2023-05-01, 02:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hejkitty
Oklart varför de kallar det ett hedersmord, men jag antar att anhöriga har bättre koll på läget än oss andra.

Inläggen är som sagt raderade, men har skärmdumpar.

https://imgtr.ee/i/JZKHQ
https://imgtr.ee/i/JZTlR
https://imgtr.ee/i/JZYLI

är det där mamman? heter så på facebook? varför raderades inläggen?
Citera
2023-05-01, 02:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
I första bilddumpen skriver hon att det var hennes dotter, i den andra att det var hennes brorsdotter, har hon barn med sin bror? Eller är det jag som läser som en kråka?

läste samma sak. Fattar inte..mamman eller faster som skrev som heter m*alie-l*i?
Citera
2023-05-01, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
vem är adopteras....BO eller BOs mamma?

BOs mamma!
Citera
2023-05-01, 02:18
Medlem
Jag såg också en kvinna vid platsen sittande i en polisbil med ”sjukhusfilten”. Den kvinnan borde ju vara hennes mamma eller en nära anhörig. Antagligen denne som hittade offret och ringde polis.
Citera
2023-05-01, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garmin45
Jag såg också en kvinna vid platsen sittande i en polisbil med ”sjukhusfilten”. Den kvinnan borde ju vara hennes mamma eller en nära anhörig. Antagligen denne som hittade offret och ringde polis.

Det står i artikeln att polisen åkte dit för ett misstänkt vapenbrott som någon ringt in om. Jag får inte riktigt ihop infon i artikeln, vet inte om den är slarvigt skriven eller jag som är dum i huvet.
Citera
2023-05-01, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Det står i artikeln att polisen åkte dit för ett misstänkt vapenbrott som någon ringt in om. Jag får inte riktigt ihop infon i artikeln, vet inte om den är slarvigt skriven eller jag som är dum i huvet.
någon såg väl snubben springandes i trappuppgången bärandes på en kniv eller någonting. polisen tillkallades, och väl på plats följde dom blodspåren till lägenhetsdörren där dom hittade BO liggandes död.

*enbart spekulationer*
Citera
2023-05-01, 03:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jensine73
Måste vara något gammalt, testade att söka på henne på https://www.krimfup.se/ för att läsa hennes förundersökning men fanns ej & de har bara "nya" förundersökningar / FUP.
De har bara förundersökningar från 3 år tillbaka så det är nog därför du inte hittar det.
Tjejen ifråga dömdes 2016 (vilket iof bör vara borttaget enligt Lexbase regler) för ringa stöld. Inget vi bör lägga fokus på i forumet
Citera
2023-05-01, 03:42
Medlem
platyzmas avatar
Jag fattar inte, det är väl som här på 1100-talet, bara att gifta sig så behöver ingen hedersmördas för dom är gravida?
Citera
2023-05-01, 03:54
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Ja, läste också polisen första uttalande, som precis som du säger, var lite ovanligt formulerat.

Har ju diskuterats överdos etc här, men det brukar vara rätt ovanligt att en kvinna som är gravid i v 32 fortsätter missbruka fr a i slutet av graviditeten när hon känner barnets sparkar.
T om de grövsta missbrukarna brukar ju dra sig för det under en graviditet när suget också avtar pga hormoner mm.

Dessutom skulle nog ingen häktats för misstanke om mord då, analyserna är ju sannolikt inte klara heller. Så kniv i halsen som någon påstod här kanske är mer troligt?
Men varför polisen då skulle tveka om mord är ju lite märkligt. Trodde polisen på självmord?

Alltså, det finns jo massa saker som man kan dö av förutom missbruk och mord, men som kan vara svåra att reda ut i början.

Jag vet ett fall där en kille hängt sig, men där läkaren på plats tyckte knuten såg konstig ut ifall han skulle gjort den själv. Poff så blev det en mordutredning, som sedan lades ner. Även där uttalde sig polisen lite märkligt.

Att i huvudtaget vara gravid är en risk.

Alla verkar tala öppet om vem hon var och att hon är mördad, men inte ett enda slipp om dom faktiska omständigheterna på plats.

Nåväl, hon kan säkert ha blivit dödad, men det finns allt en del saker som avviker i berättandet som talar för att det inte är så självklart som en kniv i halsen.
Citera
2023-05-01, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Jag fattar inte, det är väl som här på 1100-talet, bara att gifta sig så behöver ingen hedersmördas för dom är gravida?

Vi ska nog ta uppgiften om hedersmord med en nypa salt tills vi vet mer. Man blir inte hedersmördad för att man är gravid men ogift eller för att killen är muslim. Hedersmord sker inom en klan/familj, inte mot externa individer på det här sättet
Men omöjligt att ens spekulera i eftersom pojkvännens namn och ursprung är okänt i tråden.
Citera
2023-05-01, 06:20
Medlem
Har det framkommit vem som är misstänkt och vilken relation parterna hade?
Citera
2023-05-01, 06:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Alltså, det finns jo massa saker som man kan dö av förutom missbruk och mord, men som kan vara svåra att reda ut i början.

Jag vet ett fall där en kille hängt sig, men där läkaren på plats tyckte knuten såg konstig ut ifall han skulle gjort den själv. Poff så blev det en mordutredning, som sedan lades ner. Även där uttalde sig polisen lite märkligt.

Att i huvudtaget vara gravid är en risk.

Alla verkar tala öppet om vem hon var och att hon är mördad, men inte ett enda slipp om dom faktiska omständigheterna på plats.

Nåväl, hon kan säkert ha blivit dödad, men det finns allt en del saker som avviker i berättandet som talar för att det inte är så självklart som en kniv i halsen.

Polisen brukar alltid sätta ribban högt vid oklarheter vid ett dödsfall. Dels för att få loss mer resurser men också för att det är lättare att nergradera statusen i efterhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in