika former av stridsvagnshinder.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-05-05 kl. 21:20.
Citera
2023-05-05, 21:14
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Draktänder. Är väl bara att sätta 155 mm i dem först och sen köra.
Ja, det lär sprängas gator genom dem om de ska forceras men Ukrainarna har kanske andra planer, slår kanske där ryzzen minst anar och då har kanske ryzzen draktänderna bakom sig istället för mellan sig och Ukrainarna.
Citera
2023-05-05, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
En tung "akan"? vad är det.....du skall väl inte börja prata om Arjuns nu också

Akan är förkortning för automatkanon
Citera
2023-05-05, 21:18
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Nu har ju Tyskland levererat flera Leo som är minröjare. Även andra minröjare är ju på plats.

Just minor är nog inte det största hotet mot offensiven.

Vi får se hur det går...
Citera
2023-05-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ja om de är så små så är det lugnt. Jag tänkte på större tänder.
Så små är dom alla ryssland har som gjort bort sig igen
Citera
2023-05-05, 21:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
`Såklart där inte finns något armeringsjärn i några DRIVANDE saker hahahaha. Armeringsjärn är gjorda utav corten och gjorda för helt andra svängningar. Om de utsätts för drickrafter eller hästkrafter i Newtons per se så kan de lika väl ersättas med hubba bubba. Tror inte seglaren riktigt vet skillnaden på ARNE247 och corten. Hela diskussionen är som resten utav hans fantasier.....som om att fråga en ekonom om vad som gör sig bäst på fronten. Idioti och skitsnack för att stackaren vill höra hemma någonstans och inget annat. "Armeringsjärn i banden"....fan ta mig på gränsen till dummare än att det är speciella medel utvecklade för att endast drabba slaver eller vad fan han nu sade. Sorgligt att det tillåts här

Jag måste ha missat den delen där armeringsjärn blev ihopkopplade med de drivande banden. Jag menade i draktänderna, där försvann de i kleptokratins ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in