2023-05-02, 14:32
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
SD gjorde ofattbart nog samma misstag som Danske Folkeparti genom att bli ett stödparti. Danske Folkeparti rasade sen från 21% till 2 %! SD skulle naturligtvis som näst största parti ha krävt att få ingå i en regering.I nästa val kommer SD att rasa mycket för jag och många andra är mycket besvikna på SD.

Danska Socialdemokraterna (och säkert flera andra partier) anammade väl mycket av Danske folkepartiets idéer? Även detta var en anledning till partiets tillbakagång, men samma sak kan ändå drabba Sverigedemokraterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Med din tolkning av förtalsbestämmelsen skulle det inte finnas något utrymme för politiker att offentligen kritisera andra politiker som betett sig olämpligt. Lyckligtvis gäller din tolkning bara i din fantasi.

Vad är syftet med tweeten om det inte handlar om att skapa missaktning för Elsa? Nazist är bland det värsta du kan anklagas för att vara i vårt samhälle och att säga att någon är en sympatisör av förintelsekonspirationer är en omskrivning för att säga att denne är en nazist.
Citera
2023-05-02, 14:34
Medlem
Jag tycker att om man lämnar sitt parti medan man sitter i riksdagen så skall man inte få sitta kvar i riksdagen.
Citera
2023-05-02, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Danska Socialdemokraterna (och säkert flera andra partier) anammade väl mycket av Danske folkepartiets idéer? Även detta var en anledning till partiets tillbakagång, men samma sak kan ändå drabba Sverigedemokraterna

Så kan det gå för SD också. Partiet går till historien som den viktigaste minröjaren för fosterlandet någonsin, världskrigen inräknade.

När den obehagliga Magdalena Andersson och hennes anhang - genom att kunna segla i säkra vatten - återtar Makten 2026, kommer hon inte ändra ett kommatecken i vare sig migrationspolitiken eller kriminalpolitiken som SD drivit igenom, trots trilskande L.

Det som då var populism och främlingsfientlighet i hennes och Dambergs och Ygemans käftar, talas det allt tystare om fram till valet och synnerligen efter det, som Zossarna vunnit med bred marginal genom att helt skifta agenda fr o m NU till: familjer och ekonomi

Vilket land Anderssons kommer lämna efter sig när hon avgår 2030. Då har statsskulden gått från en av EU:s mest klokt kontrollerade till en av de mest vanvettiga, i nivå med Italien.

På annat sätt kan det inte gå när Andersson skall infria alla bidragsreformer hon strött efter sig till mestadels lågproduktiva och kostnadskrävande hushåll, när hon inte längre kan tala om annat och i synnerhet inte varna för nazisterna i SD, då hon - vilket de som lever får erfara - helt gått på SD:s linje i migrations- och kriminalpolitiken.

Gällande Elsa Widding Här har SD tappat en kraft för partiet. Men Åkesson et con vågade inte gå emot L genom att stödja henne efter utfallen från L. Synd och klent. Men SD kan ju be henne komma tillbaka. Dock har Åkesson fått en skuld att indriva mot L, bra om man kan ta den genom att på nåe vis göra sig av med vänstertanterna och VD:arna i SvT och SR så småningom, men helst en bra tid före -26.
Ju närmre valet desto mindre makt bakom
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2023-05-02 kl. 15:36.
Citera
2023-05-02, 15:17
Medlem
gubbroras avatar
Det finns tydligen eftertänksamma kloka personer inom SD Magnus Olsson kommunalråd i Malmö samt ordförande i medlemsutskottet säger bl.a följande i en intervju i sydsvenskan:

Vi måste vara mer försiktiga i vår rekrytering av politiska kandidater. Vi förstod tyvärr ganska tidigt under mandatperioden att Elsa Widding var en udda fågel med en annan uppfattning än partiet. Det borde partiet ha upptäckt långt innan hon blev vald, säger Magnus Olsson.

Magnus Olsson menar att SD nu är ett stort parti som bör bryta trenden av politiska avhopp genom att inte lyfta fram politiskt oerfarna personer.

– Jag är kritisk till partiets riksvalberedning som lyfte upp Elsa Widding på vår riksdagslista. Hon blev ju medlem i SD bara strax innan valet, säger Magnus Olsson.

Han hoppas också att partiledningen blir mer försiktig framöver med att lansera politiska kandidater som "sticker ut". Magnus Olsson menar att det är viktigare att SD:s talespersoner är representativa för vad SD står för.

– Vi har sett exempel tidigare i EU-parlamentet hur det gått med SD-kandidater som stuckit ut. Där har både Peter Lundgren och Kristina Winberg lämnat SD.

– Vi har inte råd med den här typen av avhopp, dels av hänsyn till vårt eget parti, dels av hänsyn till regeringsunderlaget, säger Magnus Olsson.
Citera
2023-05-02, 15:19
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isaco
svaret på din fråga är

JA det finns det !!

det finns mycket forskning som visar och förklarar mekanismerna bakom uppvärmningen av vår planet .

detta är inget nytt...

för mer än hundra år sedan visades och bevisades det att höjda halter av co2 i atmosfären
leder till höjd temperatur !!

svante ahrenius ....wikipedia ...

"Bland Arrhenius övriga arbeten om meteorologiska och geofysikaliska problem kan särskilt nämnas Über den Einfluss des atmosfärischen Kohlensäuregehalts auf die Temperatur der Erdoberfläche (1896), där han blev först med att beskriva växthuseffekten, det vill säga koldioxidens förmåga att stänga inne värmestrålning. På detta sätt förklarade han sin teori om växlingen mellan istider och varma perioder beroende på växlingar i atmosfärens koldioxidhalt. "

det Ahrenius påvisade har om och omigen bekräftats !!
Det är väsentligen mer komplicerat än vad du skriver. Koldioxid är en växthusgas som bidrar till att värme kan stanna kvar på jorden. Koldioxidens eget bidrag till ökad temperatur är ganska litet. Den temperaturökning som det handlar om skapas istället av mer eller mindre teoretiska återkopplingar från framförallt vattenånga. Det är fortfarande ganska teoretiskt och osäkert hur dessa återkopplingar samverkar och vad slutresultatet blir. I nuläget handlar det hela om en temperaturökning på cirka en (1) grad från 1850 då en lång kall period slutade.
Citera
2023-05-02, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det finns tydligen eftertänksamma kloka personer inom SD Magnus Olsson kommunalråd i Malmö samt ordförande i medlemsutskottet säger bl.a följande i en intervju i sydsvenskan:

Vi måste vara mer försiktiga i vår rekrytering av politiska kandidater. Vi förstod tyvärr ganska tidigt under mandatperioden att Elsa Widding var en udda fågel med en annan uppfattning än partiet. Det borde partiet ha upptäckt långt innan hon blev vald, säger Magnus Olsson.

Magnus Olsson menar att SD nu är ett stort parti som bör bryta trenden av politiska avhopp genom att inte lyfta fram politiskt oerfarna personer.

– Jag är kritisk till partiets riksvalberedning som lyfte upp Elsa Widding på vår riksdagslista. Hon blev ju medlem i SD bara strax innan valet, säger Magnus Olsson.

Han hoppas också att partiledningen blir mer försiktig framöver med att lansera politiska kandidater som "sticker ut". Magnus Olsson menar att det är viktigare att SD:s talespersoner är representativa för vad SD står för.

– Vi har sett exempel tidigare i EU-parlamentet hur det gått med SD-kandidater som stuckit ut. Där har både Peter Lundgren och Kristina Winberg lämnat SD.

– Vi har inte råd med den här typen av avhopp, dels av hänsyn till vårt eget parti, dels av hänsyn till regeringsunderlaget, säger Magnus Olsson.

Hade det inte varit för Elsa, hade jag inte röstat alls i det här valet och jag tror inte att jag är ensam. SD var medvetna om att Elsa var populär bland deras väljare och utnyttjade situationen. Förhoppningsfulla väljare trodde att de tagit sitt förnuft till fånga när de tog in Elsa i partiet, efter att ha kappvänt i många stora frågor som EU, NATO osv. Magnus erkänner indirekt att de lurat oss och pudlar.

Tror röstdeltagandet kommer sjunka drastiskt nästa val.

Edit: Politiker som sticker ut är precis det som behövs och är brist på! En flock mähän får inget att hända.
Senast redigerad av Pripps3.5 2023-05-02 kl. 15:32.
Citera
2023-05-02, 15:42
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Hade det inte varit för Elsa, hade jag inte röstat alls i det här valet och jag tror inte att jag är ensam. SD var medvetna om att Elsa var populär bland deras väljare och utnyttjade situationen. Förhoppningsfulla väljare trodde att de tagit sitt förnuft till fånga när de tog in Elsa i partiet, efter att ha kappvänt i många stora frågor som EU, NATO osv. Magnus erkänner indirekt att de lurat oss och pudlar.

Edit: Politiker som sticker ut är precis det som behövs och är brist på! En flock mähän får inget att hända.

Jag tror inte att man ska överdriva hennes popularitet men självfallet finns det personer som du som rötat SD pga henne. men uppenbarligen finns det ledande SD-företrädare som även ser henne som ett problem pga sin bristande politiska erfarenhet och anser att hon skadar mer än hon hjälper. Hennes personlighet kan förklara hennes förflyttning av utskott samt det bristande stöd hon fått av partiet
Citera
2023-05-02, 15:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Jag tror inte att man ska överdriva hennes popularitet men självfallet finns det personer som du som rötat SD pga henne. men uppenbarligen finns det ledande SD-företrädare som även ser henne som ett problem pga sin bristande politiska erfarenhet och anser att hon skadar mer än hon hjälper. Hennes personlighet kan förklara hennes förflyttning av utskott samt det bristande stöd hon fått av partiet
Det borde vara obligatoriskt med mediaträning, samt en inkörsperiod för alla politiker. Debatterna i riksdagen är inte utformade för att argumentera vetenskapligt, det är mest pajkastning där motståndarna får 3 minuter vardera. Värdelöst.
Citera
2023-05-02, 15:52
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Det borde vara obligatoriskt med mediaträning, samt en inkörsperiod för alla politiker. Debatterna i riksdagen är inte utformade för att argumentera vetenskapligt, det är mest pajkastning där motståndarna får 3 minuter vardera. Värdelöst.

Tror att du har en poäng att det behöv en utbildning av nyblivna riksdagsledamöter. Men det rimliga är att det är partierna som står för den. Då skulle dom kunna komplettera sina ledamotsförsäkringar med ett krav att lämna riksdagen om man avgår som ledamot för partiet. Då slipper vi vildar
Citera
2023-05-02, 16:08
Medlem
Gymnocarpiums avatar
Citat:

Håller med dig till fullo! Den där Olsson talar för den verklighetsfrånvända, ynkliga politikeradeln, inte för oss som vågat rösta på det allmänt hatade SD endast på grund av EN klok, välutbildad och modig kvinna vid namn Elsa Widding. Tveksamt om jag någonsin ger min röst till SD efter denna fadäs.
Citera
2023-05-02, 16:12
Medlem
Gymnocarpiums avatar
Citat:

Där håller jag inte med dig. Anser att det är just "mediaträningen" som kastrerar levande människor och deformerar deras intellekt.
Citera
2023-05-02, 16:16
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XEXXE69
=
Widding har rätt.
"Experter" är ett skämt ord som man skall skämmas att använda 2023. "Forskare" har nästintill helt tappat sitt värde. "Googla" säger folk med noll kritiskt tänkande. "Wikipedia" är vinklat extremvänster.
=
Du är en NPC.
Det finns ingen klimatkris.

Om du underkänner begrepp som expert och forskare, vilket du gör utan närmare motivering, på vilken grund vilar då din tro att Widding har rätt? Hon är ju inte ens en av dessa som du underkänner som expert, utan en random lekman. Vad gör hennes påståenden rätt medan de som är utbildade inom och jobbar med att forska inom klimatrelaterade vetenskaper har fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in