Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Allt över 0 % risk är ett gott skäl för nationell försvarsmakt, och har alltid varit det för suveräna stater. Konsekvensen av att inte ha ett nationellt försvar är att man snabbt inte är en självständig stat.
Så då är vi överens om att även om Rysslands invasion var orättmätig, så är oron befogad. Man agerar på hot, även om de är osannolika. Sen kan
Ryssland lär ha observerat hur demokratiska andra aktörer som Nato har allierat sig med är. Vi ska inte gå off-topic, så du får själv googla om Kosovo Liberation army är demokratiska och människorättsrespekterande, liksom rebellerna i Libyen. Ukraina är ju också demokratins rövhål, enda anledningen till att det inte ser ännu dummare ut än vad det gör är att ryssarna är ännu värre.
Du får ursäkta om jag inte svarar dig, jag försöker. Men idag har jag blivit taggad kanske 30 gånger. Även när jag sållat bort de värsta tomtarna (se signatur) så hinner jag inte alltid svara alla.[/quote]
Citat:
Så då är vi överens om att även om Rysslands invasion var orättmätig, så är oron befogad. Man agerar på hot,
Nej, oron är inte befogad - vanliga länder attackerar inte grannländer i imperialistiska syften - de rustar upp med avsikten att kunna avskräcka imperialistiska grannländer - en mycket viktig och självklar detalj.
Ingen saknar att du inte svarar mig. Alla vet vilka lögner och manipulationer dina inlägg innehåller.