Citat:
Ursprungligen postat av
sinmandt
Ha bara i åtanke att Dima (Belarusier och allt vad det innebär) är väldigt färgad att han tex aldrig tar upp ryska förluster och alltid målar upp glädjescenarion där Ryssland skall skapa brohuvuden varje dag på nästan varje del av fronten.
Bakhmut skulle falla för flera månader sen. Vuhledar "anföll" man först för att sedan stämplas om till "spaningsoperation". Izium var egentligen en fälla som sedan aldrig mer talades om....osv. Du fattar, han bryter ryggen för att ge bärighet åt sina argument.
Jag har följt honom sedan start så ... Det fina när man har integritet är att man törs följa olika sidors information precis som jag lärde mig i skolan.
Men det trevliga med hans kanal är att han förklarar och visar på en karta hur saker hänger ihop, mycket intressant.
Visst tar han upp ryska förluster men dom är alltid 1/5 av den Ukrainska, men om det stämmer eller inte har ingen av oss en susning om så man får ta allt med en nypa salt inte inte ropa hurra varje gång man hör en siffra som man vill höra.