Citat:
Ursprungligen postat av
henrikofsweden
1. Vilket par snackar du om ?
2. Nej men SE kliver ut i synfältet för NF när han tittar ner mot platsen. Då skymmer han sikten.
Det här paret
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E13-01-B
"Fauzzi uppger att han under sin gång Sveavägen norrut inte och fram till mötesplatsen endast mötte ett ungt par, Han såg inga andra personer, varken gående eller stående. Han lade inte heller märke till några personer eller bilar på andra sidan Sveavägen."
De var då också mellan honom och LOP, utan att skymma sikten. Sedan fattar jag inte varför du tror att SE täcker en sådan enorm yta. Man kan se förbi personer på det avståndet, särskilt när personerna är 60 meter från varandra. Det är ju verkligen inte säkert att de alla står i en exakt rak linje heller. befinner sig någon en meter åt sidan är det fri sikt.
Dessutom säger aldrig NF att han har fri sikt. Han säger bara att han ser en grupp människor längre bort. Inget sägs om vad som är mellan honom och denna grupp.
I min hypotes är ju inte ens SE ute i början. Jag vet inte varför NF nödvändigtvis skulle känna sig nögd att lägga till en sådan detalj. "När jag först såg gruppen var det helt fri sikt men sedan när jag stod och spanade ett tag var det någon som kom och skymde sikten lite". Han säger ju bara att han ser en grupp människor och att han sedan står och spanar ett tag. Han säger inget om vad han ser efter att han noterat den peson han på jackan känner igen som den som gick bakom. Han får heller ingen fråga om det.