2023-04-19, 22:09
  #241
Medlem
DudeConfuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Det är bara pappersloga nu för tiden på hasch.

Förr vara det stämplat direkt på kakorna men sällsynt nu för tiden. Jude stämpel och guldstämplad afghan var poppis förr.

Åh gud, minns när jag köpte guldstämplad afghan klockan typ 04:00 i Christiania första gången där nere.

Jääävlar, helt klart bästa haschet jag rökt. Var 10+ år sedan.
Citera
2023-04-20, 12:11
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DudeConfused
Åh gud, minns när jag köpte guldstämplad afghan klockan typ 04:00 i Christiania första gången där nere.

Jääävlar, helt klart bästa haschet jag rökt. Var 10+ år sedan.
Hehe. Goda tider riktigt nice indica röka😁
Citera
2023-04-21, 12:16
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DudeConfused
Åh gud, minns när jag köpte guldstämplad afghan klockan typ 04:00 i Christiania första gången där nere.

Jääävlar, helt klart bästa haschet jag rökt. Var 10+ år sedan.


Sånt hittar man inte i DK/SWE nuförtiden, har fått tag på det ett par gånger sista åren på Darknet men då kostade det runt 150kr/g med och sist var det Red Seal och inte Gold.

Men du borde testa riktigt bra "Dry Sift" som kostar 150-200kr/g så får du testa på bra hash, eller full melt hash som är snäppet bättre och det är som Rosin.
Citera
2023-04-23, 16:21
  #244
Medlem
Hej, fått tag på något som har en stämpel med "liverpool", bra eller dåligt?
Citera
2023-04-23, 16:31
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japane5en
Hej, fått tag på något som har en stämpel med "liverpool", bra eller dåligt?
Bra skulle jag nog säga, beroende på hur inbiten rökare du är. Jag som är fettttt inrökt tycker den är fin men kunde slagit lite hårdare, är man lite nybörjare tycker man säkert den är dunder.
Funkar kanon tsm med mina sömntabletter ✌🏻😄 6.5-7/10
Citera
2023-04-25, 13:41
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Ja man kan ju med garanti iallafall säga att den bruna i Sverige smakar inte som sånt brunt man röker i Spanien/Nederländerna där smakar det jätte gott och man blir väldigt bäng oavsett hur många gram du har rökt under veckan.
Detta är anledningen till att jag bara röker grönt i Sverige.
För mig är inte kvaliten så viktig faktiskt. toleransen är de som påverkar mest. löser jag ett hegge dunder röka så blir jag ändå inrökt efter några veckor och tilllut kickar de lika som standard b. röker jag bara standard så kickar det dock helt ok och kan ta fram lite bättre när man vill bli riktigt bäng. Less is more iaf för mig.
Citera
2023-04-25, 20:45
  #247
Medlem
SpOeNdis avatar
Nån som testat:

Adidas
Casablanca
FC Bayern munich
?

Något att ha?
__________________
Senast redigerad av SpOeNdi 2023-04-25 kl. 21:26.
Citera
2023-04-25, 20:48
  #248
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Måste vara gammalt eller nån HHC/D8 kanske? Man får inte 100g (färsk Commercial Hasch) för 2500kr i Sverige så det är nog gammalt eller nån HHC hasch? Har bara hört om billiga kg från Spanien som innehåller HHC och eller D8, har aldrig sett det så vet inte om det stämmer.

Det är standard+ typ.. har köpt dyrare "commercial" för högre pris i samma kvalite...
Citera
2023-04-29, 10:29
  #249
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DudeConfused
Undrar en sak... Stämpel, ska det inte vara pressat i chokladen? Eller räknas en stämpel, som en pappersbit med namn på?

Har för mig att hasch som bara har en pappersloga där det står "Hoka" eller "Sweet AF" är generellt vanligt standard.

Men typ en kaka där det är pressat i en stämpel på själva kakan typ som "Ferrari" eller liknande är allmänt bättre hasch?

Misstar jag mig totalt?

Typ som Kokain kan ha stämpel på själva kokskakan.

Eller är alla haschsorter med "stämpel" en vanlig pappersloga med något random namn?


Nästan alla kakor var stämplade förr, dåliga sorter som bra, minns alla möjliga, DC, Ferrari, guld afghan, Audi, OG osv. Samma skit som med pappers lappen igentligen.. fanns ingen garanti att det var bra, afghanen var ju tydligen minns jag, i början var den dunder, sen kopiera nån stämpeln så blev den skit.

Lättare dock nu att fula sig med pappers lapparna, bara kopiera ifrån en bra sort å klistra på sin skit sort istället...


Fick dock tag i riktigt svart fin afghan nyligen, kom i en rund boll, storlek med en tennisboll 😅
Citera
2023-04-30, 09:03
  #250
Medlem
Någon som testat hasch från Patron Farms? Finns på Archetyp, Cookies och Lemon Kush (90u) är dom två sorter som finns inrikes men har aldrig testat den tillverkaren, någon som gjort det? Kostar 1400kr/10g.
Citera
2023-05-02, 09:22
  #251
Medlem
Har fått mitt hash nu från Patron Farms, riktigt fint. Kostade 1400kr/10g, så dubbelt pris jämfört med vanligt commercial grade men det är det värt om man vill ha bra hash. Bubblar det inte som en bubbelpool när man eldar på det så är det inget att ha.
Citera
2023-05-02, 16:58
  #252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Har fått mitt hash nu från Patron Farms, riktigt fint. Kostade 1400kr/10g, så dubbelt pris jämfört med vanligt commercial grade men det är det värt om man vill ha bra hash. Bubblar det inte som en bubbelpool när man eldar på det så är det inget att ha.
Svindyrt ju. Köper ju hellre ”Liverpool” som är ett finfint hasch för 46kr/grammet. Även fast du kallar den ”commercial”. Inte kollat om just den bubblar men brukar inte heller köpa något som inte gör det. Det gör ju dom flesta sorter om man bara har en hyfsad kran.
Men gött att du fick tag i fint hasch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in