2023-04-30, 09:50
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Precis! Synd bara att ryssen inte fattat detta ännu.
Musikanter ligger och sover i sina sovsäckar i öppet landskap.

CODE 9.2, part of the 92nd mechanized brigade, shows from the sky how Wagner PMC soldiers lay in the field, wrapped in bodybags.
https://twitter.com/NOELreports/status/1652275842070847490
Skit i att ta skydd i buskaget, ikväll dricker vi sista vodkan vi har och grillar ekorre under bar himmel innan vi virrar in oss i våra inte så varma sovsäckar.
Lite vackert! Dom är ju ändå människor, dom måste få en jävla kamratanda när dom tillsammans blir behandlade som skit?
Citera
2023-04-30, 09:53
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Du har tappat greppet om vad vi skrev om. De flesta experter ” rysslandskännare” är eniga att detta är ett krig Putin ej vill eller kan backa ur. Hur själva kriget går kan ingen veta såklart.

Nä han vill inte, men han kan faktsikt bli tvingad på ett eller annat sätt, en sak är säker, ryzzland kan inte hålla på så här i åratal.
Citera
2023-04-30, 09:58
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Nä han vill inte, men han kan faktsikt bli tvingad på ett eller annat sätt, en sak är säker, ryzzland kan inte hålla på så här i åratal.
Putin anses även vara en av dom sansade och återhållsamma när det gäller storhetsdrömmar för utedassimperiet.
Det finns många i eliten som är värre än han.
Lite det som är problemet, skulle Putin trilla ut ur ett fönster så är risken att konflikten snarare eskalerar.
Citera
2023-04-30, 10:00
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Du tillsammans med en obskyr vadslagningsbyrå är väl de enda som anser att Bachmut är helt intaget av ryssarna.
Senast i går sa Prigozhin att Putin kräver att Bachmut ska vara intaget senast den 8:de maj.

Vad beträffar robotarna och dess mål är Kina inte unikt. USA:s interkontinentala robotar har måldata för att träffa varsomhelst i världen.

Det är bara definitioner, precis som total arbetslöshet (inkluderar dold) och öppen arbetslöshet. Enligt Progozhins och din definition är naturligtvis inte Bakhmut helt intaget. Jag har inte pratat om "helt intaget". Jag kunde använt din definition också, då hade jag adderat någon månad till när Bakhmut skulle vara intaget, analogt med hur jag hade gjort ifall jag pratat om total arbetslöshet.

Robotar: Jaha? Tror du inte jag håller med dig om att deras robotar kan träffa varsomhelst i världen? Ännu en meningslös diskussion.
Senast redigerad av psychicsailor 2023-04-30 kl. 10:17.
Citera
2023-04-30, 10:01
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Putin anses även vara en av dom sansade och återhållsamma när det gäller storhetsdrömmar för utedassimperiet.
Det finns många i eliten som är värre än han.
Lite det som är problemet, skulle Putin trilla ut ur ett fönster så är risken att konflikten snarare eskalerar.

Finns också mer sansade ryssar, men visst finns det värre.
Men även de värsta fascisterna måste ju inse att det inte går bra och det krävs nåt slags slut på det här kriget.
Ryzzen har ju kommit med "fredstrevare" på sitt knäppa sätt, ge oss vad vi vill ha typ, sen blir det fred.
De inser nog snart att de måste ge efter nånstans.
Citera
2023-04-30, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Fast ekonomiskt blöder ju likväl ryZzen enormt så dom kommer inte kunna fortsätta hur länge som helst

Helt korrekt, men det verkar vara ganska uppenbart att Putins nuvarande strategi går ut på att väst ska tröttna först. Titta på Macron och hans dialog med Kina, samt Trumps uttalande om att avsluta kriget. Dessutom så verkar Trump gilla Putin. Nu har Trump ingen ideologi utan mer Kaos. Det behöver inte vara fel, då motståndarna inte vet vad han kommer hitta på, men det gäller även allierade. Så om jag vore Ukraina skulle jag vara nervös om Trump blir president.
Citera
2023-04-30, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Helt korrekt, men det verkar vara ganska uppenbart att Putins nuvarande strategi går ut på att väst ska tröttna först. Titta på Macron och hans dialog med Kina, samt Trumps uttalande om att avsluta kriget. Dessutom så verkar Trump gilla Putin. Nu har Trump ingen ideologi utan mer Kaos. Det behöver inte vara fel, då motståndarna inte vet vad han kommer hitta på, men det gäller även allierade. Så om jag vore Ukraina skulle jag vara nervös om Trump blir president.

Det är därför det är bråttom för Ukraina att köra ut ryssarna. Trump är beredd att kasta Europa under den ryska bussen.
Citera
2023-04-30, 10:05
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Finns också mer sansade ryssar, men visst finns det värre.
Men även de värsta fascisterna måste ju inse att det inte går bra och det krävs nåt slags slut på det här kriget.
Ryzzen har ju kommit med "fredstrevare" på sitt knäppa sätt, ge oss vad vi vill ha typ, sen blir det fred.
De inser nog snart att de måste ge efter nånstans.
Har det nånsin gått bra för Ryssland när krig inleds? Är väl snarare praxis att det alltid går åt helvete och sen med tiden efter att ha offrat en jävla massa soldater medans man löser sina problem kan man bli mer jämlika.
Men ja, jag håller med dig att Ryzzland gör klokast att dra sig ur.
Citera
2023-04-30, 10:06
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Nej inte alls inblandade i..hallåååå eller?? De har skickat mer biljoner än vad Ryssarna själva har lagt in på sin sida...

How Much Aid Has the U.S. Sent Ukraine? Here Are Six Charts.

Total military

$46.6 billion (61%)
Du är några tiopotenser fel i ditt påstående. Du anger en siffra i miljarder, men skriver ”biljoner”. En biljon är tusen miljarder.
Så kan det gå när vatniks låtsas vara svenskar 😂
Citera
2023-04-30, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
USA kommer inte att dra ner på något, detta är ju lysande för de, tänk så mycket jobb det skapar inom försvarsindustrin. Denna industri har de starkaste lobbyisterna, Trump/Biden är bara nickedockor. EU får steppa upp om det skulle ske, inte svårare än så, vi har enorma ekonomiska resurser, bara enkel fördelningspolitik. Folk tror vi är fattiga i väst, vi har aldrig i historien varit rikare, vi lever i överflöd. Givetvis finns det fattiga och betydelselösa människor, men du kan inte bygga länder på dessa, de är bara nyttiga idioter.

Är du inte rik och framgångsrik i väst idag, så är det 100% ditt egna fel.....

Am presidenter har tidigare gått emot lobbyister och ändrat inriktningen. Och Trump säger att han ska avsluta kriget. EU? Frankrike börjar redan trilskas. Den engelska* ekonomin är åt helvete. Det tyska försvaret är ett skämt. Det är USA som producerar mest krigsmaterial och ger mest. Ändrar de sig så vet i fan.

*England är uttanför EU men frågan är hur länge engelsmännen har råd.
Citera
2023-04-30, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det är därför det är bråttom för Ukraina att köra ut ryssarna. Trump är beredd att kasta Europa under den ryska bussen.

Ja det är det. Men det finns ett problem med den strategin. Om ryssarna inte slutar bombar Ukraina när de har blivit utslängda. Vad gör väst då? Väst strategi saknar just nu ett sätt att avsluta kriget. Nu verkar vi gå från offensiv till nästa. Det har dock kommit signaler på mer långsiktigt stöd. Jokern i leken är dock det amerikanska valet.
Citera
2023-04-30, 10:13
Medlem
Vi håller kontroll över förlustsiffrorna för den bögkriminella federationen. Senaste dygnet inrapporteras att ytterligare 470 st bögfascister utplånats och vi är uppe i totalt 190.510 som befriats. Det innebär också att 200.000-gränsen kommer att genombrytas den 20 maj, vi har tidigare fastställt normtalet till 480 st per dygn.
Övriga materiella förluster är denna gång måttliga.

Vi får räkna med att under de kommande offensiverna är det svårt att beräkna förlusterna och det kommer att ske en betydande ihopklumpning.

Insamlandet av krigsfångar blir en utmaning för den ukrainska organisationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in