2023-05-02, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Du förbränner ungefär 1 kcal per km gånger din vikt per kilo. En pizza innehåller ungefär 1000 kcal. Så en dryg mil i ditt fall.

Ok tack. Då har jag långt kvar att gå tills jag förbränner det jag äter. Men jag har insett att jag måste ha en hyfsad ämnesomsättning/förbränning i alla fall? Svårt att gå upp i vikt.
2023-05-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Blir det inte väldigt dyrt att äta pizza varje dag? En pizza går ju ändå loss på 120 kronor för en vanlig standard numera. Fem pizzor på fem dagar är 600 spänn, det blir en bra kasse riktig mat från Willys istället för några eftermiddagsbukfyllor.

Det blir dyrt men under en period nu här så kostar jag på mig det. Är ensamstående och det är så tråkigt att laga mat till sig själv. Men på sikt så får jag rycka upp mig.
2023-05-02, 16:45
Medlem
Inga pizzor numera, p g a priserna...
2023-05-02, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Fast är det verkligen värt det? 30 pizzor á 120 kronor styck, det är 3600 kronor i månaden. Är det verkligen något man "unnar" sig? Är det verkligen så du vill spendera ditt liv, med att jobba en tredjedel av dygnet så att du kan fylla buken med deg och budgetost varje eftermiddag? Är det verkligen att leva livet?

Helt enkelt får jag prioritera om lite när det rör det här.
2023-05-02, 16:48
Medlem
Belters avatar
Ska köra en vit månad nu då en pizza innehåller ungefär lika många kalorier som 2 måltider.
Inte så bra när man inte är 20 och går på 200% förbränning.
2023-05-02, 16:49
Medlem
Ganonitos avatar
Lite olika, men brukar bli kanske 6-7 ggr i månaden. Äter alltid pizza om jag är i stan och har andra ärenden eller om jag inte ätit så mycket på jobbet. Faktum är att jag sitter på en pizzeria och skriver detta. Favoriten är Vesuvio, men ibland händer det att jag varierar mig.
2023-05-02, 16:50
Medlem
Liberationfronts avatar
Bolognese / stängd / eller Provencale,

Är dock portad från lokala pizzahaket för att jag spottade i en idiots maträtt, så det blir väl att testa ngt nytt ställe.
2023-05-02, 16:53
Avslutad
Inte särskilt ofta, en varannan månad kanske. Lite oftare på sommaren. Nothing fancy, föredrar räkor, skinka och möjligen champinjoner på min pizza. Extra ost om det är dagen efter.
2023-05-02, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Du förbränner ungefär 1 kcal per km gånger din vikt per kilo. En pizza innehåller ungefär 1000 kcal. Så en dryg mil i ditt fall.

Jag skulle säga minst 1000 kcal, en salami eller kebabpizza ligger säkert på det dubbla.

Dom flesta bränner ju 2-3.000 kcal per dag på att bara sitta framför en skärm så 1000 kcal går
åt på en halv dag utan att gå en mil
2023-05-02, 16:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lovethesong
Om denna tråden är felplacerad så vänligen flytta den?

Här är dagens pizza https://imgur.com/a/vi7fD5D

Tonfisk-musslor-krabba-räkor-vitlökssås-sallad-cola.

Annars blir det banan-oxfile-currykryddat.

Idag är femte dagen i rad det blir pizza till middag.

Har slutat äta pizza på grund av att det bara är kamel jockeys och kebabsvarvare som står för tillagningen här omkring där jag bor, går inte en månad utan det uppdagas att det är något sådant ställe som fått stänga på grund av dålig hygien och av andra orsaker! Hygien och seriös livsmedel hantering är inte deras starka sida också vill man inte sponsra terroverksamheter vilket man med största sannolikhet gör när man handlar av dom. Bojkott till 100 % 😇👍
2023-05-02, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Bolognese / stängd / eller Provencale,

Är dock portad från lokala pizzahaket för att jag spottade i en idiots maträtt, så det blir väl att testa ngt nytt ställe.

Se till att sköta dig där då annars blir du inte långvarig där heller.
2023-05-02, 17:03
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Jag skulle säga minst 1000 kcal, en salami eller kebabpizza ligger säkert på det dubbla.

Dom flesta bränner ju 2-3.000 kcal per dag på att bara sitta framför en skärm så 1000 kcal går
åt på en halv dag utan att gå en mil
Självklart förbränner man energi även när man inte går, men det var inte frågan som jag svarade på.
Citat:
Ursprungligen postat av lovethesong
Hur länge måste man promenera för att promenera bort en pizza?

Kom på att mitt förra pizzahak (tjugo år sedan) hade en margherita med otroligt mycket smak. Det hände att jag köpte flera (på den tiden var priset på pizzor betydligt lägre) och stoppade i frysen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in