Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Jag är medveten om att mammor kan göra allt i sin makt för att svartmåla (snacka skit) om sina karlar men nu var det även dagispersonalen och flickans morföräldrar som observerade ett avvikande beteende hos flickan.
Eller om han ej varit fd kollega på SÖS med obducenten? De båda männen kände väl ändå varandra? Obducenten var väl hans fd handledare?
Det känns osannolikt eftersom en annan fotokund (jägmästaren) kunde bekräfta inlämningen av de makabra bilderna. Tack vare honom kunde man tidsbestämma händelsen till dagen före midsommarafton 1984.
Ja du ser, minnet är inte alltid klockrent hos vissa (herr S) till skillnad från fru S.
Dagispersonal, vars generella kognitiva förmåga kan diskuteras, var synnerligen påverkade av incesthysterien som rådde. I själva verket slutade i princip män vid denna tidpunkt att jobba vid dagis på grund av den uppskruvade moralpanik som rådde.
Att vara kollegor eller stå i annan yrkesmässig relation till varandra betyder inte automatiskt att man är goda vänner; det finns många exempel på motsatsen. Speciellt förutsätter det inte att man ägnar sig åt gemensamma styckningsorgier. Jag tycker inte att det kan anses vara etablerat vare sig att TA och TH var något slags radarpar eller att de - var för sig eller tillsammans - hade, och ägnade sig åt, nekrofila, kannibalistiska eller andra parafila böjelser.
"Jägmästaren" RB tillhör alldeles uppenbart den kategori av vittnen som man bör vara särdeles vaksam gentemot; i första vändan är deras utsago vag och osäker för att senare - i detta fall flera år senare dessutom - bli i det närmaste glasklar. Sådant beteende brukar benämnas
självsuggestion. Detta fallet är, skulle man kunna hävda, inte helt i avsaknad av denna typ av inslag.
Det förefaller som om Du intar en apologetisk position visavi teorien om läkarnas skuld medan jag själv fastmer är intresserad av att söka förstå vad som hände offret.