2023-04-20, 16:04
Medlem
Jag vet inte riktigt varför men om jag jämför flasköl mot burk (dricka direkt ur) så gör den lilla aluminiumtouchen att det knappt är drickbart jämfört med flaskan.

Dansk Carlsberg (mindre kolsyra?)
är grym.

Jag kan inte komma på en enda licensbryggd ölsort som varit i närheten av att smaka som sitt original.

Den skiten kan vi väl sluta med nu?

Annars gillar jag den nya trenden med alkoholfritt så jag slipper bry mig om bakfylla men ändå dricka nån slags öl.
Där är Wisby lager den bästa ihop med Mikkeller.
Gissar att alkoholfritt kommer smaka som vanlig bärs inom en ganska snar framtid.
Citera
2023-04-28, 20:13
Medlem
Faukess avatar
Staropramen på fat, Breznak på burk och Zlatopramen på flaska.
En öl ska vara ljus, kall och tjeckisk enligt mig.
Ingen kan mäta sig mot tjeckerna när det kommer till öl.
Citera
2023-04-28, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag vet inte riktigt varför men om jag jämför flasköl mot burk (dricka direkt ur) så gör den lilla aluminiumtouchen att det knappt är drickbart jämfört med flaskan.

Tänker du på när du slickar lite utanpå burken då eller? För insidan är plastad så ölen är aldrig i direkt kontakt med aluminium.

Jag brukar köpa dom där stora flaskorna med en munk på när jag ska umgås med välutbildade som man måste ha ett gott öga till. Det är den enda ölen jag hittat i "välutbildad-segmentet" som jag tycker är ok.

Annars är det sofiero 5.2 som gäller för min del. Gott, lättdrucket, gör jobbet och billigt.
Citera
2023-04-28, 20:24
Medlem
Hamleyss avatar
Såfajrå
Starkboga
Budweiser för det rimliga ställningstagandet i henom-frågan
Citera
2023-04-28, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Tänker du på när du slickar lite utanpå burken då eller? För insidan är plastad så ölen är aldrig i direkt kontakt med aluminium.

Jag brukar köpa dom där stora flaskorna med en munk på när jag ska umgås med välutbildade som man måste ha ett gott öga till. Det är den enda ölen jag hittat i "välutbildad-segmentet" som jag tycker är ok.

Annars är det sofiero 5.2 som gäller för min del. Gott, lättdrucket, gör jobbet och billigt.

Antar att det är kontakten när jag dricker ur burken som gör det.
Den borde väl va naturlig för alla som dricker ur burken?
Har aldrig hört talas om nån som slickar på burken och misstar det för ölsmaken.
Citera
2023-04-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Antar att det är kontakten när jag dricker ur burken som gör det.
Den borde väl va naturlig för alla som dricker ur burken?
Har aldrig hört talas om nån som slickar på burken och misstar det för ölsmaken.

Slicka var ju ett lite tokigt ord men en del brukar ju hävda att ölen tar smak av aluminiumen inne i burken, jag tänkte om det var det du syftade på.
Citera
2023-04-29, 21:15
Medlem
Jag älskar danskt öl. Tuborg Guld, Tuburg Classic (ej att förväxla med Grön) samt det mesta som bryggs av Thisted. Är framför allt en stor njutare av ljus lager/pilsner, men även ale av typen engelsk bitter är mycket gott. Jag vill minnas att Thisted gör en förnämlig bitter (liksom förövrigt en grym underjäst "fuskporter"). Men vad gäller överjäst så är kanske Fuller's London Pride allra bäst.
Citera
2023-05-05, 17:22
Medlem
Anasets avatar
Den godaste öl jag någonsin druckit är Victoria Bitter på fat. Det är en australiensisk öl som jag drack i den lilla staden Alice Springs när jag var där på resa för några år sedan. Galet varmt ute + en kall VB var en riktig höjdare
Citera
2023-10-20, 16:15
Medlem
HasseBanans avatar
Vill slå ett slag för den nya Pripps blå Extra 6,8. Mycket godare än andra Pripps-öl.
Citera
2024-09-08, 11:49
Avslutad
Staropramen eller Guinness draft. Dansk öl är också trevligt sommar dagar.
Citera
2024-10-27, 20:39
Medlem
Jednota. Det drack jag i Tjeckoslovakien 1985. Fanns bara från kran på puben. Man kunde köpa en hink om man hade en med sig. Men de hade backar med tomflaskor som de fyllde och kapsylerade.

Idag är Svyturys Extra på flaska från Litauen den överlägset bästa.
Citera
2024-10-28, 01:36
Medlem
Aja Bajas avatar
Så länge det är ljus lager så tycker jag det smakar ungefär lika oavsett. Jag bryr mig inte om vad det är för något.
Köper ibland någon veteöl eller ale bara för att variera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in