2022-06-08, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Jag vet inte om vi kommer särskilt mycket längre eftersom du vägrar att lyssna. Skillnaden mellan oss är ju att jag vet vad jag talar om och är en ledande akademiker, medan du bara ägnar dig åt fria fantasier.

Men ett försök till: Man vet att de grundläggande teserna inom genusteorin, såsom att genus är en social konstruktion är sanna, så de behöver man inte testa och ifrågasätta. Tvärtom genom att låt detta bli grunden till de vetenskapliga undersökningarna, så går allting mycket snabbare, och resultat kan med förhållandevis stor lätthet tolkas p ett korrekt sätt. Det är enligt denna metod som genusvetenskap bedrivs med så stor framgång att andra discipliner blir gröna av avund, och tar efter - vilket naturligtvis är bra.

Metoden statsfästes mer eller mindre av regeringen Reinfeldt, och därför hoppas vi att när den borgliga regeringen tillträder efter valet i höst, så kommer medlen att regna över genusforskningen.

Mitt råd til dig är att gå tillbaka till skolbänken, och lära från grunden!

Om du vet vad du talar om och är en ledande akademiker borde du väl förstå att en regering inte statsfäster något hur den än handskas med statsmakten.
Citera
2022-06-09, 15:22
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulamit
Om du vet vad du talar om och är en ledande akademiker borde du väl förstå att en regering inte statsfäster något hur den än handskas med statsmakten.
Märk inte ord. Poängen är natuligtvis att det finns regeringsbeslut på att den genusvetenskapliga metoden är den vetenskapliga metoden. Såssar och Popperister är hoplöst föråldrade!
Senast redigerad av genushexan 2022-06-09 kl. 15:41.
Citera
2022-06-21, 16:05
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Jag vet inte om vi kommer särskilt mycket längre eftersom du vägrar att lyssna. Skillnaden mellan oss är ju att jag vet vad jag talar om och är en ledande akademiker, medan du bara ägnar dig åt fria fantasier.

Det är svårt att tro att du är en ledande akademiker då du argumenterar som en fjortonåring, och har gjort så i över 10 års tid dessutom.
Antingen trollar du eller så har du en allvarlig psykisk störning som autism eller nåt.

Citat:
Men ett försök till: Man vet att de grundläggande teserna inom genusteorin, såsom att genus är en social konstruktion är sanna, så de behöver man inte testa och ifrågasätta. Tvärtom genom att låt detta bli grunden till de vetenskapliga undersökningarna, så går allting mycket snabbare, och resultat kan med förhållandevis stor lätthet tolkas p ett korrekt sätt. Det är enligt denna metod som genusvetenskap bedrivs med så stor framgång att andra discipliner blir gröna av avund, och tar efter - vilket naturligtvis är bra.

Eftersom genusteorin om att kön är en social konstruktion inte är något axiom så kan man inte utgå ifrån att teorin är en sanning.
I varje fall inte utan evidens och möjlighet till falsifiering.
Lika lite som man kan utgå ifrån att Bibeln är Guds ord och därför ofelbar i en sekulär diskussion.
Din övertygelse är religiös, inte vetenskaplig.

Citat:
Metoden statsfästes mer eller mindre av regeringen Reinfeldt, och därför hoppas vi att när den borgliga regeringen tillträder efter valet i höst, så kommer medlen att regna över genusforskningen.

Mitt råd til dig är att gå tillbaka till skolbänken, och lära från grunden!

Här gör du ytterligare ett praktfel.
Politiska beslut avgör inte om en teori är vetenskaplig eller ej.
Om nu den genusvetenskapliga metoden vore så bra så skulle den vara praxis inom alla akademiska utbildningar, utan politiska beslut!
Den här diskussionen skulle alltså inte behöva finnas.

Du kan verkligen ingenting om (sann) vetenskap för att vara en "ledande akademiker".
Citera
2022-07-14, 22:06
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
---

Här gör du ytterligare ett praktfel.
Politiska beslut avgör inte om en teori är vetenskaplig eller ej.
Om nu den genusvetenskapliga metoden vore så bra så skulle den vara praxis inom alla akademiska utbildningar, utan politiska beslut!
Den här diskussionen skulle alltså inte behöva finnas.

Du kan verkligen ingenting om (sann) vetenskap för att vara en "ledande akademiker".
Jag tog i barmhärtigheten namn bort den del av texten där du visar ditt primitiva sinnelag genom att kasta förolämpningar omkring dig.

Men det sista är lite intressant. För det första - om inte regeringen skall bestämma, vem skall göra det då? En nolla som du?

Sedan sprids den moderna vetsnkapssynen över akademn, trotts popperisters och såssars motstånd. Antar att du är såsse!
Citera
2022-07-18, 21:52
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Jag tog i barmhärtigheten namn bort den del av texten där du visar ditt primitiva sinnelag genom att kasta förolämpningar omkring dig.

Det gör inget för det tål att upprepas.

Citat:
Men det sista är lite intressant. För det första - om inte regeringen skall bestämma, vem skall göra det då? En nolla som du?

Vetenskapen självt rimligtvis!
Sann vetenskap är självgranskande vilket gör att teorier som inte håller måttet slängs i soptunnan.
Dessutom är många vetenskaper rådgivande åt beslutsfattare varför det är viktigt att hålla "politisk klåfingrighet" borta från akademiska världen.

Citat:
Sedan sprids den moderna vetsnkapssynen över akademn, trotts popperisters och såssars motstånd. Antar att du är såsse!

Genustramset har fått en spridning inom akademin tack vare politiska påtryckningar från främst våra vänsterpartier ("såssarna").
Inte på grund av sina egna meriter.
Men du är varmt välkommen att ge några konkreta exempel där genusforskning har gjort genombrott som man har haft nytta av även inom andra områden.
Citera
2022-07-18, 22:14
Medlem
Det går inte att diskutera genusvetenskap för det är finns inget vetenskapligt med den. Misslyckade akademiker på lyxsocialbidrag kort och gott.
Citera
2022-08-18, 12:52
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Det går inte att diskutera genusvetenskap för det är finns inget vetenskapligt med den. Misslyckade akademiker på lyxsocialbidrag kort och gott.
Så talar en förlorare som själv har misslyckats med sin vetenskapliga bana. Framtiden tillhör genusvetenskapen - särskilt som en borglig regering ju tar över makten i höst.
Citera
2022-09-11, 16:23
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Så talar en förlorare som själv har misslyckats med sin vetenskapliga bana. Framtiden tillhör genusvetenskapen - särskilt som en borglig regering ju tar över makten i höst.
För oss män, ja.
Jag har upptäckt att jag kan frodas bättre än alla er i miljöerna ni perverterat medelst er radikalpoliticerade korruption. Logik, starkt psyke och stark fysik gör all skillnad.
Citera
2022-11-09, 21:36
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
För oss män, ja.
Jag har upptäckt att jag kan frodas bättre än alla er i miljöerna ni perverterat medelst er radikalpoliticerade korruption. Logik, starkt psyke och stark fysik gör all skillnad.
Hahaha - du måste känna dig helt blåst nu. Sverige har äntligen en feministisk regering igen, och det märks redan på unverisiteten. Genusvetenskapen går mot en ny vår!
Citera
2022-11-09, 22:03
Medlem
Den här tråden ligger i kategorin feminism av en anledning, det är trams trams trams.
Precis som allt annat i den kategorin och det är inte vetenskap
Citera
2022-11-09, 22:58
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Hahaha - du måste känna dig helt blåst nu. Sverige har äntligen en feministisk regering igen, och det märks redan på unverisiteten. Genusvetenskapen går mot en ny vår!

Tror jag knappast.
Mig veterligen är era godtrogna får fortfarande på väg mot slakthuset.

Med cynisk blick ser man era konstruerade problem komma, hela vägen från andra halvklotet.
Lite roande att man kan se likheter i när ni varvar upp för att bryta mot enkel verklighet, som ryska putinister.
Vad skall ni göra med mer av er ovetenskap?
Skapa mer lätt förutsedd obalans och dysfunktionalitet?

Edit:
Med den ökade potentialen i problemen ni genererar, blir effekterna av t.ex. min verkan mycket större.
Ni vrålar "det brinner" före ni försöker mordbränna något, för att sedan skylla på erat patriarkat medan ni häller bensin på er mordbrand.
Jag har nyligen gjort ett enormt förvärv. Normalt händer det en gång i livet för en övre medelklassfamilj och då blir det en stor "post" i familjeportföljen. Jag blir helt oberörd, i en tid då folk börjar få stora problem p.g.a. era kvoterades korruption.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2022-11-09 kl. 23:24.
Citera
2022-11-09, 23:13
Medlem
Man borde ändra trådtiteln till "...genus"vetenskapens" vetenskaplighet eller icke vetenskaplighet.

I och med namnet på tråden så är den direkt jävig till att det finns något vetenskapligt med genus, vilket även ordet genusvetenskap gör.

Något jag ställer mig ytterst tveksam till.

Genus är skapat för att få makt samt att folk som faktiskt inte KAN studera något riktigt vetenskapligt ska få leka semi-intelligenta och "utbildade".

Om något så lämnar man ifrån sig kunskap om världen och människan när man "studerar" genusvetenskap.

Man lägger ifrån sig befintlig, biologisk intuitiv kunskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in