2023-04-30, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Tyvärr tänker personen inte så något är skumt iaf eftersom media skriver har dött. Gjorde dom initialt även med Avicii.

Hade det varit cancer och under lång tid skulle dom skriver efter en tids sjukdom. Så självmord känns tyvärr troligt
Enligt Sofi Helleday på fb så verkar hon ju ha varit högst medveten om att hon skulle dö eftersom dom höll handen in i det sista och Stina sagt att hon inte ville ha nån "Vojne vojne begravning". Kanske inte ens medierna visste att hon var sjuk?
Citera
2023-04-30, 07:57
Medlem
Minns henne från Beck såklart men också från Radioskugga. Verkar ha varit en reko brud med hög integritet. Respekt.

Vila i frid.
Citera
2023-04-30, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Nu är dödsorsaken bekräftad som cancer. Sluta nu spekulera hej vilt...

Vem har bekräftat det??
Citera
2023-04-30, 08:40
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Så jävla stor var hon inte. Rederiet och Beck är inte jättetunga grejer precis.

Hon var mest skön och såg bra ut ( i ung ålder )

Överdriv inte så mycket

För oss ser mer kultur än kass tv och film så var hon enorm på teaterscenen.
Citera
2023-04-30, 08:44
Media skriver aldrig om en känd svensk persons sjukdomar om inte personen själv gå ut med dem.
Citera
2023-04-30, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jaha. Fy fan vad tragiskt. Typiskt finskt också. Att inte vilja oroa någon och genomlida i tystnad. Ja, jag tänkte väl. En mamma skulle inte vilja lämna sin son frivilligt 😔
Fy fan vad hemskt. Vet du vad det var för cancer?

Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Enligt Sofi Helleday på fb så verkar hon ju ha varit högst medveten om att hon skulle dö eftersom dom höll handen in i det sista och Stina sagt att hon inte ville ha nån "Vojne vojne begravning". Kanske inte ens medierna visste att hon var sjuk?

Vet du vad hon menade med vojnebegravning?
Citera
2023-04-30, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Hon ville inte att det skulle bli något jäkla vojne vojne. Men hon dog troligtvis av cancer

Oavsett om hon dog av mig sjukdom eller depression så ska hon ha all heder av att inte gå ut i media och gråta ut om det. Bara hålla det för dom närmaste. Minns även när Micke Nyqvist gick bort i cancer så var det väl inte många som kände till hans sjukdomstillstånd förutom hans närmaste. Tråkigt är det i alla fall. 59 är ingen ålder idag.
Citera
2023-04-30, 10:54
Medlem
dansquelcass avatar
En efter en från Beck dör de.

Vem är nästa person som liemannen kommer att besöka? Peter Haber?
Citera
2023-04-30, 11:30
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Vet du vad hon menade med vojnebegravning?
Skulle översätta det till "oj, oj-begravning". Hon ville inte ha medömkan tydligen. Bli tyckt synd om. Därför har hon väl inte velat berätta heller, om det nu var cancer hon hade.

Inte helt ovanligt det där - att inte vilja berätta. Ofta sjukt jobbigt att ta hand om ledsna människor också utöver det psykiskt jobbiga med att vara dödligt sjuk
Citera
2023-04-30, 11:36
Bannlyst
Är det bara jag som inte kan sluta gråta?
Hon gick bort alldeles för tidigt.

En av våra tids största skådespelare. Iallafall för oss här i Sverige.
Citera
2023-04-30, 12:03
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Oavsett om hon dog av mig sjukdom eller depression så ska hon ha all heder av att inte gå ut i media och gråta ut om det. Bara hålla det för dom närmaste. Minns även när Micke Nyqvist gick bort i cancer så var det väl inte många som kände till hans sjukdomstillstånd förutom hans närmaste. Tråkigt är det i alla fall. 59 är ingen ålder idag.
Jag läste någonstans att det var cancer, men inte vilken typ av cancer. Sen spelar det ju inte så stor roll vad det var hon gick bort i. Jag minns henne som en bra skådespelare i diverse filmer och serier. Sen så får hon extra mycket gillande från min sida då hon inte gjort massa löjliga (vänster)politiska utspel som tyvärr allt för många artister gör.
Citera
2023-04-30, 12:08
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Är det bara jag som inte kan sluta gråta?
Hon gick bort alldeles för tidigt.

En av våra tids största skådespelare. Iallafall för oss här i Sverige.

Jag saknade henne även i "rutan" det senaste 10-15 åren, berodde sannolikt lite på det Rautelin själv dryftade och satte fingret på i någon intervju; ålders diskriminering. Svensk film och tv har de sista 20 åren varit urusla på att ta hand om kvinnor över 40 i sina produktioner, till skillnad mot många andra europeiska länder (och givetvis USA). Skamligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in