2023-04-28, 11:11
  #1861
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vospominaniye
Att ryssarna ligger bakom är ju en no-brainer men jag tycker att det är bra att de presenterar material som visar när de troligtvis var där och planterade sprängmedlen. Det finns så mycket trollteorier som behöver skjutas i sank, speciellt här på Flashback. ”Norge gjorde det, Sverige gjorde det, en amerikansk journalist med hemlig källa säger att USA gjorde det, Ryssland hävdar att Storbritannien gjorde det”.
Samtidigt som Putin och Peskov, som normalt går blir galna och skriker om kärnvapen så fort någon kritiserar dem var helt lugna efter Nordstream-sprängningen.

Jo man måste nog sakna hjärna för att tro att ryssarna skulle ha gjort det
Citera
2023-04-28, 11:51
  #1862
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenusKhan
Jo man måste nog sakna hjärna för att tro att ryssarna skulle ha gjort det

Absolut inte. Däremot måste man nog vara på Kremls lönelista för att hävda motsatsen
Citera
2023-04-28, 12:14
  #1863
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vospominaniye
Absolut inte. Däremot måste man nog vara på Kremls lönelista för att hävda motsatsen

Aha det säger du, det går bara åt ett håll tydligen. Måste kosta extremt många miljarder för ryssarna om alla som inte helt okritiskt rapar upp amerikansk desinformation är på Kremls lönelista, har åtminstone inte fått min betalning än

Samtidigt kan man ju inte undgå att undra vad NATOs lönelista har för budget då i så fall, måste vara enorm
Citera
2023-04-28, 13:02
  #1864
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Va, skulle det här gjorts av ett fartyg specialiserat för insatser på havsbottnen? Näääe, jag tror mer på att det var en redan skrotad norsk båt eller en polsk segelbåt.
Citera
2023-04-28, 13:31
  #1865
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Ryskt fartyg nära Nord Streams explosioner
06.56

Jan Majlard

"Ett ryskt krigsfartyg av typen SS-750, som kan föra med sig ubåtar, fotograferades nära den plats där Nord Streams gasledningar sprängdes i september. Det uppger den danska tidningen Dagbladet.

Iakttagelsen har bekräftats av den danska militären. 26 foton ska ha tagits av fartyget några dagar innan explosionerna. Tidigare har tysk media pekat på att flera ryska fartyg befann sig i närliggande vatten dagarna innan explosionen. De ska ha lämnat flottbasen i Kaliningrad. Danska, svenska och tyska myndigheter utreder ännu vad som hänt"


https://www.svd.se/a/wA9Gmd/senaste-nytt
Problemet här är att vi då hade haft massor av telemetri, radarbilder, satellitfoton och annat om de hade varit ryssarna. Den delen av Östersjön är nog bevakad av multipla västländers underrättelsetjänster och USA. Skulle inte finnas någon tvekan och man hade sedan länge lagt fram bevisen för oss.

Istället:
“When you have eliminated all which is impossible, then whatever remains, however improbable, must be the truth.”

Sherlock Holmes
Citera
2023-04-28, 13:41
  #1866
Medlem
Jag hade ju inte gjort det med ett ytfartyg om jag ville spränga min egna gasledning, för att skylla på andra länder gjorde det. Det finns mycket billigare och enklare sätt att säga nej.
Citera
2023-04-28, 13:48
  #1867
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Problemet här är att vi då hade haft massor av telemetri, radarbilder, satellitfoton och annat om de hade varit ryssarna. Den delen av Östersjön är nog bevakad av multipla västländers underrättelsetjänster och USA. Skulle inte finnas någon tvekan och man hade sedan länge lagt fram bevisen för oss.

Istället:
“When you have eliminated all which is impossible, then whatever remains, however improbable, must be the truth.”

Sherlock Holmes

No shit Sherlock Men lycka till att få de hjärntvättade hjonen att förstå det. Tystnaden är i detta fallet högst talande, man bemödar sig inte ens med att bemöta Seymour Hersh et al. utan lägger locket på totalt och publicerar några skrattretande ihåliga teorier utan ett uns trovärdighet som "motdrag"...
Citera
2023-04-28, 17:38
  #1868
Medlem
flashmaners avatar
Tja, då fick det vi ändå visste redan från början bara ännu ett bevis, att det var Ryssarna själva som sprängde Nordstream. De försökte inte ens dölja det. Utan tvekan har alla underättelsetjänster vetat om detta ända från start, och Putin&co vet att de vet.

Putin ljuger
Vi vet att putin ljuger
putin vet att vi vet att putin ljuger
putin ljuger ändå
hela tiden
Citera
2023-04-28, 18:34
  #1869
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Problemet här är att vi då hade haft massor av telemetri, radarbilder, satellitfoton och annat om de hade varit ryssarna. Den delen av Östersjön är nog bevakad av multipla västländers underrättelsetjänster och USA. Skulle inte finnas någon tvekan och man hade sedan länge lagt fram bevisen för oss.

Istället:
“When you have eliminated all which is impossible, then whatever remains, however improbable, must be the truth.”

Sherlock Holmes

Lugn bara lugn.
Det kommer. Svensk åklagare jobbar med en omfattande förundersökning.
I sverige, som är en demokrati och ett rättssamhälle lägger man inte fram "bevisen till oss" utan till, en oberoende från politiker, domstol, som bedömer och avgör ev straff, som regleras av straffsatser som, i demokratisk ordning
beslutats i svensk riksdag.

Är du alldeles ryssk, vatnik?
Citera
2023-04-28, 21:15
  #1870
Medlem
ChiefenKings avatar
Varför säger de det nu? Efter alla månader som gått, nu har de 100 bilder helt plötsligt.
Citera
2023-04-28, 21:19
  #1871
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Varför säger de det nu? Efter alla månader som gått, nu har de 100 bilder helt plötsligt.

7 månader för att vara exakt.
Citera
2023-04-28, 21:30
  #1872
Medlem
flashmaners avatar
När det kommer till ryssarnas sprängning av Nordstream är det egentligen ingenting konstigt alls att de var så uppenbara med sitt tilltag att alla redan från början visste att det var ryssarna. Putin ville göra en tydlig marking och pressa framförallt Tyskland till lydnad. Han ville visa att det är han som har makten. Det var ingen slump att ett av NS2 rören lämnades orört. Putin trodde så klart att tyskarna skulle kasta sig över möjligheten att öppna den för att återupprätta gastransporterna och att tyskarna skulle begränsa sitt stöd till Ukraina för att inte riskera gasleveranserna.

Alla vet att Putin gjorde det, men han förnekar det hela. Det är precis så han vill ha det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in