Citat:
Ursprungligen postat av
VanDeKamp
Otroligt sorglig händelse oavsett hur det gått till.
Vill inflika att kontot "kvinnostrejkorebro" beter sig otroligt osmakligt i sociala medier just nu. De har redan konstaterat att den anhållne är skyldig till mord och ska ut och strejka i Sagas ära för att en man mördat henne. De kommenterar under alla tänkbara konton och skriver till anhöriga. Tänk om det inte är så det gått till? Även om det just nu lutar starkt åt det hållet så är det ingen som vet vad som egentligen hänt. Vill man visa sig någolunda seriös så kanske man ska avvakta lite innan man slår på stora trumman och börjar gapa om saker man inte vet någonting om. Skamligt.
Jag tycker också att det är ganska magstarkt att dra kvinnokortet.
Med tanke på hur tyst det är, så tycker jag min tidigare tes fortfarande håller. Och jag tror att motivet inte var att det var en kvinna, utan att det var en kristen kvinna(gissning). Hon kanske vill döpa barnet, ge det ett kristet namn eller dylikt. Och då går muslimen bananas och dödar henne. Och detta snor då röda feminister åt sig och säger:
Det är män som dödar.
När det egentligen i så fall var ett hatbrott emot kristna. Men jag gissar ännu. Precis som alla andra.