2023-04-29, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Jag har noterat att Ryssland har varit ute och flygit med antika mätflygplan och inhämtat data för tröghetsnavigerande system så jag låter det vara osagt men något jävelskap har de på gång .
Vad menar du med antika mätflygplan?

Antikt kan vara både positivt och negativt, vad menar du med ditt påstående?
Citera
2023-04-30, 00:01
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är så rysk propaganda arbetar. Nästan allt de säger är desinformation och lögner.

Här avslöjades de dock.

Ryssarna bryr sig inte å mycket om att lägga ner tid på att få saker trovärdiga. Rysstrollen sväljer betet och sprider det som sanning.

Intressanta att dom går bananas på en enskild leopardträff när nästan 4000 ryska stridsvagnar bevisligen förstörts och över 7000 pansarfordon.
Citera
2023-04-30, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
När man förlorat 8 miljoner kanske? Om Ukraina förlorat 1 miljoner man så är det värt det om ryssen förlorat 8 miljoner man. Det är svårt att tänka som en slav, men så är det.
Fast nu verkar det snarare tvärt om i förlustsiffror så det är en bit dit.
Citera
2023-04-30, 00:05
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etonjohn
Fast nu verkar det snarare tvärt om i förlustsiffror så det är en bit dit.

Det är slakt av ryssar i bibliska mått nu. Ukraina skjuter bort dom så fort dom hinner ladda.
Citera
2023-04-30, 00:08
Medlem
Citat:
Jag tror dessutom inte att Putin skulle tveka en sekund på att sätta in taktiska kärnvapen på Ryskt Territorium. Jag tror inte heller att vare sig USA eller Nato skulle protestera allt för högljutt . Skitar de ner hemma så får de skylla sig själva typ
tror faktist han skulle dra sig specielt om det är nära städer. tror han kan sätta in dom i ukraina men inte i ryssland
Citera
2023-04-30, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det är klarlagt att Ryssland deporterar Ukrainsk befolkning inklusive barn till Ryssland eller tar livet av dem. Finns massor av rapporter länkat i denna tråd.

https://sverigesradio.se/avsnitt/sa-byter-ryssland-ut-ukrainas-befolkning

medans ukraina "evakuerar" från donbass menar du? så kidnappar ryssarna?
tar dom livet av dem oxå? fantastisk logik då de för ett befrielsekrig (som de säger själva)

är det inte troligare att de som bor i områdena där det är strider är lojala till till ryssland? dvs de väljer ryssland och ryssland tar hand om de sina?

ukrainska ledningen har däremot uttalat politiskt och offentligt på alla nivåer sedan länge att förgöra allt som har med ryssland att göra i ukraina. Ryssland har inte uttalat samma sak, ukraina önskar och utför folkmord, enligt definitionen.
Citera
2023-04-30, 00:15
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Eller att man ”siktar” med robotar? Eller din Backmutförutsägelse?

Hur går det med dina påståenden och förutsägelser? Beskriv gärna med egna ord…

Bachmut: 22 dagar fel på ett slag som varade i cirka 200 dagar. Ukraina var lite dummare än jag trodde, de försämrade högst troligt sin kill ratio genom att hålla fast i staden några dagar extra.
Robotar: Jag förstod aldrig skillnaden i sakfrågan på om man "siktar" (jag skrev "riktar" eller om det ska benämnas som något annat, så jag betraktar bara det som ordmärkande. Men det är så ointressant att ni kan få diskutera det vidare med varandra 10-15 inlägg själva.
Citera
2023-04-30, 00:20
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Låter onekligen intressant, kan du ge mig lite mer kött på benen?

Det var något surr om någon variant av An30 som varit och flygit runt krim och uppåt och den varianten var tydligen till för inmätning och kartor . Mer snappade jag tyvärr inte upp . Det är antingen här i tråden tråden jag snappat upp det eller på twitter
Citera
2023-04-30, 00:29
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
tror faktist han skulle dra sig specielt om det är nära städer. tror han kan sätta in dom i ukraina men inte i ryssland
Putin verkar inte bryr sig om ryssar . Han skulle förmodligen anklaga Ukraina för det och lavrov spinna en lång ramsa om hur Ukraina bröt redan mot Budapest traktatet
Citera
2023-04-30, 00:31
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
medans ukraina "evakuerar" från donbass menar du? så kidnappar ryssarna?
tar dom livet av dem oxå? fantastisk logik då de för ett befrielsekrig (som de säger själva)

Ryssarna för inget befrielsekrig. Snarare ett förintelsekrig. Eventuellt prat om "befrielsekrig" är bara rysk desinformation.

Massdeportationer. Folkutbyte. Etnisk rensning. Koncentrationsläger (filtreringsläger).

Citat:
Ukraina: Ryssland byter ut befolkningen i ockuperade områden

Ryssland håller långsamt på att byta ut befolkningen i östra Ukraina mot etniska ryssar. Personer från fattiga områden i Ryssland flyttas till Ukraina medan ukrainare deporteras till Ryssland.

https://www.dn.se/varlden/ukraina-ryssland-byter-ut-befolkningen-i-ockuperade-omraden/

Vladolf Putler är Adolf Hitlers arvtagare. Det är en ny slags nazism vi ser.
Citera
2023-04-30, 00:31
Medlem
Citat:
Putin verkar inte bryr sig om ryssar . Han skulle förmodligen anklaga Ukraina för det och lavrov spinna en lång ramsa om hur Ukraina bröt redan mot Budapest traktatet
kanske men det är ändå specielt med kärnvapen och dom skulle dra in nato och halva ryssland skulle antagligen bombas om dom inte gav upp svårt och motivera det hur mycket ryssland än ljuger även för sitt eget folk
Citera
2023-04-30, 00:32
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etonjohn
Vad menar du med antika mätflygplan?

Antikt kan vara både positivt och negativt, vad menar du med ditt påstående?

För ryskt del är det antagligen positivt med uppdaterade inmätningar . För Ukrainas del förmodligen dåligt .

Med uppdaterade mätdata/kartdata ger det Ryssland fler möjligheter att använda sådant som legat på hög i decennier .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in