2023-05-02, 17:46
Medlem
Zhkards avatar
Widing, en frisk fläkt, som använder fakta och ordentliga argument. Som ställer och tänker obekväma saker om rådande agendor och politisktstyre. Nu är det dock glasklart. Åkesson vill att Widing även lämnar riksdagen också.

Högersidan är kontrollerad opposition till 110% allt är en jävla bluff.

Ni som inte förstått det för längesen bör se det nu.

Åkesson tänker stövla på precis som en kontrollerad opposition bör göra. Alltså att inte gå ur kurs allt för mycket från den utstakade gången.

Usch.
Citera
2023-05-02, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Om du underkänner begrepp som expert och forskare, vilket du gör utan närmare motivering, på vilken grund vilar då din tro att Widding har rätt? Hon är ju inte ens en av dessa som du underkänner som expert, utan en random lekman. Vad gör hennes påståenden rätt medan de som är utbildade inom och jobbar med att forska inom klimatrelaterade vetenskaper har fel?
Det Widding har gjort är att försöka sätta sig in i och sammanfatta det som forskarna i IPCC:s WG1 kunnat belägga eller anse sig kunna göra troligt i de rapporter de lämnat ifrån sig genom åren. Widding lägger sålunda inte fram några egna teser eller motsäger klimatexperternas rön, det har du missuppfattat. WG1 är IPCC:s forskningsavdelning medan övriga avdelningar inom IPCC är mer eller mindre aktivistiska med en politisk agenda.

Klimatmodellernas allt större avvikelser från verkligheten och alla uteblivna katastrofer har fått WG1 att kraftigt tona ned den alarmism som fanns hos vissa av forskarna till för tio-femton år sedan då tilltron till klimatmodellerna fortfarande var stor. IPCC:s politiska ledning verkar dock helt sakna förtroende för de egna forskarna då domedagsretoriken samtidigt nått orkanstyrka hos Guterres och alla andra som har allt att förlora på att klimatlarmet tonas ned. Hur kan IPCC komma undan med detta? Förhoppningsvis kan orädda sanningssökare som Widding så småningom bidra till att även vanligt folk ser att kejsaren inte bara är naken utan dessutom är totalt vetenskapsfientlig då forskningen inte visar ett för politikerna gynnsamt resultat.
Citera
2023-05-02, 18:02
Medlem
Man måste ju ändå säga att Jimmie Åkesson verkligen är en mästerlig expert på att komma smygande och sticka kniven i ryggen
Citera
2023-05-02, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Ja det svenska folket klarar inte mer än bolibompa. Presenteras utläggningar och relevant faktaunderlag blir det för jobbigt för folket.
Du är väl en sån som blir imponerad och tror att någon kan sin skit bara för att dom talar som någon gammaldags professor som fått fetisch på ord som ingen använder i sin vanliga vardag någonsin.

Du har fel, hon klarar knappt av att prata på rätt sätt och hålla sig kort En del av gångerna där i riksdagen så får man max tre minuter, duger inte om man tror man kan prata som en sedvanlig chalmerist som minst tar mist nån timme på sig att förklara hur man går och köper en liter mjölk. Ska man vara politiker så får man allt hålla sig till en helhet och skippa det där med att gräva ner sig i detaljerna och bli femtio gånger snabbare på att komma till punkt och kunna drämma till mer nån fakta första sekunderna.

Hennes stil funkar ju när hon kan babbla på en timme om något som andra kan förklara på fem minuter.
Citera
2023-05-02, 18:03
Medlem
Gymnocarpiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Man måste ju ändå säga att Jimmie Åkesson verkligen är en mästerlig expert på att komma smygande och sticka kniven i ryggen

En gång fick han min röst och aldrig mer!
Citera
2023-05-02, 18:05
Medlem
Gymnocarpiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka

En enda gång fick hans parti min röst. Det var sept 2022.
Citera
2023-05-02, 18:06
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Du är väl en sån som blir imponerad och tror att någon kan sin skit bara för att dom talar som någon gammaldags professor som fått fetisch på ord som ingen använder i sin vanliga vardag någonsin.

Du har fel, hon klarar knappt av att prata på rätt sätt och hålla sig kort En del av gångerna där i riksdagen så får man max tre minuter, duger inte om man tror man kan prata som en sedvanlig chalmerist som minst tar mist nån timme på sig att förklara hur man går och köper en liter mjölk. Ska man vara politiker så får man allt hålla sig till en helhet och skippa det där med att gräva ner sig i detaljerna och bli femtio gånger snabbare på att komma till punkt och kunna drämma till mer nån fakta första sekunderna.

Hennes stil funkar ju när hon kan babbla på en timme om något som andra kan förklara på fem minuter.
Problem uppstår givetvis om frågorna är för komplexa för att kunna avhandlas på fem minuter. Hur anser du att tekniskt komplexa frågor behöver hanteras av riksdagen?
Citera
2023-05-02, 18:09
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag har inte gjort någon ”tolkning” av lagen. Sakfrågan handlar om det är klandervärt att ge stöd till konspirationsteorier om klimat, vaccin och förintelsen.

Om det INTE är klandervärt är det hela en ickefråga. Det innebär i så fall att det överhuvudtaget saknas fog för det övriga som utbildningsministern uttrycker i tweeten.

Om konspirationsteorier om klimat, vaccin och förintelsen inte är klandervärt uppstår dessutom en mängd följdfrågor om nuvarande debattklimat i samhällsdebatten.

Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Vad är syftet med tweeten om det inte handlar om att skapa missaktning för Elsa? Nazist är bland det värsta du kan anklagas för att vara i vårt samhälle och att säga att någon är en sympatisör av förintelsekonspirationer är en omskrivning för att säga att denne är en nazist.

Jag föreslår att vi flyttar juridikdiskussionen hit: (FB) Har Elsa Widding blivit utsatt för grovt förtal?
Citera
2023-05-02, 18:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhkard
Widing, en frisk fläkt, som använder fakta och ordentliga argument. Som ställer och tänker obekväma saker om rådande agendor och politisktstyre. Nu är det dock glasklart. Åkesson vill att Widing även lämnar riksdagen också.

Högersidan är kontrollerad opposition till 110% allt är en jävla bluff.

Ni som inte förstått det för längesen bör se det nu.

Åkesson tänker stövla på precis som en kontrollerad opposition bör göra. Alltså att inte gå ur kurs allt för mycket från den utstakade gången.

Usch.

Om det fetmarkerade kan bara sägas att det vore ju ytterst märkligt om han ville att hon ska vara kvar som politisk vilde. Finns inte något parti över tiden som har haft någon annan vilja än att den som lämnat partiet även ska lämna sin riksdagsplats.

Personligen tycker jag att systemet med personliga platser är fel. 25 % lär enligt statistiken kryssa för en person vid valtillfället. Det innebär att 75 % inte gör det. De 25 % som kryssar för en person gör det inom ramen för att de väljer ett parti. Partiet borde förfoga över mandaten, inte personerna som valts att representera partiet.
Citera
2023-05-02, 18:27
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Jag föreslår att vi flyttar juridikdiskussionen hit: (FB) Har Elsa Widding blivit utsatt för grovt förtal?
För tillfället anser jag att den politiska och moraliska aspekten är mer intressant än den juridiska. Den juridiska bedömningen är också beroende av en definition av vad som är att betrakta som klandervärt och missaktning i detta fall.

För att gå vidare i denna tråd ser jag gärna att du svarar på den fråga som jag ställde till dig tidigare. Jag upprepar frågan: ”Du är flitig med inlägg där du tycks vara emot åsiktsfrihet och du tycks lägga skuld på Elsa Widding. Har jag uppfattat det rätt?
Citera
2023-05-02, 18:27
Medlem
vilka väljare ??

hur många procent ??

själv e jag ledsen att hon gav upp,
jag tror hon hade klarat av att göra ordentlig skada i SD
om hon fortsatt !!

men det finns så många fler i SD
som kommer göra bort sig,

både lokalt i kommunerna och säkert en del i rikdagen !!!

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Så är det. Väljarna verkar dock tycka att den var bra. Att Elsa aldrig fick en vettig chans är en annan historia.
Citera
2023-05-02, 18:29
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Nu får vi hoppas att Elsa och många besvikna SD-väljare går över till AfS. Där har vi en politik som Sverige behöver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in