2023-04-27, 23:30
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Själv ser jag knappt röken av känslor, och lögnerna smattrar tätt. Litar inte på något M säger. Speciellt inte när det gynnar hennes egna intressen.
Spot on! Där finns inga känslor överhuvudtaget och lögnerna hon snärjer in sig i? Jösses! Är sinnessjukt att folk här sitter och försvarar henne fortfarande
Citera
2023-04-27, 23:42
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Oavsett utfall i HR så har vi helt klart att göra med två riktigt hatiska individer. De måste ha gått igenom fruktansvärda trauman i sina liv med tanke på deras brist på empati och vad som är rätt och fel.
Jag tycker inte synd om någon av dem- oavsett deras livsbiografier har de inte visat någon som helst ånger över vad de har ställt till med.

Finns ju knappast något i deras uppväxt som gjort dem empatistörda?
J har växt upp som psykopat och vad M är vet jag inte men hon saknar normal empati och vad som är rätt och fel. Och det beror inte på att hon är lågbegåvad utan hon är helt enkelt störd
Citera
2023-04-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Men.... om J nu sa att A hämtade T för att inte M skulle se cykeln utanför...
J går ju ut för att flytta cykeln.
Hon går ju inte ut för att åka till donken, det vore ju konstigt att åka o köpa hamburgare när man har ett lik hemma....
Precis J går ut för att flytta cykeln men blir avbruten av grannen och tog till en nödlögn om donken
Hade detta inte hänt så hade M inte fått någon hamburgare
Citera
2023-04-27, 23:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
De hade ju uppenbarligen koll på att man kan se på mobilen vart man har befunnit sig .
Och inte bara genom att man som MHs föräldrar som lagt till sig på hennes hitta.

Att M som är så chockad , trött och bakis tänker på att hon inte ska ha mobilen med sig känns konstigt . Mobil ( oavsett om det var sin egna eller Js ) brukar vara lika naturligt att plocka på sig som nycklar och plånbok .
Men inte ens kommer på att J inte borde tagit med den och påpekar det en enda gång under färden till skogen .
Ja det har du rätt i, det har jag inte tänkt på innan. Men Maja avslöjar ju där att de tänker på var telefonerna är, när kriminella handlingar ska utföras. De tänker på att placera telefonerna så att det ska se ut som att de är någon annanstans. Det här är 1,5 år före mordet.

Jag tror bägge tjejerna var betydligt mindre chockade och handlingsförlamade efter mordet än de säger. De har tränat sig i att planera för att komma undan. Det är därför det städas så snabbt i badrummet och cykeln ska flyttas med raketfart efter mordet. De har övat sig.
Citera
2023-04-28, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Att J vill se M s bror och hennes ex döda, är uppgifter som endast kommer från M. Som vid detta lag har en väldigt bra anledning att få J att verka hemskare än vad hon är.
Men ex där hon eldade vet vi att det stämmer
Sen tror jag att M rabblar upp en massa om J som kanske stämmer men M använder det för att skydda sig sjålv med att utge sig som ett offer
Citera
2023-04-28, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
J har växt upp som psykopat och vad M är vet jag inte men hon saknar normal empati och vad som är rätt och fel. Och det beror inte på att hon är lågbegåvad utan hon är helt enkelt störd

Någon borde ju märkt nåt på J innan. Man vaknar ju inte bara en dag och är sådär.
Citera
2023-04-28, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det sägs att Narcisister /psykopater har ofta haft en eller båda föräldrar som är narc/psykopat
Behöver inte. och är troligtvis inte så illa så de är mördare men det kan räcka med dragen av detta
Citera
2023-04-28, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av forstpoplats
Lägger ut FUP igen då alla länkar verkar vara döda.
Admin får gärna lägga den på första sidan :
FUP / förunderundersökning / Förundersökningsprotokoll
https://gofile.io/d/Jp9mJw
Tack!
Alla andra länkar är döda
Citera
2023-04-28, 01:19
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja det har du rätt i, det har jag inte tänkt på innan. Men Maja avslöjar ju där att de tänker på var telefonerna är, när kriminella handlingar ska utföras. De tänker på att placera telefonerna så att det ska se ut som att de är någon annanstans. Det här är 1,5 år före mordet.

Jag tror bägge tjejerna var betydligt mindre chockade och handlingsförlamade efter mordet än de säger. De har tränat sig i att planera för att komma undan. Det är därför det städas så snabbt i badrummet och cykeln ska flyttas med raketfart efter mordet. De har övat sig.

Så varför hade JJ med sin mobil till FP och varför varnade inte MH henne?
Citera
2023-04-28, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det sägs att Narcisister /psykopater har ofta haft en eller båda föräldrar som är narc/psykopat
Behöver inte. och är troligtvis inte så illa så de är mördare men det kan räcka med dragen av detta

Om man nu ska diskutera diagnoser, är det inte så för att få diagnosen psykopat eller antisocial personlighetsstörning så måste det finnas en uppförandestörning från ungdomen?

Dom människor jag träffat på som beter sig som att dom har dom störningarna har alla haft en skev anknytning till sin mamma. Antingen genom att mamman i sin tur har haft det och det bara fortsätter genom generationerna, blivit åsidosatta pga syskon för tätt eller att det funnits depression eller missbruk med i bilden.
Men läser man om det så är det ärftligt.
Sen har jag också hört det där om syskonteorin, att ett småsyskon tar all tid i 2-årsåldern när jaget utvecklas. Men då borde ju var och varannan människa vara personlighetsstörd och så är det ju inte.
Citera
2023-04-28, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Nej det kommer att bli en ny rättegång i Hovrätten . Men mycket av det som sagts i Tingsrätten kommer spelas upp via bandinspelning i Hovrätten.

Det är respektive dom från Tingsrätten som de överklagar och då blir det en ny rättegång i Hovrätten.
Citera
2023-04-28, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är verkligen överklagan redan inlämnad?
Det har jag helt missat.

Hittar inget heller i Grevens sammanfattning.

Det tar tid att skriva ihop en överklagan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in