2023-05-02, 18:00
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Skinka, kebab, pommes, bea.
Har du pommesen på pizzan, eller som en sidorätt?
2023-05-02, 18:01
Medlem
zombie-nations avatar
Högst en gång i månaden. Är inte så förtjust i pizza längre. Kanske fläskfilé, räkor och bea.
2023-05-02, 18:01
Medlem
1-2ggr/mån, kör lastbil på fjärr. Enkla pizzor är min favorit, då vet man att man inte blir magsjuk. Men ska jag hårddra det innehåller den, förutom ost och tomat, kebab, lök, vitlök och valfri sås. Finns såklart godare alternativ till kebab, men har aldrig blivit förgiftad av det.
2023-05-02, 18:03
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovethesong
Om denna tråden är felplacerad så vänligen flytta den?

Här är dagens pizza https://imgur.com/a/vi7fD5D

Tonfisk-musslor-krabba-räkor-vitlökssås-sallad-cola.

Annars blir det banan-oxfile-currykryddat.

Idag är femte dagen i rad det blir pizza till middag.
Nästan varje vecka för mig & nästan alltid en Calzong

Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Pizza kan det bli en gång i månaden eller ett par i veckan, sommaren blir det ofta så pizza ägaren vill ha hjälp med gräsklippare motorsåg då blir det lite byteshandel.

Äter pizza med köttfärs och skinka var enda gång så den är min favorit.
Om jag inte tar min vanliga Calzong så är det inte ovanligt med en Vesuvio med köttfärs eller Oriental som den ofta kallas då. Fast många har bara köttfärs när den heter så. Då får jag be om skinka på den eller köttfärs på en Vesuvio fast det känns som att extra pålägg har blivit extra dyrt.... Alltså mer än vad det borde ha blivit. Från 10 - 15. Vafan! 50%!

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Lite olika, men brukar bli kanske 6-7 ggr i månaden. Äter alltid pizza om jag är i stan och har andra ärenden eller om jag inte ätit så mycket på jobbet. Faktum är att jag sitter på en pizzeria och skriver detta. Favoriten är Vesuvio, men ibland händer det att jag varierar mig.

Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
1-2 gånger i månaden men vi gör alltid egen med olika topping varje gång. Vi handlar inte längre hämtpizza då vi vägrar betala mer än 90 SEK för en turkpizza.
När kan det bli att ni börjar igen då? Jag menar, förr eller senare hade de ju kommit upp över 100 ändå.
2023-05-02, 18:15
Medlem
rullkragens avatar
ja det blir ca. en gång i veckan och i bland två gå ger i veckan. På en månad ca. 6 pizzor.

Min favorit är 4 olika ostar , med skinka och salami.
Men även en stark mexikana är gott.
Och varva det med att i bland beställa kebabpizza och hawajipizza.

Tycker det är trevligt en fredagkväll eller lördagskväll gå till en pizzeria. Äta en god pizza och dricka några öl.
Senast redigerad av rullkragen 2023-05-02 kl. 18:21.
2023-05-02, 18:16
Medlem
Kluffs avatar
Jag lagar oftast egen pizza och pizzadeg från grunden. Det är kul att experimentera med olika mjöler och förändra variabler som vatten-, jäst- och saltmängd. Den senaste pizzadegen kalljästes i nästan 72 timmar och blev jävligt schyst faktiskt: capricciosa med gremolata, basilika och hyvlad parmesan.

Bara man har ett pizzastål och kör det högst upp i ugnen med broilerläget på full fart går det att komma upp i temperaturer en bra bit över 300 grader. Den här blev klar på kanske 3-3,5 minuter i en vanlig hemmaugn.

Det blir oftast att jag gör deg som räcker till kanske tre pizzor. Sen blir det pizza till middag de tre nästkommande dagarna. Då märker man hur smakerna och texturen förändras över tid när degbollarna kalljäser (detta var den tredje och sista degen, och definitivt den bästa). Efter det är jag rätt nöjd på pizza, och det tar veckor innan jag antingen köper pizza ute eller gör egen igen.
Senast redigerad av Kluff 2023-05-02 kl. 18:30.
2023-05-02, 18:26
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Hahah, vaf ! Norska ? Sist jag var i oslo i februari kostade en vanlig pizza 250 norska och
en flaska husets röda 600 norska.

Du hänger inte med, ut å res lite vet ja !

Jag är väldigt väl arvoderad, kan inte klaga.

Oslo är ett rövhål. Jag var i nordnorge för ett halvår sedan och betalade 160 för en hamburgermeny med pommes. Det låter ju som att det snart är normala priser i Sverige också.
2023-05-02, 18:31
Avstängd
Fryspizza nån gång i månaden, oftast söndag. Alltid COOP Salami eller Het Tex Mex, alltid 10 ggr bättre och godare än vad någon svarting kan åstadkomma i sin knarktvättarhåla.
2023-05-02, 18:31
Medlem
Köpte en pizza och 2 läsk här om dagen på en pizzeria i en liten bruksort. Kostade 200kr höll på tappa hakan.

Ont: acapulco är min favorit. Utan lök
2023-05-02, 18:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Köpte en pizza och 2 läsk här om dagen på en pizzeria i en liten bruksort. Kostade 200kr höll på tappa hakan.

Ont: acapulco är min favorit. Utan lök

Gratulerar, du tvättade knarkpengar. Du fattar väl att en pizza och två läsk i en skithåla inte går på 200 kr?
2023-05-02, 18:36
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovethesong
Om denna tråden är felplacerad så vänligen flytta den?

Här är dagens pizza https://imgur.com/a/vi7fD5D

Tonfisk-musslor-krabba-räkor-vitlökssås-sallad-cola.

Annars blir det banan-oxfile-currykryddat.

Idag är femte dagen i rad det blir pizza till middag.

Helvete vad sugen jag blev på en pizza nu.

Förr åt jag väl en pizza varje vecka, varannan. Ville inte förstöra njutningen i att genom att äta det för ofta. Nu blir det inte så ofta..
Jag har väl ingen direkt favorit så här på rak arm utan jag tycker det är jäkligt nice att testa olika varje gång. Sen det man tycker om kan man ju slänga ihop till en egen när man väl beställer. Liksom utgår från en "vanlig" pizza men + det ena och det andra.

Fiiina grejer.
2023-05-02, 18:36
Medlem
KlappMungons avatar
En sån där liten (inte Billy utan den mer rundade) ett par gånger om året. Det är en OK frukost om man bor tillfälligt nånstans en natt och inte vill köpa ingredienser till riktig frukost eller annan mat.

Pizza är fruktansvärt tråkig mat. T o m ointressantare än varma mackor. Hur någon kan gå på restaurang och beställa nåt så urbota tråkigt är obegripligt. Det finns tusentals intressanta maträtter och så beställer man en degklump som nån smetat ut tomat och ost på till ett homogent och intetsägande lager. På det har man strött små små bitar av något annat som världens kackerlacksuppfödare funnit vara av otillräcklig kvalitet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in