2023-05-01, 21:07
Medlem
Pinoputchins avatar
Dåligt för SD. Visar åter på att deras förespråkare håller på med konspirationsteorier och än värre, förintelseförnekelse. Klantigt av Widdding, åtminstone med förintelsegrejen.
Citera
2023-05-01, 21:09
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ja, och så kan swebbtv göra sitt gräv.

Dels litar jag mindre på swebbtv. Dels har Tomas Nordenskiöld och Victor Barth-Kron kontakter inne i riksdagen, vilket swebbtv knappast har.
Citera
2023-05-01, 21:09
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, de anställer inte folkvalda politiker.

Det finns en och annan faktafrånvänd väderkvarn, i likhet med dig, vilken försöker argumentera med mig utifrån förvridna påhitt och fantasier. Fortsätt du tro att folkvalda politiker är anställda. Den uppfattningen passar väldigt bra för dig. Hej då!
Så du menar att du kan bli invald som riksdagspolitiker utan att företräda (i praktiken vara anställd av) ett registrerat parti?
Citera
2023-05-01, 21:10
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Elsa är smart och påläst.
Hon kommer att rösta på vett och sans och har redan sagt hon kommer fortsätta rösta som SD.

Så jag skulle ta undan rödtjutet och stoppa tillbaka surdegen i fickan på batikbyxorna om jag var dig.

Mycket möjligt men det skiljer ändå bara just nu ett mandat mellan blocken . Widding tillhör inget parti i riksdagen .
Citera
2023-05-01, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Dåligt för SD. Visar åter på att deras förespråkare håller på med konspirationsteorier och än värre, förintelseförnekelse. Klantigt av Widdding, åtminstone med förintelsegrejen.
Källa på ”förintelsegrejen”, den ingår ju i förtalet.
Citera
2023-05-01, 21:13
Medlem
Mingla101s avatar
Tråkigt att Elsa lämnar partiet, brukade lyssna o titta på hennes kanal klimatkarusellen långt innan hon blev SD. Min uppfattning om Elsa är att hon är intelligent och brinner för kunskap och fakta, men vänder sig emot det politiska spelet, i form av fula epitet och andra bajsmackor som kastas till höger och vänster, men mest från vänster.
Har märkt sen hon blev riksdagsledamot att när hon får bajs kastat på sig så går hon in i en lite för stark försvarsposition för att hävda sig, betydligt mer än jag sett någon annan från SD i alla fall gjort, visst rätt ska vara rätt men tror inte att man kan eller ska bry sig om allt skit som sägs och görs mot en..

Elsa slår mig inte som någonting i närheten av en aktivist så jag tror inte att hennes vilde status kommer få några egentliga komplikationer för regeringen eller tidöavtalet. Hon kommer fortsätta driva sin energi/klimatpolitiska retorik, vilket ju är i linje med SD's.

Tråkigt bara (fast man börjar väl bli van) att SD alltid ska ha vildar i riksdagen
Citera
2023-05-01, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Dels litar jag mindre på swebbtv. Dels har Tomas Nordenskiöld och Victor Barth-Kron kontakter inne i riksdagen, vilket swebbtv knappast har.
Jag litar inte på expressen, så i god demokratisk anda kan vi ju låta de båda träffas och diskutera saken i en öppen debatt som på den gamla goda tiden.
Citera
2023-05-01, 21:14
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Källa på ”förintelsegrejen”, den ingår ju i förtalet.
Dom sa det på SVT ganska nyss.
Citera
2023-05-01, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Dom sa det på SVT ganska nyss.
Vet inte vad jag ska svara på det faktisk, jag finner inga ord.
Citera
2023-05-01, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Har inte SD lite av en särställning angående just detta att ge sina funktionärer lite för mycket ansvar lite för fort? Uteslutningsärendena och de plötsliga frivilliga avgångarna har ju duggat tätt på senare tid. Hur har det blivit så här?
För få vettiga som vågar söka sig till SD, undantaget är Jessica Stegrud.
Citera
2023-05-01, 21:19
Medlem
Det ska man klara själv i den positionen, och med de egna åsikterna…
Citera
2023-05-01, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Är det Widdings fel att motdebattörerna är lågutbildade uppmönstrade ungdomspolitiker?
Du fattar ju noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in