Citat:
Ursprungligen postat av
genushexan
Jag vet inte om vi kommer särskilt mycket längre eftersom du vägrar att lyssna. Skillnaden mellan oss är ju att jag vet vad jag talar om och är en ledande akademiker, medan du bara ägnar dig åt fria fantasier.
Det är svårt att tro att du är en ledande akademiker då du argumenterar som en fjortonåring, och har gjort så i över 10 års tid dessutom.
Antingen trollar du eller så har du en allvarlig psykisk störning som autism eller nåt.
Citat:
Men ett försök till: Man vet att de grundläggande teserna inom genusteorin, såsom att genus är en social konstruktion är sanna, så de behöver man inte testa och ifrågasätta. Tvärtom genom att låt detta bli grunden till de vetenskapliga undersökningarna, så går allting mycket snabbare, och resultat kan med förhållandevis stor lätthet tolkas p ett korrekt sätt. Det är enligt denna metod som genusvetenskap bedrivs med så stor framgång att andra discipliner blir gröna av avund, och tar efter - vilket naturligtvis är bra.
Eftersom genusteorin om att kön är en social konstruktion inte är något axiom så kan man inte utgå ifrån att teorin är en sanning.
I varje fall inte utan evidens och möjlighet till falsifiering.
Lika lite som man kan utgå ifrån att Bibeln är Guds ord och därför ofelbar i en sekulär diskussion.
Din övertygelse är religiös, inte vetenskaplig.
Citat:
Metoden statsfästes mer eller mindre av regeringen Reinfeldt, och därför hoppas vi att när den borgliga regeringen tillträder efter valet i höst, så kommer medlen att regna över genusforskningen.
Mitt råd til dig är att gå tillbaka till skolbänken, och lära från grunden!
Här gör du ytterligare ett praktfel.
Politiska beslut avgör inte om en teori är vetenskaplig eller ej.
Om nu den genusvetenskapliga metoden vore så bra så skulle den vara praxis inom alla akademiska utbildningar, utan politiska beslut!
Den här diskussionen skulle alltså inte behöva finnas.
Du kan verkligen ingenting om (sann) vetenskap för att vara en "ledande akademiker".