Citat:
Nevermind.
Insåg att man kan använda det gamla DN-tricket, att hamra på "Esc" precis när sidan börjat ladda. Då stoppar man det blockerande pop-up fönstret och artikeln går att läsa.
Här är det relevanta citat som jag kunde hitta i artikeln:
Okej, så artikelförfattaren undviker tydligen att sätta sin egen journalistiska heder i pant på att något av detta stämmer. Men man låter "U.S. officials" komma med sägningen att vad som nu än hände så var inga amerikanska eller brittiska medborgare inblandade, bergis.
Låter trovärdigt, det där. Som att fråga en inbrottstjuv vem som rånade ens lägenhet.
"Nån ryss säkert. Det var inte jag i alla fall!"
Det som var lite mer intressant med artikeln är att NYT här vågar nämna Seymour Hearshs artikel för första gången:
Dock är NYT inte självsäkra nog att representera hans artikel korrekt, utan känner sig tvugna att skarva lite med sanningen. Det framstår nämligen av det NYT skriver som om Hersh hade baserat sina slutsatser på ett enstaka uttalande från Biden eller andra "officials".
Herschs slutsats att USA och Norge stod bakom sabotaget av NS är baserad på en hemlig källa som på ett mycket detaljerat sätt återgivit händelseförloppet. Inte på ett uttalande av Biden. Märkligt att NYT helt missade att nämna det.
Jo det är många som har anmärkt på att det är väldigt mycket Hollywood över det hela. Skulle definitivt funka som en patriotisk actionrulle typ "Black Hawk Down".
Kan tänka mig Liam Neeson som gruppens ledare. Hårdkokta ex-militären Kapten Brzinsky-Kruppmeyer. Han är 50% polack, 50% tysk och 110% bad-ass!
Liv Schreiber skulle funka som en av dykarna, den buttra ukrainaren Volodymyr Sonyashnyk. Han vill hämnas sin sprillans Electrolux tvättmaskin som blev stulen av ett band ryska orcher.
Sarah Paulson skulle funka som sjuksyrran. Kan se lite tuff ut och är inte för orealistiskt snygg för rollen. Som B-plot kan man ha ett svartsjukedrama mellan henne och de två förstnämnda herrarna.
Sen behövs 3 gubbar till i casten. Will Smith kanske kan va med på ett hörn som token black guy?
Insåg att man kan använda det gamla DN-tricket, att hamra på "Esc" precis när sidan börjat ladda. Då stoppar man det blockerande pop-up fönstret och artikeln går att läsa.
Här är det relevanta citat som jag kunde hitta i artikeln:
Okej, så artikelförfattaren undviker tydligen att sätta sin egen journalistiska heder i pant på att något av detta stämmer. Men man låter "U.S. officials" komma med sägningen att vad som nu än hände så var inga amerikanska eller brittiska medborgare inblandade, bergis.
Låter trovärdigt, det där. Som att fråga en inbrottstjuv vem som rånade ens lägenhet.
"Nån ryss säkert. Det var inte jag i alla fall!"

Det som var lite mer intressant med artikeln är att NYT här vågar nämna Seymour Hearshs artikel för första gången:
Dock är NYT inte självsäkra nog att representera hans artikel korrekt, utan känner sig tvugna att skarva lite med sanningen. Det framstår nämligen av det NYT skriver som om Hersh hade baserat sina slutsatser på ett enstaka uttalande från Biden eller andra "officials".
Herschs slutsats att USA och Norge stod bakom sabotaget av NS är baserad på en hemlig källa som på ett mycket detaljerat sätt återgivit händelseförloppet. Inte på ett uttalande av Biden. Märkligt att NYT helt missade att nämna det.
Jo det är många som har anmärkt på att det är väldigt mycket Hollywood över det hela. Skulle definitivt funka som en patriotisk actionrulle typ "Black Hawk Down".
Kan tänka mig Liam Neeson som gruppens ledare. Hårdkokta ex-militären Kapten Brzinsky-Kruppmeyer. Han är 50% polack, 50% tysk och 110% bad-ass!
Liv Schreiber skulle funka som en av dykarna, den buttra ukrainaren Volodymyr Sonyashnyk. Han vill hämnas sin sprillans Electrolux tvättmaskin som blev stulen av ett band ryska orcher.
Sarah Paulson skulle funka som sjuksyrran. Kan se lite tuff ut och är inte för orealistiskt snygg för rollen. Som B-plot kan man ha ett svartsjukedrama mellan henne och de två förstnämnda herrarna.
Sen behövs 3 gubbar till i casten. Will Smith kanske kan va med på ett hörn som token black guy?
det kommer nog någon svensk variant typ jönssonligan dyker ned igen?
där kuppen är att stjäla gas och dynamit-harry (spelad av en yngling från orten) laddar för mycket
men allvarligt, nu verkar även grekerna vara inblandade?
" the Minerva Julie, a 600-foot Greek-flagged tanker, "
"The Minerva Julie stayed there, alternately idling and crossing a roughly 200-square-nautical-mile area above the two natural-gas pipelines, for seven days, from September 6 until September 12."
https://www.businessinsider.com/nord-stream-mystery-minerva-julie-russia-ukraine-germany-alexander-osint-2023-3?r=US&IR=T
verkar ha varit trångt på brottsplatsen?
men ingen såg något misstänkt?
Men lilla vän. Du har alltså sett någon bild där stegen inte sitter på plats? Om inte du såg det på en bild så finns det inte? Är det så det är för dig?
Så vilken bild är det du menar, kan du länka den? Jag konstaterar att du inte har den blekaste aning om hur badstegen på Bavaria Cruiser 50 funkar.