2023-04-30, 22:21
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det kan vara en missilattack på gång från ryssen nu.

https://t.me/operativnoZSU/94068
Det finns rentav en misstänkt trollkälla som uppger att så många som ett 30-tal kan vara i luften.

Det spekuleras i om det blir robotar eller dumma bomber — det senare vore unikt. Kanske ett bra tillfälle att testa vad Patriot går för, i så fall.
Citera
2023-04-30, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
En riktigt lyckad offensiv är väl en som innebär att kriget tar slut.

Ryssland förblöder, ska de klara av att existera som ett land så måste de dra sej ur men då måste de ha ett skäl som inte får dom att tappa ansiktet, typ som att dom förlorade mot nato-vapen och lite sånt hittepå. "egentligen skulle vi vunnit lätt men Ukraina fuskade". Putin dör, utrensingar sker, vodka skickas ut överallt för att hålla folket från att tjafsa för mycket.

Det är en lyckad offensiv. Ett slut på kriget.

Hur mycket som befrias eller hur många ryssar som dör spelar ingen roll om kriget fortsätter.

Fan hela världen hatar rysslands efterblivenhet

Vilken lag står det i att man inte får tappa ansiktet - det sker ju på löpande band - virrpannan o hjärnskadade Biden, Mats Dopping, Lizette Risgaard, Bernie Madoff, Anders Borg med schnabeln ute,
Gudrun Avschyrman som super så hon pissar på sig - Mona Sahlin i kubik, poliserna som rånat banker med tjänstevapnen, mer än en osv politrukerna som är peddopervon ink bögpeddopervon

Men OM ryssland inte får tappa ansiket - då kör dom ju tills dom vinner eller nästan alla ryska män är dödade eller skadade.

PS vad har putin o ryssarna att vara stolta över idag
Senast redigerad av SisterJones 2023-04-30 kl. 22:36.
Citera
2023-04-30, 22:33
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
AFU mördar fiskare i gummibåt med drönare och postar video som skryter om det: https://www.bitchute.com/video/EvUQ9f0XjGwQ/

Fiskare... En fiskare beväpnad med granatkastare och bärande på ett "Z"-armband...?

Citat:
He had a "Z" bracelet, 2 rocket launchers and the explosion was probably caused by a mine.

https://twitter.com/GeoConfirmed/status/1652630782383407105
Citat:
The whole day Russian propaganda including Yevgeny Prigozhin tried to push the narrative that Ukrainian defenders killed "an ordinary, innocent fisherman" in Kherson. The ordinary fisherman carried RPO-A Shmel-M.

https://twitter.com/revishvilig/status/1652427879320305667
Citat:
Two rocket launchers

https://twitter.com/revishvilig/status/1652429860982194182
Citat:
One identified as a RPO-A Shmel-M

https://twitter.com/GeoConfirmed/status/1652630789341827072
Citera
2023-04-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones

Men OM ryssland inte får tappa ansiket - då kör dom ju tills som vinner eller nästan alla ryska män är dödade eller skadade.

PS vad har putin o ryssarna att vara stolta över idag

tills som vinner

ja, ryssarna dör och fortsätter dö. Vinst finns inte längre med som alternativ då de inte kan anfalla, bara försvara. Vänta på döden.

Men det kanske är att föredra i stället för att stå upp mot deras herrar, slavmentaliteten går djupt, dränkt i vodka och känslor av underlägsenhet. I Ukraina finns det rejäla män som inte viker ned sig och inte våldtar sina kamrater.
Citera
2023-04-30, 22:35
Medlem
Blot-Svens avatar
Rykten om att två ubåtar kan vara på väg ut från Sevastopol:
Initial Reports by Ukrainian Officials that 2 Russian Submarines have been observed leaving the Port of Sevastopol towards the Black Sea.

10:30 em · 30 apr. 2023
https://twitter.com/sentdefender/status/1652772428462927872
Citera
2023-04-30, 22:46
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jösses. Det var faktiskt inte småpotatis. Kan det vara så att de fått nys om någon uppsamlingsplats inför motoffensiven?

Jag tror inte AFU kommer att gruppera och anfalla ännu på ett tag, de verkar fortfarande hålla på med krigsförbandsövningar: https://www.bitchute.com/video/qn2AZpYQwYg4/

Kanske inväntar AFU de utlovade Abrams MBT och de tre mekbrigader (tror jag det var) som ska skapas kring dem? Tio veckors snabbutbildning ska Abrams-besättningarna få, och den har inte ens börjat ännu. Klart först till hösten. Verkar lite som om AFU vill lura ryssen genom att släppa indicier om att offensiven är omedelbart förestående.

Vore ju lite konstigt att anfalla med en så underlägsen styrka och inte invänta Abrams-leveransen. Ukrainas anfallsstyrka är uppe i 40k man och nio brigader (mekaniserade och motoriserade) har jag för mig, och då ska man minnas att ett anfall mot befästa positioner sägs kräva ett minimum av 3:1 i styrkeförhållande. Ryssen har +500k förbandsövade och välutrustade reservister redo längs förberedda försvarslinjer. Plus att AFU:s luftvärn är riktigt risigt och ryssen har enorma mängder stridflyg i beredskap.

AFU:s anfallsförband måste ha lite samma känsla som de allierade inför landstigningen i Normandie - garanterat blodbad - it's now or never. Fast nu är ju rollerna ombytta och nazisterna anfaller antinazisterna (enligt ryska propagandan i vilket fall).

Ja ja, den som lever får se...
Senast redigerad av Drozd 2023-04-30 kl. 22:55.
Citera
2023-04-30, 22:46
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Vad händer. Använder Ryssland kärnvapen nu!
Nja. Det enda som tycks "bekräftat" i nuläget är att förmodade S-300-robotar träffat en tågstation och/eller en större lagerbyggnad med hyfsade sekundärexplosioner som följd.

Ryktas i nuläget om mer ryskt flyg över Azovska sjön. Ta det för vad det är — rykten.

Edit: Det är inte S-300 som TRÄFFAT något.
Senast redigerad av Blot-Sven 2023-04-30 kl. 22:53.
Citera
2023-04-30, 22:51
Medlem
Citat:
Jag tror inte AFU kommer att gruppera och anfalla ännu på ett tag, de verkar fortfarande hålla på med krigsförbandsövningar: https://www.bitchute.com/video/qn2AZpYQwYg4/

Kanske inväntar AFU de utlovade Abrams MBT och de tre mekbrigader (tror jag det var) som ska skapas kring dem? Tio veckors snabbutbildning ska Abrams-besättningarna få, och den har inte ens börjat ännu. Klart först till hösten. Verkar lite som om AFU vill lura ryssen genom att släppa indicier om att offensiven är omedelbart förestående.

Vore ju lite konstigt att anfalla med en så underlägsen styrka och inte invänta Abrams-leveransen. Ukrainas anfallsstyrka är uppe i 40k man och nio brigader (mekaniserade och motoriserade) har jag för mig, och då ska man minnas att ett anfall mot befästa positioner sägs kräva ett minimum av 3:1 i styrkeförhållande. Ryssen har +500k förbandsövade och välutrustade reservister redo längs förberedda försvarslinjer.

AFU:s anfallsförband måste ha lite samma känsla som de allierade inför landstigningen i Normandie - garanterat blodbad - it's now or never. Fast nu är ju rollerna ombytta och nazisterna anfaller antinazisterna (enligt ryska propagandan i vilket fall).

40k räcker inte. Sedan är ukrainskt luftvärn nästan slut, och man har brist på ammo.
Citera
2023-04-30, 22:58
Medlem
X3treams avatar
Citat:

Vore ju lite konstigt att anfalla med en så underlägsen styrka och inte invänta Abrams-leveransen. Ukrainas anfallsstyrka är uppe i 40k man och nio brigader (mekaniserade och motoriserade) har jag för mig, och då ska man minnas att ett anfall mot befästa positioner sägs kräva ett minimum av 3:1 i styrkeförhållande. Ryssen har +500k förbandsövade och välutrustade reservister redo längs förberedda försvarslinjer. Plus att AFU:s luftvärn är riktigt risigt och ryssen har enorma mängder stridflyg i beredskap.

98 % av all utrustning som EU har lovat är nu på plats i Ukraina. 14000 Ukrainska soldater har nu tränats färdigt i UK och har anlänt Ukraina. Sen tillkommer ju alla som tränats i andra länder.
Citera
2023-04-30, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
98 % av all utrustning som EU har lovat är nu på plats i Ukraina. 14000 Ukrainska soldater har nu tränats färdigt i UK och har anlänt Ukraina. Sen tillkommer ju alla som tränats i andra länder.

Ja, det är väl bara de svenska leveranserna som uteblivit.
Citera
2023-04-30, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ja, det är väl bara de svenska leveranserna som uteblivit.

källa på det eller är det bara du som sabotera tråden
Citera
2023-04-30, 23:17
Medlem
Citat:

Jag "tror" det är fejk som släppts ut att Ukraina bara skulle använda 40.000 man. Prigorzhin säger att Ukraina sätter in minst 200.000 man och varför skulle han överdriva?

Sanningen kan ligga runt 80.000 man, man har nya brigader men också brigader som man ännu inte satt in i kriget.
Jag tror inte man väntar på Abrams. Det tar för lång tid. Och inga F16 heller naturligtvis. Jag "tror" man kommer jobba mycket med artilleri och långdistansmissiler. Samt mekaniserade förband med stridsfordon, typ Bradley. Ukraina producerar själva drönare nu och det blir svårt för Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in