Citat:
Ursprungligen postat av
AlexandraIda
Varför tjatar alla om att Niclas är psykopat? Tycker att han verkar väldigt mån om Miah, att hon ska ha det bra. Tror inte att han förbjuder henne att göra som hon vill. Sedan att det är mycket fokus på Niclas fotbollsintresse och temperament är ju en sak men nej, jag tror knappast att han är psykopat eller har ett farligt beteende.
Nej, jag tror inte heller att han är psykopat eller farlig men däremot känns hans "ilska" så jäkla påmålad så jag nästan spyr. Han skriver en C-uppsats om jämställdhet och för att kompensera, visa att han är en man direkt hämtat från stenåldern så att lite attraktion från det motsatta könet ska finnas, så drar han till med lite problem med sin ilska. Jag går själv regelbundet på fotboll och ingen normal kille tar med bruden dit av en anledning (man skriker och sjunger ibland saker man annars aldrig skulle göra, sedan lämnar man det där). Nu satt han förvisso på långsidan rätt långt in vid mitten men ändå. Det skulle vara så typiskt honom att försöka få henne att bli en supporter/intresserad ... Hela han känns bara väldigt osäker för att sammanfatta hela honom.
Att hon inte kunde äta en macka med jordnötssmör hemma hos honom var ju bara helt sjukt.
Nu har han haft tur som har fått Miah, en tjej som är "lika" men ändå "under" där han får bestämma och ta kommandot. Det hade varit mycket mer spännande om han hade fått Jannica eller vilken tjej som helst där han hade varit tvungen att ta ett steg tillbaka och kompromissa mer.
En gissning är att han i tidigare (misslyckade) förhållanden gjort en analys av att behöva vara mer macho/framåt för att attraktion ska uppstå - att ha båda delarna - jämställd men också manlig. Han har sin politiska åskådning och därmed är feminism/jämställdhet en självklarhet, men tjejerna har ändå tvivlat. Antar att många feministiska män hamnar i den knipan att de inte vill vara för mycket och låter tjejerna ta initiativet om de är "lika" (vilket drabbade Magnus även om han inte var uttalad feminist) vilket många tjejer säger att de vill göra men i slutändan ändå har problem med. Som sagt, nu fick han Miah där han kunde gå all in.
Eller så har det varit som många varit inne på, en dubbelhet (jämställd på ytan men ändå hett temperament som tar för mycket plats) där feministiska tjejer med lite skinn på näsan har sagt: tack och adjö.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Det är bara i fablernas värld (reklambyråer i Stockholms innerstad) där man pumpar ut reklam som anspelar på detta vit kvinna - svart man. Men hade varit kul om de försökt sig på detta. Inte bara synd om den svarta mannen utan tänk bara hur rent komiskt det skulle blivit när den svenska kvinnan under hela tiden försökt det att få som att nix det spelar ingen som alls roll att snubben är från Afrika. Även synd för hennes familj som får försöka det att verka som att man inte ens ser hudfärgen.
För att inte snacka om det omvända också när snubben drar hem en vit kvinna till familjemiddagen. En kvinna som dessutom inte är muslim och de är gifta! Hade faktiskt blivit rätt intressant att se allt detta men som sagt det skulle inte SVT våga sig på.
Ja, verkligen. Men vad säger patriarken i en muslimsk familj om sonen gifter sig med en godhjärtad svensk kvinna - är inte det bara pluspoäng? Däremot om dottern kommer hem med en svensk kille, då jävlar hade det varit bra tv men som du säger, nu pratar vi om SVT.
Till nästa säsong vill jag ha en kille, likt Niclas, som har en feministisk analys som blir ihopmatchad med en tjej som också har det men där något skaver - allt från extrem längdskillnad till att en av dem sitter i rullstol eller liknande. De ska fan plågas för sin godhet och tomma ord ska eka under sex veckor. Vill även se som ni säger, något religiöst som skaver - gärna en snäll muslimsk man med stenåldersvärdringar med en godhjärtad feminist. Eller varför inte en jättesnäll kille som sitter i kassan på ICA med en högutbildad feminist. Listan kan göras lång!