Citat:
Tove var inte ful. Hon var söt.
Vad har du för källa på att hon skulle ha varit en obehaglig och vidrig individ?
Om så vore så ger det ändå inte någon rätten att döda henne. Människor man inte tycker om kan man undvika. Om någon snackar skit och sprider lögner så kan man bara leva så att ingen tror på dem. Och de som lyssnar och tror på lögner och skvaller är ändå inte värda att umgås med.
Men enligt vad jag vet så hade Tove "bara" berättat för sin kompis att JJ varit otrogen mot honom. Det var inte Toves fel. Det var JJs ansvar som hon inte ville ta ansvar för. Jag hade antagligen gjort likadant som Tove. Så gör man om man är en vän.
Maja verkar ha tagit sina vänners sida i deras konflikter med Tove och engagerat sig i konflikterna. T.ex. när hon kom hem till Toves pojkvän och försökte ge sig på Tove för att pojkvännen inte ville umgås med en annan tjej. Det var inte MHs konflikt men ändå lade hon sig i. Och så typiskt tjejer att skylla på Tove istället för att fatta att det var pojkvännens val att göra. Och att han valde Tove. De var avundsjuka och lät det gå ut över Tove. Om de verkligen varit vänner med pojkvännen så hade de respekterat hans val och försökt hålla sig väl med Tove om de ville fortsätta umgås med honom.
Vad har du för källa på att hon skulle ha varit en obehaglig och vidrig individ?
Om så vore så ger det ändå inte någon rätten att döda henne. Människor man inte tycker om kan man undvika. Om någon snackar skit och sprider lögner så kan man bara leva så att ingen tror på dem. Och de som lyssnar och tror på lögner och skvaller är ändå inte värda att umgås med.
Men enligt vad jag vet så hade Tove "bara" berättat för sin kompis att JJ varit otrogen mot honom. Det var inte Toves fel. Det var JJs ansvar som hon inte ville ta ansvar för. Jag hade antagligen gjort likadant som Tove. Så gör man om man är en vän.
Maja verkar ha tagit sina vänners sida i deras konflikter med Tove och engagerat sig i konflikterna. T.ex. när hon kom hem till Toves pojkvän och försökte ge sig på Tove för att pojkvännen inte ville umgås med en annan tjej. Det var inte MHs konflikt men ändå lade hon sig i. Och så typiskt tjejer att skylla på Tove istället för att fatta att det var pojkvännens val att göra. Och att han valde Tove. De var avundsjuka och lät det gå ut över Tove. Om de verkligen varit vänner med pojkvännen så hade de respekterat hans val och försökt hålla sig väl med Tove om de ville fortsätta umgås med honom.
Tack för seriöst svar. Det är intressant med mellanmänskliga konflikter som urartar. Man kan se detta ännu tydligare när folk skiljer sig.
Jag ville endast addera in Toves vanskapta lyte som ytterligare en parameter som inte diskuterats. Hon är kanske en tvåa på en tioskala. Nu är ju inte de övriga inblandade några supermodeller heller utan högsta alldagliga. Johanna och Maja är kanske 4-5
r. Men kan hennes bristande kvaliteter inneburit hennes död? Man kan ju inte påstå att det är livsfarligt att vara ful. Världen är fylld av mestadels fula människor och inte fan blir de mördade utan de umgås med andra fula och skaffar barn med partners precis lika vanskapta som de själva, och lever sina liv mellan hemmet, fabriken, ICA, systembolaget och husvagnssemestern. När det gäller Maja, så måste man förstå att hon inte är lika begåvad som en vit, i alla fall inte på samma vis. Deras begåvning är på ett annat plan. De har tex inget konsekvenstänk. Vad jag förstår av FUP:en så var hon inte alls så sugen på konflikter alls utan spelade med för att hon hade en vän i Johanna.
När det gäller bråket på nattklubben så anmälde Johanna Tove för misshandel. Något helgon var ej Tove men man kan inte besvara frågan om hennes vidrighet som vissa andra har gjort - "tycker du att hon förtjänade att dö för att hon var en ful och vidrig bitch?" Vad ska man svara på en sådan idioti? Och vad har i så fall min åsikt för relevans?