2023-04-28, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Skönt att höra att hon numera anser att svensk lag skall gälla i Sverige. Kappvänderskan har i viss mån lyckats inse i vilken riktning det nu blåser.

Men hennes avslutande mening visar ändå att poletten inte trillat hela vägen ned:

”Murhaf kan sakna aldrig så många papper, men han och alla som han, hur många de nu än är – de är trots allt våra barn.”

Precis. Hon faller ändå tillbaka till “ det handlar om baaaaaaarn “
Citera
2023-04-28, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Skönt att höra att hon numera anser att svensk lag skall gälla i Sverige. Kappvänderskan har i viss mån lyckats inse i vilken riktning det nu blåser.

Men hennes avslutande mening visar ändå att poletten inte trillat hela vägen ned:

”Murhaf kan sakna aldrig så många papper, men han och alla som han, hur många de nu än är – de är trots allt våra barn.”

Åsa Linderborg har alltid varit relativt vettig för att vara vänster. Hon kommer från en mer gammaldags, marxistisk tradition. Mångkultur och woke är ingen självklar del av hennes ideologi. Men i och med att dessa åsikter helt kommit att dominera den moderna vänstern så måste hon förhålla sig till dessa och har i viss mån även anpassat sig.

Håller dock med om att den sista meningen är usel. Vill man vara en humanistisk utopiker så kan man väl säga att hela mänskligheten är som en enda familj och allas barn är allas ansvar eller liknande. Den åsikten går att förstå. Men att just Sverige skulle ha ett speciellt ansvar för etiopier som befinner sig här illegalt, nej, det stämmer inte.
Citera
2023-04-28, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Om du ser hans inlägg så inser du att han är ond. Är man lättkränkt av att få veta sanningen, ja då kanske inte internet är något för den individen.
Sanningen är väl att det står ett gäng ideologiskt/religiöst extrema vuxna bakom pojken, varav en kan klassifieras såsom islamist och islamism ser i alla fall inte jag som en god samhällskraft.
Citera
2023-04-28, 10:07
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Fast om man ska spela djävulens advokat. Pojken lyftes upp av nyrasistiska människor. SD-Eva påtalade att hon var sjukt less på denna nyrasism. Vilket drev nyrasisterna fullständigt vansinniga. Och för att skriva SD-Eva på näsan så började de tokhandla av pojken.
Absolut och JÅ blev en del i detta spel genom att säga att det var det värsta som han hört.
Citera
2023-04-28, 10:10
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Vad trodde du han skulle säga? Att ni skapar en storm i ett vattenglas? Klart han måste vara diplomatisk. Förstår du inte det?
Tja, jag tycker att han ska säga vad han tycker. Om det inte är så att han tycker att det är det värsta han hört, så bör han inte säga det. Som det är nu så blir han själv en del i spelet som du uttrycker förakt mot. Därför är det konstigt att du ser honom som din politiska ledare.
Citera
2023-04-28, 10:17
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Tja, jag tycker att han ska säga vad han tycker. Om det inte är så att han tycker att det är det värsta han hört, så bör han inte säga det. Som det är nu så blir han själv en del i spelet som du uttrycker förakt mot. Därför är det konstigt att du ser honom som din politiska ledare.
Inte konstigare än ni som vurmar för islamistiska fakeflyktingar som efter 3 avslag ändå är kvar och lever på bidrag. Det är politiken runt denna familj och andra fakeflyktingar som avses - inte barnet i sig som det gärna påstås.
Köp en majblomma på hans webshop och var med och försörj dem så vi skattebetalare slipper.
Citera
2023-04-28, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Har länge ryktats om att det bedrivs aktivism inom myndigheter likt migrationsverket. Uppenbara avslag förhalas, skjuts hela tiden framåt och man uppmanar "flyktingar" till att överklaga för att dra ut på det ännu mer, förr eller senare så godkänner migrationsdomstolen ärendet och ett svenskt medborgarskap.

Det är väl rätt så självklart att asylärenden drar ut på tiden när det är migranter som styr det hela! De förhalar hela processen för att utlänningarna ska kunna hålla sig kvar i Sverige.

Muslim tanten som backat upp pojken jobbar väl på migrationsverket. I går sökte jag efter hennes konto på Facebook men hon var avstängd av FB.
Citera
2023-04-28, 10:35
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Inte konstigare än ni som vurmar för islamistiska fakeflyktingar som efter 3 avslag ändå är kvar och lever på bidrag. Det är politiken runt denna familj och andra fakeflyktingar som avses - inte barnet i sig som det gärna påstås.
Köp en majblomma på hans webshop och var med och försörj dem så vi skattebetalare slipper.
Nu är det inte mig du skriver om eftersom jag inte vurmar för islamistiska fake-flyktingar, men annars ger jag dig rätt.
Då uppstår frågan varför du beter dig lika konstigt som de som vurmar för islamistiska fake-flyktingar?
Citera
2023-04-28, 10:36
Medlem
welcometorealitys avatar
Han är uppe i 5 miljoner snart.
Citera
2023-04-28, 10:42
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Exakt, då ger man sig oftast på en svagare individ, i detta fall ett barn.

Att i sin patetiska ynkedom ge sig på ett barn är naturligtvis ett gräsligt beteende. De vidrigheter som "SD-Eva" valde att häva ur sig när nyheten om Murhaf nådde henne, oavsett om detta var i nyktert tillstånd eller under berusning pga mekaniskt vardagssupande för att rå med den enl. henne dystra verkligheten hon uppenbarligen beskådar med sorg och förfäran, är givetvis inget man kan ställa sig bakom med tanke på vem hon indirekt syftar på med de kommentarerna, även om hon inte nämner honom vid namn. Här på forumet är det givetvis ännu grövre ord som haglar över honom, något han definitivt inte gjort sig förtjänt av på något sätt.

Det går alldeles utmärkt att ifrågasätta själva historien i sig och hur försäljningen har gått till, och med viss kritisk anmärkning resonera kring hur vettigt det är att en enskild individ ska få sådan enorm draghjälp utan minsta motprestation och att hela nationen med samlad kraft köper majblommor av en enda person för att slå nya rekord, utan minsta tanke på andra barn som även de kämpar med sin försäljning. Men att börja angripa pojken, häva ur sig rasistiska tillmälen och börja jiddra om "negrer", "hucklekärringar" och andra löjliga och motbjudande påhopp, det är bara efterblivet. Jag kan bara tala för mig själv, men min kritik hade varit exakt samma även om det rörde sig om en svensk pojke, eftersom min kritik förs mot bakgrund av vad majblomman ska handla om och vilka signaler detta sänder ut till andra barn - inte vilken etnicitet eller bakgrund pojken har.
Citera
2023-04-28, 10:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Han är uppe i 5 miljoner snart.

Köp en majblomma och visa din godhet.
Citera
2023-04-28, 11:02
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Nu är det inte mig du skriver om eftersom jag inte vurmar för islamistiska fake-flyktingar, men annars ger jag dig rätt.
Då uppstår frågan varför du beter dig lika konstigt som de som vurmar för islamistiska fake-flyktingar?
Vänligen påpeka vad som är konstigt med mina inlägg. Jag tycker det är bra att killen tjänat pengar till sin familj och hoppas de får avdrag på bidragen så jag som skattebetalare slipper försörja dem. Och jag skrev att det är inte pojken i sig, utan den naiva rödgröna politiken som gjort att de efter 3 avslag ändå är kvar, som SDare klagar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in