Citat:
Ursprungligen postat av
Roerlig
Tänkte också det, men han vittnar ju å andra sidan om en observationen av en person i flyktvägen han antyder kan vara GM och det är väl i nästan samma härad som att ha sett GM på själva mordplatsen.
Att GM-SE med klocktittningar och avgasknall så noga skulle undvika att ha observerat GM och därmed avhända sig möjligheten att kontrollera signalementet på grund av detta.. jag vet inte.
Han uppger dessutom att han får svaret att man redan har signalement när han försöker kontakta polis på plats. Så saken är väl ordnad i och med det i sådana fall.
Även om han kanske "borde" varit mer på från början om att ha sett mordet.
Ja han ger sig lite väl lätt som Vittnet-SE med vittnesmål samt media som kommer till brottsplatsen relativt tidigt..
Det är något jag inte riktigt förstår om han är vittne...!
Han verkar vara en man som både vill synas och har lite gubbapondus att få sagt sitt...
Sen tycker jag personligen att Olof Palme är en så pass högt uppsatt kändis att när Engström får reda på det är han som blivit avrättad så verkar han inte så nyfiken...1986 så hände inte mkt i Sverige och detta borde vara Engström gata att skina...
Han är ju överlag inte pratsam alls med övriga vittnen...
Man ska också veta att han inte dricker kaffe med väktarna heller och att dom tyckte det var lite märkligt att han hellre drack det på sitt rum...