Citat:
Ursprungligen postat av
X3tream
Exakt, då ger man sig oftast på en svagare individ, i detta fall ett barn.
Att i sin patetiska ynkedom ge sig på ett barn är naturligtvis ett gräsligt beteende. De vidrigheter som "SD-Eva" valde att häva ur sig när nyheten om Murhaf nådde henne, oavsett om detta var i nyktert tillstånd eller under berusning pga mekaniskt vardagssupande för att rå med den enl. henne dystra verkligheten hon uppenbarligen beskådar med sorg och förfäran, är givetvis inget man kan ställa sig bakom med tanke på vem hon indirekt syftar på med de kommentarerna, även om hon inte nämner honom vid namn. Här på forumet är det givetvis ännu grövre ord som haglar över honom, något han definitivt inte gjort sig förtjänt av på något sätt.
Det går alldeles utmärkt att ifrågasätta själva historien i sig och hur försäljningen har gått till, och med viss kritisk anmärkning resonera kring hur vettigt det är att en enskild individ ska få sådan enorm draghjälp utan minsta motprestation och att hela nationen med samlad kraft köper majblommor av en enda person för att slå nya rekord, utan minsta tanke på andra barn som även de kämpar med sin försäljning. Men att börja angripa pojken, häva ur sig rasistiska tillmälen och börja jiddra om "negrer", "hucklekärringar" och andra löjliga och motbjudande påhopp, det är bara efterblivet. Jag kan bara tala för mig själv, men min kritik hade varit exakt samma även om det rörde sig om en svensk pojke, eftersom min kritik förs mot bakgrund av vad majblomman ska handla om och vilka signaler detta sänder ut till andra barn - inte vilken etnicitet eller bakgrund pojken har.