2023-03-15, 00:50
  #1849
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Bara denna kommentaren visar hur imbecill du är.
Var det en dykfirma ute på ett vanligt dykjobb? Nej.
Var det militära dykare ute på ett officiellt militärt uppdrag? Nej.

Om du hade haft några hjärnceller kunde du tänkt en gång till och kanske fattat. Men jag tvivlar.



Men lilla vän. Du har alltså sett någon bild där stegen inte sitter på plats? Om inte du såg det på en bild så finns det inte? Är det så det är för dig? Så vilken bild är det du menar, kan du länka den? Jag konstaterar att du inte har den blekaste aning om hur badstegen på Bavaria Cruiser 50 funkar.


Jaha, har de sett det på någon bild eller?
Du vet inte ens hur badstegen på en Bavaria Cruiser 50 funkar, du har definitivt inte den blekaste aning om vem som sprängde Nordstream. Pucko.



Inte märkligt alls att denna information kommit fram. Den kom för övrigt fram tillsammans med information om att det kan vara en maskerovska. Men återigen så är det där saker som du uppenbarligen är alldeles för korkad för att fatta.

Ja du Nato-gimpen, bara för att du ägnat dig åt teknisk dykning med heliox, trimix eller nitrox, vet uppenbarligen inte mycket om dykningens fysiologi. Men det vet jag, så håll gärna din skitiga flabb stängd. Ingen tänkande människa kan ha undgått att fatta att det var militärdykare från USA och Norge som utförde terrorattacken mot NS 1 och 2.
Citera
2023-03-15, 01:27
  #1850
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ja du Nato-gimpen, bara för att du ägnat dig åt teknisk dykning med heliox, trimix eller nitrox, vet uppenbarligen inte mycket om dykningens fysiologi. Men det vet jag, så håll gärna din skitiga flabb stängd. Ingen tänkande människa kan ha undgått att fatta att det var militärdykare från USA och Norge som utförde terrorattacken mot NS 1 och 2.

du vet inte ens hur en badstege fungerar, än mindre hur en sådan operation går tull, och allra minst vet du om "dykningens fysiologi", du vet ju inte ens att det heter hyperbar fysiologi, även benämnt barofysiologi.

Det är bara naiva foliehattar som inte fattar att det var ryssland som själva sprängde sina gasledningar eftersom de blivit ekonomiskt värdelösa och bara hade ett politiskt kapital kvar, som putin genast cashade in. Maskerovska var ordet, sa Bill. Maskerovska var ordet, sa Bull
Citera
2023-03-16, 00:37
  #1851
Medlem
Ryssland lär ju veta vem det var. För om det inte var de så bör det ha varit USA, finns inte så många andra att välja på. Det var knappast något privat initiativ med 5 miljöaktivister på en segelbåt i allafall. Med all dykutrustning och en bomb ombord. Och dessutom göra det utan att upptäckas.

Man kan ju förstå USA. Varför ska de genom Nato skydda Europa mot Ryssland, om Tyskland, Europas största land, lämnar walk over till Ryssland genom att ge Ryssland kontroll över något så viktigt som sin energiförsörjning? Det må vara ett dumt val, men det måste ändå vara Tysklands val. USA:s val är hur de vill förhålla sig till Nato. Det är inte deras uppgift eller rättighet att bestämma över Tysklands relation till Ryssland. Som är väldigt annorlunda än den USA har.

Det är USA som tjänar på detta. Biden har sagt på film att de tänker sätta stopp för Nordstream. Det behövdes en statsapparat. Skulle inte vara första gången deras lösning på ett problem är en bomb. Ryssland kunde vara sluta leverera gas. Varför skulle de omöjliggöra framtida användning av en helt ny ledning?

USA ställde till ett himla liv över en ballong över ingenmansland om man jämför med att de några månader tidigare då ska ha sprängt kritisk Europeisk infrastruktur, en krigshandling mot både Ryssland och Tyskland.
Citera
2023-03-16, 01:01
  #1852
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakare
"NORDSTREAM" var amerikansk och norsk mothugg mot ryska agressionen i ukrainska krigszonen?

Men det är inte bara Ryssland de attackerat i så fall, utan även Tyskland, deras allierade. Om någon gjorde såhär mot USA:s kritiska energiinfrastruktur skulle de kalla det för en terrorhandling. Konsekvensen borde bli att de får ersätta de ekonomiska förlusterna.
Citera
2023-04-13, 12:22
  #1853
Medlem
rtyuios avatar
Donald Trumps åsikt om vem som sprängde Nord Stream.

"I don't wanna tell you because I don't want to get our country in any trouble, but I can tell you who it wasn't.....Russia."

https://www.youtube.com/watch?v=4ktEFFrtq5I
Citera
2023-04-28, 08:14
  #1854
Medlem
I september förra året fotograferade Danmarks försvarsmakt det ryska specialfartyget SS-750 i närheten av platsen där Nord Stream-ledningarna exploderade.
https://www.information.dk/indland/2023/04/forsvaret-bekraefter-rusland-specialfartoej-naer-nord-streams-spraengningspunkt
Citera
2023-04-28, 09:41
  #1855
Medlem
Ryskt fartyg nära Nord Streams explosioner
06.56

Jan Majlard

"Ett ryskt krigsfartyg av typen SS-750, som kan föra med sig ubåtar, fotograferades nära den plats där Nord Streams gasledningar sprängdes i september. Det uppger den danska tidningen Dagbladet.

Iakttagelsen har bekräftats av den danska militären. 26 foton ska ha tagits av fartyget några dagar innan explosionerna. Tidigare har tysk media pekat på att flera ryska fartyg befann sig i närliggande vatten dagarna innan explosionen. De ska ha lämnat flottbasen i Kaliningrad. Danska, svenska och tyska myndigheter utreder ännu vad som hänt"


https://www.svd.se/a/wA9Gmd/senaste-nytt
Citera
2023-04-28, 10:25
  #1856
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Ryskt fartyg nära Nord Streams explosioner
06.56

Jan Majlard

"Ett ryskt krigsfartyg av typen SS-750, som kan föra med sig ubåtar, fotograferades nära den plats där Nord Streams gasledningar sprängdes i september. Det uppger den danska tidningen Dagbladet.

Iakttagelsen har bekräftats av den danska militären. 26 foton ska ha tagits av fartyget några dagar innan explosionerna. Tidigare har tysk media pekat på att flera ryska fartyg befann sig i närliggande vatten dagarna innan explosionen. De ska ha lämnat flottbasen i Kaliningrad. Danska, svenska och tyska myndigheter utreder ännu vad som hänt"


https://www.svd.se/a/wA9Gmd/senaste-nytt

Att de inte ger upp med sina löjliga desinformationsförsök snart, alla vet redan. Förutom officiellt då
Citera
2023-04-28, 10:40
  #1857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
I september förra året fotograferade Danmarks försvarsmakt det ryska specialfartyget SS-750 i närheten av platsen där Nord Stream-ledningarna exploderade.
https://www.information.dk/indland/2023/04/forsvaret-bekraefter-rusland-specialfartoej-naer-nord-streams-spraengningspunkt
Hur kan detta med att man siktat ryska fartyg i farleden vara en nyhet?
För övrigt är det inte ovanligt att fartyg från Kaliningrad passerar där på väg ut från Östersjön.
Detta måste ha registrerats redan för ett halvår sedan och ingått i utredningen? Övervakningen av trafiken i dessa områden är omfattande sedan länge.
Finns det inte mer att gå på än foton på fartyg?
Hur blev det med 5 ukrainasympatisörer på en yacht? Har man inte spårat upp dom ännu?
När blir den svenska utredningen klar och publicerad?
Vi väntar fortfarande.
__________________
Senast redigerad av Pottkusk 2023-04-28 kl. 10:42.
Citera
2023-04-28, 10:41
  #1858
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenusKhan
Att de inte ger upp med sina löjliga desinformationsförsök snart, alla vet redan. Förutom officiellt då

Att ryssarna ligger bakom är ju en no-brainer men jag tycker att det är bra att de presenterar material som visar när de troligtvis var där och planterade sprängmedlen. Det finns så mycket trollteorier som behöver skjutas i sank, speciellt här på Flashback. ”Norge gjorde det, Sverige gjorde det, en amerikansk journalist med hemlig källa säger att USA gjorde det, Ryssland hävdar att Storbritannien gjorde det”.
Samtidigt som Putin och Peskov, som normalt går blir galna och skriker om kärnvapen så fort någon kritiserar dem var helt lugna efter Nordstream-sprängningen.
Citera
2023-04-28, 10:43
  #1859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
I september förra året fotograferade Danmarks försvarsmakt det ryska specialfartyget SS-750 i närheten av platsen där Nord Stream-ledningarna exploderade.
https://www.information.dk/indland/2023/04/forsvaret-bekraefter-rusland-specialfartoej-naer-nord-streams-spraengningspunkt

"Det russiske specialfartøj SS-750 befandt sig nær Nord Stream-rørene fire dage før, rørene blev sprængt i luften den 26. september sidste år. Specialfartøjet er indrettet til at foretage operationer under havet og har en miniubåd af typen AS-26 Priz ombord."

Allt pekar mot Ryssland.
Citera
2023-04-28, 10:45
  #1860
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Ryskt fartyg nära Nord Streams explosioner
06.56

Jan Majlard

"Ett ryskt krigsfartyg av typen SS-750, som kan föra med sig ubåtar, fotograferades nära den plats där Nord Streams gasledningar sprängdes i september. Det uppger den danska tidningen Dagbladet.

Iakttagelsen har bekräftats av den danska militären. 26 foton ska ha tagits av fartyget några dagar innan explosionerna. Tidigare har tysk media pekat på att flera ryska fartyg befann sig i närliggande vatten dagarna innan explosionen. De ska ha lämnat flottbasen i Kaliningrad. Danska, svenska och tyska myndigheter utreder ännu vad som hänt"


https://www.svd.se/a/wA9Gmd/senaste-nytt

Har dom fått tagit 26 foton? Var det slut på filmrullen sedan? Ingen video taget alltså.
Bra av Danskarna att dom fått med dom på foton iaf.
Hur gick det med Polska segelbåten? Fick dom inga bilder på den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in