2023-05-01, 18:32
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vi experter här på Flashback säger att detta inte är motoffensiven.

De stora offensiverna börjar nog på andra platser omkring 15 maj, skulle jag tippa.
Det är som du säger, för att inte bjussa på nåt som som stärker Putins grandiosa ego inför firandet 9:e maj. En minioffensiv för att blåsa Vladimir Putin på det är det glädjande (men knäckande för ryssen) Intressant hur stora styrkor ryssen svarar med om dom alls svarar och sänker garden på annat ställe. Hoppas dom sopar rent med Wagner.
Citera
2023-05-01, 18:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Den som filmar befinner sig drygt 3 km från explosionen (>9 sek till ljudet når kameran). En smäll i klass med den i Beiruts hamn, måste ha varit flera tusen ton ammo som rök där. Inte undra på att det är locket på från Kiev - "industrilokal".

inte ammo utan gammalt raketbränsle.
Citera
2023-05-01, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Ha bara i åtanke att Dima (Belarusier och allt vad det innebär) är väldigt färgad att han tex aldrig tar upp ryska förluster och alltid målar upp glädjescenarion där Ryssland skall skapa brohuvuden varje dag på nästan varje del av fronten.
Bakhmut skulle falla för flera månader sen. Vuhledar "anföll" man först för att sedan stämplas om till "spaningsoperation". Izium var egentligen en fälla som sedan aldrig mer talades om....osv. Du fattar, han bryter ryggen för att ge bärighet åt sina argument.
Jag har följt honom sedan start så ... Det fina när man har integritet är att man törs följa olika sidors information precis som jag lärde mig i skolan.

Men det trevliga med hans kanal är att han förklarar och visar på en karta hur saker hänger ihop, mycket intressant.

Visst tar han upp ryska förluster men dom är alltid 1/5 av den Ukrainska, men om det stämmer eller inte har ingen av oss en susning om så man får ta allt med en nypa salt inte inte ropa hurra varje gång man hör en siffra som man vill höra.
Citera
2023-05-01, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
"Paasikivi blev en offentlig person 2022 då han ofta anlitats av media för att som expert kommentera det ryska angreppskriget på Ukraina."

Så han är ännu en av de där "snart har Ryssland slut på missiler/manskap/moral/ekonomi" experterna?

Nej tack..

Han har hela tiden tydligt skildrat verkligheten. Varje desinformatörs första fiende. Verkligheten !
Citera
2023-05-01, 18:35
Avstängd
Citat:
"Lärare i militär strategi i Stockholm.."

Säg mig, hur många århundraden sedan var det Sverige utkämpade ett krig?
ca 200år sedan. de slåss dock inte på samma sätt som det senaste kriget de deltog i tillskilnnad från ryssarna...

Citat:
Hur mycket verklig krigserfarenhet har denna finne?
han är lärare i strategi, inte taktik.
Citera
2023-05-01, 18:36
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Ja, tyvär. Krig är ett helvete.

Och ändå sitter du här och försvarar ryssens anfallskrig mot Ukraina?

Fy fan, du vet att civila är vanliga människor som försöker leva sitt liv? Det 2 åriga barnet eller den 80 åriga gammelmormodern?

Helt sjukt vilken liten människa du är.
Citera
2023-05-01, 18:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av etonjohn
Jag har följt honom sedan start så ... Det fina när man har integritet är att man törs följa olika sidors information precis som jag lärde mig i skolan.

Men det trevliga med hans kanal är att han förklarar och visar på en karta hur saker hänger ihop, mycket intressant.
stäng av ljudet är mitt tips. Dima är en fjortis med katastrofala utfästelser. gå en månad bakåt och se hur snett på det han envisas med att vara...

Citat:
Visst tar han upp ryska förluster men dom är alltid 1/5 av den Ukrainska, men om det stämmer eller inte har ingen av oss en susning om så man får ta allt med en nypa salt inte inte ropa hurra varje gång man hör en siffra som man vill höra.

Dima är övertygad om att ryssland visst kan "vinna" , de bara envisas , varje gång han lägger upp en video, med att välja att inte "vinna"...
Citera
2023-05-01, 18:38
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
den attacken tycks dock inte dödat så många. även om många i Pavlovka fick sina fönster urblåsta...
däremot så har vi nog en miljökatastrof att debittera ryssen för.

https://twitter.com/GeoConfirmed/status/1653025973359476736

Ja Ukraina har gått grundkuren i militär logistik och samlar inte 1000ton ammo på ett ställe som ryssarna glatt gör.

Enda målet ryssarna lyckas hitta av. Gamla uttjänta delar till dom avvecklade kärnvapnen.
Citera
2023-05-01, 18:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/wagnergrundaren-i-rekryteringsfilm-tredje-v%C3%A4rldskriget-%C3%A4r-redan-h%C3%A4r/20547902?playlist=d9f26c50-b71d-11eb-8ed7-99458ddb6777&offset=0

I en filmsekvens från en militär träningsanläggning uppmanar Wagnergruppens grundare, Jevgenij Prigozjin, sina landsmän att gå med i gruppen.

Citat:
Wagnergrundaren i rekryteringsfilm: ”Tredje världskriget är redan här”

Önskar att de får uppleva nederlaget.
Citera
2023-05-01, 18:39
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
"Lärare i militär strategi i Stockholm.."

Säg mig, hur många århundraden sedan var det Sverige utkämpade ett krig?

Hur mycket verklig krigserfarenhet har denna finne?

Troligen mer kunskap om krig än 99% av orchernas odugliga officerare som tror det fortfarande är 1940 .
Citera
2023-05-01, 18:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av etonjohn
Det är en förklaring, och den passar Kiev trogna men det finns två till...

Det är inte en förklaring, det är vad man säger i pavlovka och vart ryssarnaas misil slog ner.
men visst det kan ju ha funnits ammo där oxo, men det är inte vad som orsakde explosionen.
Citera
2023-05-01, 18:40
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ni putinrunkare har ju gastar dagligen sen i augusti om att Bakhmut falli, ska falla är,helt omringad mm.
Detta är alltså vad dom tagit till efter dom satt i månader och fantiserade om hur man skulle omringa hela den ukrainska östra fronten.

Oaktat vad som händer nu har Ryssland förlorat. En Phyrrus-seger mot ett Ukraina som behövde räddas av frivilliga 2014 är en klar förlust. Kriget har kostat allt för mycket Rysk sida för att det någonsin ska visa plus på kontot de kommande 2-3 decennierna även om hela Ukraina skulle falla och annekteras imorgon vilket givetvis inte kommer ske annat än i de mest vilsna själarnas gravt störda fantasi. Det skall även påpekas att vapnen som skickats till Ukraina med ytterst få undantag är väldigt gamla hand-me-downs och att det för varje dag som går blir mer och mer sannolikt att mer avancerad utrustning kommer på plats då träningstiden som krävs för logistik, underhåll och operatörer börjar nå sin ände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in