2023-05-02, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lovethesong
Om denna tråden är felplacerad så vänligen flytta den?

Här är dagens pizza https://imgur.com/a/vi7fD5D

Tonfisk-musslor-krabba-räkor-vitlökssås-sallad-cola.

Annars blir det banan-oxfile-currykryddat.

Idag är femte dagen i rad det blir pizza till middag.
Blir det inte väldigt dyrt att äta pizza varje dag? En pizza går ju ändå loss på 120 kronor för en vanlig standard numera. Fem pizzor på fem dagar är 600 spänn, det blir en bra kasse riktig mat från Willys istället för några eftermiddagsbukfyllor.
2023-05-02, 15:29
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Idag är femte dagen i rad det blir pizza till middag.
Passar väl in när du fick lön :-)

Pizzerian där jag bor har ingen god kebabpizza, vilken jag gärna tar på andra ställen. Quattro stagioni brukar det mest bli här, lite olika smaker utan att det är blandat.

Räkor är smarrigt på pizza, och det är det på en quattro. Fiffigt är att köpa dessa vid löning, så man vet att de små kräftdjuren omsätts.

Det kanske händer att jag hämtar en gång i månaden, inte oftare.
Senast redigerad av Stormpiskare 2023-05-02 kl. 15:32.
2023-05-02, 15:51
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Blir det inte väldigt dyrt att äta pizza varje dag? En pizza går ju ändå loss på 120 kronor för en vanlig standard numera. Fem pizzor på fem dagar är 600 spänn, det blir en bra kasse riktig mat från Willys istället för några eftermiddagsbukfyllor.
Det blir dyrt för såna som dig som inte arbetar. Har man en stabil inkomst kan man unna sig att äta vad man vill.

Har haft perioder då jag kört hemkörning på två pizzor två-tre gånger i veckan. Jag orkar inte mer än en halv åt gången så en pizza räcker lätt i två dagar. Nu blir det cirka en pizza i veckan. Har nog förätit mig lite på det..

Favoriter är kebabpizza och ”flygande Jakob”pizzan. Den du har där ser smarrig ut!
2023-05-02, 15:56
Medlem
hippilis avatar
Pizza kan det bli en gång i månaden eller ett par i veckan, sommaren blir det ofta så pizza ägaren vill ha hjälp med gräsklippare motorsåg då blir det lite byteshandel.

Äter pizza med köttfärs och skinka var enda gång så den är min favorit.
2023-05-02, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Det blir dyrt för såna som dig som inte arbetar. Har man en stabil inkomst kan man unna sig att äta vad man vill.

Har haft perioder då jag kört hemkörning på två pizzor två-tre gånger i veckan. Jag orkar inte mer än en halv åt gången så en pizza räcker lätt i två dagar. Nu blir det cirka en pizza i veckan. Har nog förätit mig lite på det..

Favoriter är kebabpizza och ”flygande Jakob”pizzan. Den du har där ser smarrig ut!
Fast är det verkligen värt det? 30 pizzor á 120 kronor styck, det är 3600 kronor i månaden. Är det verkligen något man "unnar" sig? Är det verkligen så du vill spendera ditt liv, med att jobba en tredjedel av dygnet så att du kan fylla buken med deg och budgetost varje eftermiddag? Är det verkligen att leva livet?
2023-05-02, 16:04
Medlem
anomaligns avatar
Ett par gånger om året, när suget tiltar förnuftet. Köper bara vegetariana, och glömmer alltid säga att jag inte vill ha några "svarta" oliver på, så jag får alltid ägna en stund att rensa väck dem.
2023-05-02, 16:06
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Som mest en gång i månaden, oftast mer sällan, då jag är noga med att hålla vikten i schack. Jag är svag för ”Flygande Jakob”-pizza. Banan, curry, jordnötter, kyckling. Ljuvligt.
2023-05-02, 16:07
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Absolut att man kan unna sig om man har ett heltidsjobb. Men man kan inte unna sig allt. En extra pizza per vecka blir till en utlandssemester, som man också kanske vill unna sig.

Och hur ser det ut med sparandet när man unnar sig allt man vill ha? De där "Spara och Slösa" som fanns när jag var ung borde kanske återinföras.
Serien handlar om två flickor där Slösa är den som kastar bort sina pengar på nöjen och konsumtion medan Spara istället sparar sina pengar. Spara kan därmed unna sig något fint som hon vill ha i slutändan, vilket inte Slösa kan.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Spara_och_Sl%C3%B6sa

Som sagt, det brukar bli en quattro kanske en gång i månaden.
Senast redigerad av Stormpiskare 2023-05-02 kl. 16:09.
2023-05-02, 16:22
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Fast är det verkligen värt det? 30 pizzor á 120 kronor styck, det är 3600 kronor i månaden. Är det verkligen något man "unnar" sig? Är det verkligen så du vill spendera ditt liv, med att jobba en tredjedel av dygnet så att du kan fylla buken med deg och budgetost varje eftermiddag? Är det verkligen att leva livet?

Han vill nog få diabetes.. Så kan han gott lägga sina surt fördärvade pengar på varma mackor
2023-05-02, 16:23
Medlem
Själv är jag ganska smal, än så länge. 194 lång och runt 90 kilo. Inser att jag inte kan fortsätta så här i längden. Betalar hemkörning inklusive dricks = 200 kr. 4 minuter med bil till pizzerian.

Jag är fast i pizzaträsket. Det är så gott och så bekvämt. Innan jag börjar dra ner på pizzorna ska jag testa lite andra sorter. Något med ananas kanske. Kebab.

Jag brukar promenera i lugn takt tidig morgon en halvtimme. Hur länge måste man promenera för att promenera bort en pizza?
2023-05-02, 16:26
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Hur länge måste man promenera för att promenera bort en pizza?
Du förbränner ungefär 1 kcal per km gånger din vikt per kilo. En pizza innehåller ungefär 1000 kcal. Så en dryg mil i ditt fall.
2023-05-02, 16:33
Medlem
1-2 ggr i månaden. Antingen tonfisk & lök, eller fetaost, spenat, vitlök och extra mozzarella. Men på nyårsdagen blir det kebabpizza eller kebabrulle!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in