2023-04-28, 13:13
Avslutad
Fan va nice.
Tänk om alla kunde jobba så hårt.
Gå och knacka dörr i typ 40 000 hushåll.
Imponerande.

Greta kan gömma sig i en påse
Citera
2023-04-28, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ja, jag undrar hur man på ett vettigt sätt förklarar för sina barn att vuxna kastar pengar på ett barn för att tysta åsikter man inte gillar, oavsett konsekvenser för andra. Är det såhär man lär barnen konflikthantering, samt vad demokrati och yttrandefrihet innebär?
Du har en lite märklig uppfattning
om ett barn är utsatt för kränkning så brukar normalt funtade vuxna ge sitt stöd till det utsatta barnet.
Det är det som hände, när dessa två barn fick det stora stödet från andra vuxna.
Det handlar om empati, och sympati
men att det blev så här stort är ju ett tecken på att det finns väldigt många bra mänskor i vårt land.
Det handlar inte om åsikter, det handlar om vilka värderingar man har.
Du vill vinkla detta till något politikt korrupt- men det mkt enklare än så, nämligen känslor
känslan att vilja göra något för den som varit illa behandlad
,man vill ge stöd till utsatta, oavsett
vilen bakgrund denne har.
Citera
2023-04-28, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du har en lite märklig uppfattning
om ett barn är utsatt för kränkning så brukar normalt funtade vuxna ge sitt stöd till det utsatta barnet.
Det är det som hände, när dessa två barn fick det stora stödet från andra vuxna.
Det handlar om empati, och sympati
men att det blev så här stort är ju ett tecken på att det finns väldigt många bra mänskor i vårt land.
Det handlar inte om åsikter, det handlar om vilka värderingar man har.
Du vill vinkla detta till något politikt korrupt- men det mkt enklare än så, nämligen känslor
känslan att vilja göra något för den som varit illa behandlad
Skulle aldrig lära mina ungar att det lönar sig att bli kränkt. Jag uppfostrade mina barn till att bli starka och självständiga individer som står över sånt trams. Livet blir tufft om man ska bli kränkt för allt och inget, dumt folk kommer alltid att finnas.
Citera
2023-04-28, 13:37
Medlem
det här med majblomman är väl lite förlegat

hur funkar det med betalningen av majblommor går den in på säljarens konto eller går pengarna in direkt på majblommans konto ? , får de provision när de säljer majblomman ? har för mig jag läst det

brukar kunna bli problem när hottentotter ansvarar för större belopp kommer vi få läsa att nån hackare tog sig in på ungens konto ock tog alla pengarna
Citera
2023-04-28, 13:43
Medlem
Citat:

Nja, en av de sakerna som skaver med den här historian är ju att det är precis det många INTE vill. De struntar i svenska barn som utsatts för otroligt mycket värre saker, men öser pengar över ett etiopiskt barn vars familj är här illegalt efter att ha fått avslag på tre asylansökningar. Eftersom någon sagt något elakt på twitter...

Det är nog inte alltid medvetet hos de här personerna. Men likväl är det så.
Citera
2023-04-28, 13:44
Medlem
.-.-.s avatar
Problemet är att såna här ungar med vilja att göra rätt för sig inte passar in i det Svenska samhället, men om han gick med i ett gäng och började råna pensionärer på helgerna så skulle uppehållstillståndet va i hamn redan.
Citera
2023-04-28, 13:47
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Vänligen påpeka vad som är konstigt med mina inlägg. Jag tycker det är bra att killen tjänat pengar till sin familj och hoppas de får avdrag på bidragen så jag som skattebetalare slipper försörja dem. Och jag skrev att det är inte pojken i sig, utan den naiva rödgröna politiken som gjort att de efter 3 avslag ändå är kvar, som SDare klagar på.
Pojken har naturligtvis inte försörjningsplikt gentemot sina föräldrar, men hoppas på du. 😃
Citera
2023-04-28, 14:05
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Pojken har naturligtvis inte försörjningsplikt gentemot sina föräldrar, men hoppas på du. 😃
Finns det dokumenterade tillgångar familjen kan leva av får de avslag på ansökan om bistånd, det har inget med försörjningsplikt att göra.
Citera
2023-04-28, 14:30
Medlem
Smegmas avatar
Och så var det snyftande SVENSKA PK-TV -"...hoppas att få uppehållstillstånd...". Åk hem och sälj getter!
Citera
2023-04-28, 14:34
Medlem
Smegmas avatar
Citat:
...jag önskar mera vinst till grabben
han kan plugga länge o bli nåt bra..härligt
Gå i mammas och pappas fotspår?
Citera
2023-04-28, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YourPronouns
Precis. Hon faller ändå tillbaka till “ det handlar om baaaaaaarn “

Inte bara baaarn, utan också våååååra baaaarn.

Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Åsa Linderborg har alltid varit relativt vettig för att vara vänster. Hon kommer från en mer gammaldags, marxistisk tradition. Mångkultur och woke är ingen självklar del av hennes ideologi. Men i och med att dessa åsikter helt kommit att dominera den moderna vänstern så måste hon förhålla sig till dessa och har i viss mån även anpassat sig.

Håller dock med om att den sista meningen är usel. Vill man vara en humanistisk utopiker så kan man väl säga att hela mänskligheten är som en enda familj och allas barn är allas ansvar eller liknande. Den åsikten går att förstå. Men att just Sverige skulle ha ett speciellt ansvar för etiopier som befinner sig här illegalt, nej, det stämmer inte.

Har inte så bra koll på ÅL, men det stämmer säkert att hon nog ibland har vågat tycka något som brutit lite mot för stunden rådande woke-drev.
Men i sin krönika skjuter hon sig i foten. Hon är kritisk till hur lille M nu utnyttjas som en spelbricka av allehanda politiker och att ingen har frågat honom om vad han tycker om det.
Samtidigt som hon alltså avslutar med att det handlar om ”våra barn”.
Budskapet är tydligt.
Våra barn kan/får man inte utvisa.
Alltså måste de få stanna.
Det gäller givetvis hela familjen, den får ju inte splittras.
När familjen har PUT är det bara för övrig släkt att komma på anknytning.
Krönikan är inget annat än ett politiskt ställningstagande för att alla skall få stanna. Och komma.

Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Problemet är att såna här ungar med vilja att göra rätt för sig inte passar in i det Svenska samhället, men om han gick med i ett gäng och började råna pensionärer på helgerna så skulle uppehållstillståndet va i hamn redan.

Men är det inte ett ganska lågt krav på att göra rätt för sig, att man inte går med i ett kriminellt rånargäng?
Citera
2023-04-28, 15:20
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Du menar att det är så enkelt? Föräldrarna skriver bara över sin förmögenhet på sina barn och sedan kan de fortsätta att leva på bidrag, oavsett hur mycket pengar de egentligen har?

Känner du till hur pass vanligt detta är? Finns det någon statistik på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in