2022-11-09, 23:44
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus
Den här tråden ligger i kategorin feminism av en anledning, det är trams trams trams.
Precis som allt annat i den kategorin och det är inte vetenskap

För några år sedan delades dåvarande forumet "Feminism och Jämställdhet". Detta för att alla viste att feminism ej har något med jämställdhet att göra.
Citera
2022-11-17, 15:17
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Tror jag knappast.
Mig veterligen är era godtrogna får fortfarande på väg mot slakthuset.

Med cynisk blick ser man era konstruerade problem komma, hela vägen från andra halvklotet.
Lite roande att man kan se likheter i när ni varvar upp för att bryta mot enkel verklighet, som ryska putinister.
Vad skall ni göra med mer av er ovetenskap?
Skapa mer lätt förutsedd obalans och dysfunktionalitet?

Edit:
Med den ökade potentialen i problemen ni genererar, blir effekterna av t.ex. min verkan mycket större.
Ni vrålar "det brinner" före ni försöker mordbränna något, för att sedan skylla på erat patriarkat medan ni häller bensin på er mordbrand.
Jag har nyligen gjort ett enormt förvärv. Normalt händer det en gång i livet för en övre medelklassfamilj och då blir det en stor "post" i familjeportföljen. Jag blir helt oberörd, i en tid då folk börjar få stora problem p.g.a. era kvoterades korruption.
Men när skall ni såssar till vita män fattat att ni är fullständigt besegrade? Vi har en borglig feministisk regering vid makten, och svetsaren och hens anhang kommer aldrig mer tillbaka. Genusvetenskapens seger är slutgiltig!
Citera
2022-11-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Men när skall ni såssar till vita män fattat att ni är fullständigt besegrade? Vi har en borglig feministisk regering vid makten, och svetsaren och hens anhang kommer aldrig mer tillbaka. Genusvetenskapens seger är slutgiltig!

BWAHAHAHARRHARR!!!
I just detta nu sparkar techbolagen hela HR-avdelningar(läs hor-avdelningar) och deras D&I, samt DEI-project. På bolagen kommer man närmast framgent bara uppleva massiva lyft när de korrupta parasiterna är borta. Detta sker just nu.

I vissa av dessa bolag har det gått 10 D&I/DEI-parasiter, på en produktiv tekniker. Bara facebook sparkar 10.000-12.000 parasiter. Elon Musk´s fantastiska inträde i twitter har t.o.m. fått snöflingorna sortera ut sig själva.

Som investerare och högteknologianvändare/konsument ser jag gryningen i ett tidigare mörker.
Din sort kommer att få kippa efter andan i allt trängre statligt finansierade skrubbar för ideologiska producenter.

Tidigare har jag ofta tittat på just HR-avdelningar för att få snabba överblickar i verksamheternas funktionalitet. Likaså har jag avböjt tjänsteerbjudanden i bolag som försökt rekrytera mig. Senast för ca. 2 månader sedan. Ett bolag jag tackat nej till för några år sedan, fick lov att hyra in mig specifikt och dyrt för att rädda ett projekt. I det projektet var jag "kryddigare" än någonsin och stod utanför alla deras processer. Körsbäret på hormoset var att jag blev mycket mycket uppskattad.
HR-hororna avslöjar sig alltid och direkt, när man intervjuar dem om verksamheten.

Storinvesterare som Carl Icahn har rutin på att hitta hela divisioner i bolag att lägga ned. I hans mest ökända affärsklipp lade han ned hela verksamheten i en 12-våningarsbyggnad och besparade 30 tjänster i övriga bolaget vars tid gick till att sysselsätta/mata divisionen som han lade ned.
Knorren där är att ingen saknade eller ens märkte att divisionen bara var borta.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2022-11-18 kl. 19:38.
Citera
2023-01-26, 19:39
Medlem
Citat:

Här kommer en roande fortsättnong på mitt föregående redogörande, där vi får se ett urval av värdelösa sockertoppar/parasiter städas ut.https://www.youtube.com/watch?v=sEynJKAOctQ

Vidare blir det intressant om ni värdelösa kommunister och keynesianister kommer att städas ut i allt större skala under kommande självförvållade recession.

Sett ur ett klassiskt österikiskt ekonomiskt perspektiv är själva lågkonjan den tillfrisknande perioden i våra ekonomiska cykler.
Citera
2023-02-12, 19:34
Medlem
Citat:

Nu går det fort i genusens parasit-hokey.
Storstädningen jag tog upp i detalj tidigare växer. I tech och enorm-media har det städats ut 100.000 sedan årsskiftet. Prognoserna säger att 300.000 tjänster skall bort.

Som tekniker är jag säker på att de som är produktiva på riktigt behålls.
Ideologiska tjänster blir tveklöst lättast att ta bort och er frånvaro kommer inte ens att märkas mer än att det mesta kommer bli effektivare.

Av det ideologiska jag sett producerats tills nu, så har andefattigdomen varit total. Jag gissar att sådan skräpproduktion kommer att vara först att helt domineras av AI. Vi har inte sett det än, men jag gissar att NPC-memen kommer att ses i ett helt nytt ljus.
Citera
2023-02-17, 14:58
Medlem
Vetenskaplighet

Om nu genusvetenskap med rätta ska tituleras vetenskap så är det på sin plats att tillämpa vetenskapliga principer.

Ett enkelt exempel som genusfetischisterna inte vill ens försöka tillämpa är saklighet:
Om hypotesen inte stämmer med verkligheten så är det hypotesen som är fel, inte verkligheten!

Ett andra princip som de skiter fullkomligt i är bevisbördan:
Den som lägger fram ett påstående är den som har bevisbördan.

Genom att uppsåtligen ignorera dessa principer försöker de förklä hokuspokus och flummigt struntprat till vetenskap.

Då blir det ju enkelt:
Man lägger fram komplett galna och totalt omdömeslösa påståenden, anklagar meningsmotståndare för ovetenskaplighet, och fordrar att opponenterna ska bevisa motsatsen!

Vi ska vara glada att inte vår svenska rättsstat och domstolarna fungerar enligt de principerna!

Och för att vara förkrossande elak länkas härmed till ett pseudovetenskapligt skräckexempel:
https://en.wikipedia.org/wiki/Lysenkoism

Läs, gråt och skäms!
Senast redigerad av GaussBonnet 2023-02-17 kl. 15:08.
Citera
2023-03-05, 12:16
Medlem
Citat:

Här har vi ytterligare ett massivt bakslag för er radikaler. Vanguard lägger ned sin ESG-korruption.
https://www.reuters.com/business/sustainable-business/vanguards-climate-group-exit-shows-retail-investors-trail-esg-2023-01-12/

Vanguard repressenterar 1/3 av denna planets resurser, enl. hörsägen.

De större bolagen börjar nu drabbas på riktigt av sin radikalpoliticerade korruption. För någon vecka sedan såg jag t.ex. att en kvoterad pilot krashat ett stort transportplan, 5 eller 7 pers mördade av korruptionen. Piloten klarade inte ens sina simulatorövningar p.g.a. talanglöshet och stresslåsningar. Fick ofta lov att börja om från start med sina tester, med hjälp.
Citera
2023-03-05, 21:18
Avstängd
MaleFeministWeasels avatar
Shit 121 sidor. Behövs det för att komma fram till att Foucaults pedofilteorier är rent nonsens?
Citera
2023-03-11, 16:31
Medlem
Citat:

SVB(Silicon Valley Bank) gick precis i konkurs. Den banken och dess ledning var radikalfeminiserad. Otippat
Ledningen var på skidsemester i Tahoe och höll skenet uppe som "starka kvinnor", istället för att jobba hårt i motgången.

Konkursen är USA´s näst största, någonsin.
De som skjutit in sitt kapital i den ESG certifierade och radikaliserade banken blir välförtjänt av med sitt kapital.

Det går verkligen bra för er(ljuv ironi). Själv tjänar jag hårda pengar på potentialen i er destruktivitet och investerar det i riktig hållbarhet.
Citera
2023-03-11, 17:33
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Shit 121 sidor. Behövs det för att komma fram till att Foucaults pedofilteorier är rent nonsens?

Ha ha! Gjorde samma reflektion när jag såg trådens omfång!
Citera
2023-04-27, 21:08
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
Om nu genusvetenskap med rätta ska tituleras vetenskap så är det på sin plats att tillämpa vetenskapliga principer.

Ett enkelt exempel som genusfetischisterna inte vill ens försöka tillämpa är saklighet:
Om hypotesen inte stämmer med verkligheten så är det hypotesen som är fel, inte verkligheten!

Ett andra princip som de skiter fullkomligt i är bevisbördan:
Den som lägger fram ett påstående är den som har bevisbördan.

Genom att uppsåtligen ignorera dessa principer försöker de förklä hokuspokus och flummigt struntprat till vetenskap.

Då blir det ju enkelt:
Man lägger fram komplett galna och totalt omdömeslösa påståenden, anklagar meningsmotståndare för ovetenskaplighet, och fordrar att opponenterna ska bevisa motsatsen!

Vi ska vara glada att inte vår svenska rättsstat och domstolarna fungerar enligt de principerna!

Och för att vara förkrossande elak länkas härmed till ett pseudovetenskapligt skräckexempel:
https://en.wikipedia.org/wiki/Lysenkoism

Läs, gråt och skäms!
Du kvar i gamla tiders tänkande präglat av filosofen Popper, men utvecklingen har gått framåt sedan dess, och modern vetenskapsteori tar sin utgångspunkt i genusteori. Man kommer så att säga snabbare och enklare fram till slutsatser. Visst blev det ett bakslag några år på den vidrige Svetsaren och hens efterföljare styrde Sverige, men nu har vi återigen en modern feministisk regering i landet. Det ser ljust ut!

Lysenko var för övrigt vit man!
Citera
2023-04-28, 09:11
Medlem
Fria Tiders test avslöjar denna pseudovetenskap.
https://www.friatider.se/genusvetarnas-bisarra-svar-i-fria-tiders-blindtest
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in