2023-05-02, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Det är lätt att vara efterklok,
men jag kom just på att när Carro skrattade hejdlöst med Augusts matnyttiga "stööönljud "
kunde han replikerat "nu tycker jag att din energinivå ligger här uppe, jag är inte där"
på halvskämt, då hade han haft halva inne? eller vad tror du?

Hade August verkligen? fått stöna sina "Chatam Chatam mon amour" matporrsljud från en kycklingsallad
för dig eller fått sitta å äta i ensam kupe, du som gillade hans basröst mena ja

Jag misstänker att om Agust börjat dissa Carro och varit iskall och nonchalant så hade hon kastat sig över honom..Men Agust ger intryck av att vara emotionellt mogen, så han och Carro matchar inte tyvärr. Eller som tur är för Agust.

Men vill Agust fånga en kvinna som ska föda alla dessa barn måste han se till att fixa golvet och se till att ha ett fungerande badrum. Bäbisarna kommer annars att krypa och trilla ner en efter en i golvet på bottenvåningen och kommer att få en egen flashbacktråd i ”Aktuella brott och kriminalfall”. Det är väl inte så bra Agust ?
#teamAgust
Citera
2023-05-02, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vid besöksförbud bör man inte sitta i korridoren där alla rör sig, både personal och patienter. Men jag fick ett annat svar innan du skrev och det svaret lät mer korrekt.
”Bör” kanske man inte tänker i termer som vårdpersonal. Det är inte så dramatiskt för oss som hänger på sjukhus hela dagarna… Vi vet ju inte ens vilken korridor han satt i. Bara att googla så kan man se att på Sahlgrenska fick man inte ha medföljande om inte särskilda skäl fanns förra sommaren pga covid.
Citera
2023-05-02, 07:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Okej, i korthet: jag stör mig på att hennes historia inte går ihop. "Jag är för sjuk för att jobba men jag kan ändå vara med i ett otroligt intensivt reality tv-program".

Då undrar man ju, hur ligger det till egentligen!? Vilket föder fram alla dessa spekulationer. Är Lina en mastermind som duperat FK, har munchausen och torterar sin TVmake med intrikata mind games?

Eller är hon bara en förvirrad själ som känner sig lite krasslig, ja hon har ju pengar så hon kan ju sluta jobba ett tag och gvfö verkade kul tyckte hon.

Jag tror inte på Linas historia eller på henne. Brukar inte misstänka kollegor för grejer men ett par gånger har jag fått en riktigt dålig magkänsla och det har visat sig vara befogat varje gång med tex förskingring av pengar, stölder och tablettmissbruk. Jag tycker också att Lina är manipulativ mot Alex precis som jag tycker att Carro är det mot Agust. Vissa kanske ser en Bond-skurk i huvudet när dom läser ordet ”manipulativ” men vardagliga härskartekniker, mobbning osv stöter man faktiskt på överallt mer eller mindre, det är inte alls så dramatiskt som vissa vill göra gällande. Och jag tycker det är en rätt stor grej om en av deltagarna ljuger i tv om vem hon är och ljuger om sin historia, ska man inte kunna diskutera det i en tråd om deltagarna så vad annars? Triggande ämne tydligen.
Citera
2023-05-02, 07:13
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Jag kollade nu. Lina Tomikas kan omöjligt vara sjukskriven. Hon går antagligen på soc.
https://www.bildtagg.se/bild/2uwfv3he7j9lzccannto9zk

Så där sprängdes det luftslottet. Mytoman alltså.

Men serien spelades väl in förra sommaren? Även om hon inte är sjukskriven 11 månader senare kan hon ju ha varit det då.
Citera
2023-05-02, 07:17
Medlem
SnutteFia03s avatar
Lite spontana tankar efter avsnitt 4.

Arvid och Ida

Det är något som inte känns genuint här. Får känslan av att det är mycket polerad yta och något som döljer sig där bakom som bara väntar på att komma fram hos båda två. Fick dåliga vibbar av Arvid i dagens avsnitt, det var något med hans ansiktsuttryck och hur han pratade när de var tillsammans på hotellrummet. Kan vara jag bara såklart, men magkänslan sa mig något.

Arvid verkar själv förstå att det är något som är off med tanke på hur orolig han verkar vara för att återgå till vardagen med Ida. Att beskriva det som att en grå och tråkig höst väntar när man precis har gift sig låter jätttemärkligt, det är ju själva vardagen som är äktenskapet och det man borde se mest fram emot tänker jag?

Carro och August

Carro fortsätter att "ta det långsamt" som hon säger, men det är så uppenbart att hon inte är attraherad och helst hade velat vara någonannanstans. Det är svårt att se att det kommer bli så mycket mer än kanske vänskap mellan dem, om ens det. Jag har dock full förståelse för att hon tyckte det var jobbigt med August's sprallighet och lite barnsliga beteende. Visst ska man få "leka" även som vuxen, det tycker jag med, men man får ju välja en tid och plats som passar för det.

Att hoppa över avspärrningar och gå och peta på saker bakom de avspärrningarna ser jag dock inte det "lekfulla" i. Hade min kille hållit på sådär när vi var ute bland folk hade jag tyckt att det hade varit väldigt pinsamt. Så jag förstår Carro's reaktion där, även om kommentaren om att August behövde dämpa sig kändes lite väl vass. Men det var kanske svårt att säga det på något annat sätt?

I övrigt tycker jag dock att August sköter sig bra, han är trevlig och tålmodig, ger Carro space och lyssnar på henne. Tyvärr tror jag som sagt inte att det blir så mycket förhållande mellan dem ändå till slut.

Fredrik och Stina

Känns som att de kommer lite i skymundan för de andra paren. Jag trodde inte på dem till en början, men nu när Fredrik's personlighet börjar komma fram mer och Lina verkar gilla honom så ser det ut som att de ändå är på väg åt rätt håll så att säga, till skillnad från de övriga paren. Jag fick intrycket av att Lina saknade attraktion till Fredrik i första avsnittet, men det känns faktiskt som att det börjar vända nu, om än med små steg.

Inte så mycket mer att säga om dem egentligen, annat än att jag hoppas att det fortsätter att bli bättre och bättre och att det visar sig vara en bra match.

Lina och Alexander

Efter att någon skrev här i tråden att Lina är mytoman så har det funnits med i bakhuvudet någonstans och färgade delvis min bild av henne i dagens avsnitt. Jag säger inte att jag tror på ryktet, utan mer att det är något jag har i åtanke.

Tycker den här matchen är en katastrof. Från förra avsnittet där Lina mer eller mindre hånade Alex vid flera tillfällen, till att han nu får bli hennes skötare. Vad får Alex ens ut av det här? Han sökte till programmet med en önskan om familj med barn och hela den biten men verkar ha blivit anställd som personlig assisstent istället.

Den mest intima stunden mellan de två var när de pysslade om hunden tillsammans, på varsitt hörn.

Jag kanske låter lite hård i tonen och det är inte min avsikt egentligen, utan det kommer sig delvis av hur Lina behandlade Alex i förra programmet, vilket jag anser var taskigt av henne. Hon borde vara mer ödmjuk mot andra människor med tanke på hennes egna bekymmer tycker jag. Och delvis av ryktet att hon kanske inte är helt ärlig.
Senast redigerad av SnutteFia03 2023-05-02 kl. 08:12. Anledning: Lade till fetningar.
Citera
2023-05-02, 07:20
Medlem
bridgeblandnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Men serien spelades väl in förra sommaren? Även om hon inte är sjukskriven 11 månader senare kan hon ju ha varit det då.
Nej, inkomstuppgifterna är från 2022. Häpnadsväckande att vissa försöker försvara en avslöjad bedragerska och mytoman.
Citera
2023-05-02, 07:39
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Hela hennes medverkan i programmet bygger på hennes sjuklighet, det är hennes roll i dramat. Om det skulle vara som du säger – att hon är sjukskriven av andra anlednningar än de hon uppgivit – vore det också anmärkningsvärt. Men som vi redan konstaterat vet vi ju inte ens om hon är sjukskriven.
Det är inte min uppfattning av Lina. Alla kan bli sjuka. Och hon kanske inte alls har lust att berätta för hela världen om alla hennes diagnoser. Du har ingen aning im vad hon har och inte har. Kliv ner från dina höga hästar. Alla kan bli sjuka även du…
Citera
2023-05-02, 07:46
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Nej, inkomstuppgifterna är från 2022. Häpnadsväckande att vissa försöker försvara en avslöjad bedragerska och mytoman.

Jag har inget behov av att "försvara en bedragerska". Jag vill alltid bara vara säker på att man tagit med alla komponenter när man kommer med fakta. Sen tycker jag att hennes sjukdom eller icke-sjukdom får nästan allt fokus i tråden och det blir lite enformigt att läsa.
Citera
2023-05-02, 08:02
Medlem
bridgeblandnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Det är inte min uppfattning av Lina. Alla kan bli sjuka. Och hon kanske inte alls har lust att berätta för hela världen om alla hennes diagnoser. Du har ingen aning im vad hon har och inte har. Kliv ner från dina höga hästar. Alla kan bli sjuka även du…
Alla kan bli sjuka ja. Och är man sjuk så söker man inte till en påfrestande tv-inspelning. Det är det som det handlar om.
Citera
2023-05-02, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Håller med, dock heter han Arvid. Lycka till att skaffa barn med någon som måste sova så tidigt tänker jag. Känns som han är extremt självupptagen och extremt tråkig och inrutad. Tycker iof Ida är minst lika ointressant. Blir trött bara av att se henne och hur hon hoppar runt och säger saker man förstår hon inte riktigt menar. Snygg är hon inte heller.

Är väl jättebra att ha någon som redan lägger sig tidigt? Det är det som händer när man får barn annars. När det var som värst med vårt första barn gick jag och min fru och la oss klockan 8 på kvällen. Än idag kan vi gå och lägga oss klockan 11 även på helgen.

Det är ju de där som är uppe halva nätterna som får ett rejält uppvaknande när de får barn.
Citera
2023-05-02, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag tror inte på Linas historia eller på henne. Brukar inte misstänka kollegor för grejer men ett par gånger har jag fått en riktigt dålig magkänsla och det har visat sig vara befogat varje gång med tex förskingring av pengar, stölder och tablettmissbruk. Jag tycker också att Lina är manipulativ mot Alex precis som jag tycker att Carro är det mot Agust. Vissa kanske ser en Bond-skurk i huvudet när dom läser ordet ”manipulativ” men vardagliga härskartekniker, mobbning osv stöter man faktiskt på överallt mer eller mindre, det är inte alls så dramatiskt som vissa vill göra gällande. Och jag tycker det är en rätt stor grej om en av deltagarna ljuger i tv om vem hon är och ljuger om sin historia, ska man inte kunna diskutera det i en tråd om deltagarna så vad annars? Triggande ämne tydligen.

Nästan alla kvinnor är manipulativa. Säkert en del män också men kvinnor är sociala varelser på ett annat sätt och sociala spel ligger närmare deras sätt att tänka.
Citera
2023-05-02, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull

Hon kan bli sjuk och hon tror att hon är sjuk men hon är inte sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in