2023-05-01, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Håller med, dock heter han Arvid. Lycka till att skaffa barn med någon som måste sova så tidigt tänker jag. Känns som han är extremt självupptagen och extremt tråkig och inrutad. Tycker iof Ida är minst lika ointressant. Blir trött bara av att se henne och hur hon hoppar runt och säger saker man förstår hon inte riktigt menar. Snygg är hon inte heller.
Låter ju snarare som någon som skulle klara av barn lättare.
Ungar vaknar ju ofta vid 7 på morgonen.
Rutiner är ju förövrigt bra, sådana människor brukar va duktiga på att få saker gjort.
Sen så måste människor ha ett visst mått av självupptagenhet.
Bra för ett förhållande om man kan hitta på saker på egen hand och ha egna intressen.
Blir väldigt jobbigt om man ska en partner ska vara med på allt.
Man behöver egen tid och det är bra för människor.

Morgonmänniskor överlag verkar vara mycket mer produktiva än andra.

Sen att håller på och "busar" med varandra tyder ju snarare på att man är bekväm med sig själv och vågar släppa taget.

Stela personer är ju i regel osäkra människor.

Med allt detta sagt så är det väl ingen här som faktiskt vet hur dessa två egentligen är som personer.
Kollade två avsnitt med sambon och folk här försöker klä av deltagarna in på skinnet som om de faktiskt känner personerna efter att ha tittat på något tv program.
Citera
2023-05-02, 00:13
Medlem
karamellas avatar
Värst vad folket hakat upp sig över Linas sjukdom. Jag tycker det är rimligt att inte gå in på alla detaljer med hela svenska folket.

I övrigt går det förstås att vara sjukskriven av läkare (typ för att man ber om det) samtidigt som försäkringskassan bedömer att man inte har nedsatt arbetsförmåga. Då blir det ingen sjukpenning eller så. Att Lina inte känner att hon klarar av att arbeta är ingenting jag har så mycket åsikter om. Hon verkar ju som sagt inte få några skattepengar.
Citera
2023-05-02, 00:15
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Bingo igen vad gäller Lina. Nej, vi har ingen aning om vad hon har för fel på hjärtat. Jag personligen tror inte på det öht. Att Alex sitter ute i korridoren är troligen för att han inte ska kunna höra vad som sägs (dvs att hon har ett normalt EKG).

Som svar på din fråga: Nej, jag tror inte att hon har utnyttjat folk ekonomiskt, hennes grej är mer att söka uppmärksamhet. Hon ljuger om andra människor och om sitt hälsotillstånd. Känslan jag får utifrån vad jag vet om henne sedan tidigare (från gemensamma vänner) och det jag ser här är:
https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchhausens_syndrom.

Mjaa jag är benägen att eventuellt tro som du. Inte alls säker, men det finns en oro att det kan vara så. Varför fick inte Alex vara inne hos henne? Föredrog personalen att han satt ute i korridoren verkligen?

Edit; vad var då poängen med att han var där över huvud taget?
Citera
2023-05-02, 00:32
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Mjaa jag är benägen att eventuellt tro som du. Inte alls säker, men det finns en oro att det kan vara så. Varför fick inte Alex vara inne hos henne? Föredrog personalen att han satt ute i korridoren verkligen?

Min fru gjorde EKG förra veckan på sjukhus. Då fick jag inte följa med in tills det att allt såg bra ut, då hämtade en sjuksyrra mig. Dom gör så ifall mer personal behöver kallas in.

Snälla, sluta sprid felaktiga rykten här i tråden. Ni ser spöken.
Citera
2023-05-02, 00:34
Medlem
Madebycats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karamella
Värst vad folket hakat upp sig över Linas sjukdom. Jag tycker det är rimligt att inte gå in på alla detaljer med hela svenska folket.

Det är också inte Lina som bestämmer vad som klipps med i avsnitten. Hon kanske har gett en utförlig beskrivning av sin situation som svt med all rätt tyckte var ganska onödigt att ha med i programmet.

Jag förstår att Lina känt sig förbrukad och inte haft nåt att erbjuda på dejtingmarknaden om det är såhär folk reagerar. För övrigt tror jag att Alex har bättre kompetens än er att bedöma hennes tillstånd.
Citera
2023-05-02, 00:35
Medlem
Persimååns avatar
Kan vi inte jobba med fakta istället för att leka hor-aftonbladet?

Vet vi om något av paren fortsatt är gifta?
Citera
2023-05-02, 00:36
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:

I övrigt går det förstås att vara sjukskriven av läkare (typ för att man ber om det) samtidigt som försäkringskassan bedömer att man inte har nedsatt arbetsförmåga. Då blir det ingen sjukpenning eller så. Att Lina inte känner att hon klarar av att arbeta är ingenting jag har så mycket åsikter om. Hon verkar ju som sagt inte få några skattepengar.
Där gav även du min Brutus du dom en eftersläntande anledning att haka sig fast vid ämnet lite till, släck elden med bensin!
Citera
2023-05-02, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc

Många sjukhus har haft besöksförbud efter covid även under 2022 vilket jag tror programmet spelades in under.
Han satt kvar utanför för att visa sitt stöd antar jag?
Citera
2023-05-02, 00:45
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Min fru gjorde EKG förra veckan på sjukhus. Då fick jag inte följa med in tills det att allt såg bra ut, då hämtade en sjuksyrra mig. Dom gör så ifall mer personal behöver kallas in.

Snälla, sluta sprid felaktiga rykten här i tråden. Ni ser spöken.

Okej det förklarade varför han satt i korridoren.
Citera
2023-05-02, 00:46
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Många sjukhus har haft besöksförbud efter covid även under 2022 vilket jag tror programmet spelades in under.
Han satt kvar utanför för att visa sitt stöd antar jag?

Vid besöksförbud bör man inte sitta i korridoren där alla rör sig, både personal och patienter. Men jag fick ett annat svar innan du skrev och det svaret lät mer korrekt.
Citera
2023-05-02, 00:51
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:

Okej, i korthet: jag stör mig på att hennes historia inte går ihop. "Jag är för sjuk för att jobba men jag kan ändå vara med i ett otroligt intensivt reality tv-program".

Då undrar man ju, hur ligger det till egentligen!? Vilket föder fram alla dessa spekulationer. Är Lina en mastermind som duperat FK, har munchausen och torterar sin TVmake med intrikata mind games?

Eller är hon bara en förvirrad själ som känner sig lite krasslig, ja hon har ju pengar så hon kan ju sluta jobba ett tag och gvfö verkade kul tyckte hon.
Citera
2023-05-02, 01:01
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hur kan du se det? För oss som inte är insatta i koderna.
Det är lätt att vara efterklok,
men jag kom just på att när Carro skrattade hejdlöst med Augusts matnyttiga "stööönljud "
kunde han replikerat "nu tycker jag att din energinivå ligger här uppe, jag är inte där"
på halvskämt, då hade han haft halva inne? eller vad tror du?

Hade August verkligen? fått stöna sina "Chatam Chatam mon amour" matporrsljud från en kycklingsallad
för dig eller fått sitta å äta i ensam kupe, du som gillade hans basröst mena ja
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-02 kl. 01:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in