2023-04-29, 21:59
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Jag tänker såhär Leaston: Jag gissar att du grundar dina förväntningar på fortsatt prisuppgång på hur prisutvecklingen har sett ut sedan 2009 fram tills idag och faktumet att inflödet av nya Bitcoin stryps ytterligare var fjärde år på mining-sidan i samband med halveringen.
Det som gör mig obekväm och som gör att jag har en ovilja ta ombord det narrativet till 100% är dels hur Bitcoin betedde sig 2021, då jag menar att det blev helt uppenbart att det tyvärr fortfarande är frågan om en tillgångsklass som huvudsakligen betraktas som en risk-on asset, inte som en inflationhedge. Trots att vi är många som är medvetna om Bitcoins potential att kunna bli just det i framtiden.
Dock har Bitcoin aldrig tvingats navigera stormen som en fullskalig recession innebär, vilket gör det tveksamt att förvänta sig att den tidigare prisutveckligen kommer att hålla i sig med tanke på att den drevs av 0-räntor och obegränsat med likviditet som strömmade in i marknaderna.

Den stora frågan som jag ser det är vad som kommer att hända på den penningspolitiska sidan och vilka konsekvenser det i sin tur har på finansmarknaderna. Det "optimimistiska" scenariot är att något i systemet brakar samman på allvar i och framtvingar en pivot av the fed. Inflationen och även priset på tillgångar lär stiga som följd. Men hela det resonemanget bygger samtidigt på att det är annorlunda den här gången, (Är terminologin bekant? - tänkte väl det.) Vi har både en påtaglig yield-curve invertion i dagsläget och desseutom har dom stora indexen alltid bottnat ut först efter en pivot alla tidigare gånger vi har haft en såhär hög styrränta. Det är mina huvudargument som talar emot hodl och en 100-procentig exponering i dagsläget.

Det är nog bara Stopp.Belägg som är närmare 100% all in på detta forum. Jag är det definitivt inte.
Jag kan vara övertygad, men det är inte samma sak som att garantera något.

Men om jag frågar såhär:
Med en pistol mot huvudet, tror du Bitcoin priset når över eller under 40k innan året är slut?
Om du säger att du inte tror det, ja då förstår jag om du tittar på att sälja nu. Jag tror du har fel, men det är en helt annan diskussion än hur man skall agera utifrån sin övertygelse.
Citera
2023-04-29, 22:10
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det är nog bara Stopp.Belägg som är närmare 100% all in på detta forum. Jag är det definitivt inte.

Men om jag frågar såhär:
Med en pistol mot huvudet, tror du Bitcoin priset når över eller under 40k innan året är slut?
Om du säger att du inte tror det, ja då förstår jag om du tittar på att sälja nu. Jag tror du har fel, men det är en helt annan diskussion än hur man skall agera utifrån sin övertygelse.

Typisk, du hann visst citera mitt inlägg innan jag hann korrigera mina pinsamma stavfel haha

Jag tror definitivt att Bitcoin kan klättra tillbaka till 40k innan året är slut, faktum är att jag tror att det kan gå väldigt fort desseutom om vi lyckas återerövra 32k och att priset sedan etablerar sig där utan att se sig om. Och jag ämnar inte att sälja rubbet, så mycket av en gambling man är jag definitivt inte, men vill gärna ha cash om priset dyker här, tror ändå att risken är överhängande. Med risk för att ha fel
Citera
2023-04-29, 22:14
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:

Men om jag frågar såhär:
Det är ju otroligt konstigt att var helt övertygad men samtidigt inte vara säker på någonting. Du är alltså inte övertygad.
Citera
2023-04-29, 22:27
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Det är ju otroligt konstigt att var helt övertygad men samtidigt inte vara säker på någonting. Du är alltså inte övertygad.

Aldrig funderat på att att shorta bitcoin med hävstång kebaben?
Citera
2023-04-29, 22:29
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Aldrig funderat på att att shorta bitcoin med hävstång kebaben?
Nej, eftersom det vore extremt korkat att ligga kort på en exchange som aktivt tradear mot sina egna kunder. Det här argumentet ”om du inte tror på bitcoin så är det bara att ligga kort” är bland de mest uttjatade och korkade.
Citera
2023-04-29, 22:32
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Nej, eftersom det vore extremt korkat att ligga kort på en exchange som aktivt tradear mot sina egna kunder. Det här argumentet ”om du inte tror på bitcoin så är det bara att ligga kort” är bland de mest uttjatade och korkade.

vari ligger det korkade?
Citera
2023-04-29, 22:34
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Så du menar att det är bra...att vara long Bitcoin?
Citera
2023-04-29, 22:38
Medlem
hazenectars avatar
Citat:

Haha snyggt Leaston
Citera
2023-04-29, 23:02
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Det står inte alls så i mitt inlägg, du har problem med din logiska slutledningsförmåga (eller satslogik, som du brukar tro att det kallas).
Citera
2023-04-30, 00:25
Avslutad
Citat:
Sithmaster, vad som helst kan hända. Vad gör du om priset inte orkar upp till 30k igen innan sommaren och att priset istället tankar till 22k vid mitten av augusti någon gång?

Jag säljer nog vid 29K om priset stagnerar där nu i några veckor. Vad gör du själv när jag sålt och du hodlat och priset går ner till dina 22K? Vi ses där så får du berätta då.
Citera
2023-04-30, 00:38
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Jag säljer nog vid 29K om priset stagnerar där nu i några veckor. Vad gör du själv när jag sålt och du hodlat och priset går ner till dina 22K? Vi ses där så får du berätta då.

Avyttrade på 31k. Med lite tur kanske du också får chansen att göra det
Citera
2023-04-30, 02:08
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Det står inte alls så i mitt inlägg, du har problem med din logiska slutledningsförmåga (eller satslogik, som du brukar tro att det kallas).
Menar du tvärtom? I så fall har du rätt.

Kan det vara så att du helt enkelt inte har koll på marknaden? Hur många procents uppgång har du missat genom att inte investera i btc i år?

Du vågar inte gå kort eftersom du vet att det är en dålig position. Du kan inte gå lång eftersom du målat in dig i ett hörn.

Ses vi 0600 när du vaknar imorgon? Ska du greppa efter ännu ett halmstrå eller vill du göra bort dig med ett inlägg med två-tre frågor på basal nivå? Like sn open book. 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in