Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-27, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja nu är det gjort och följande skrev jag till TV4 med rubrik " NI SPOILAR ROBINSON:
Ja hej,
så tråkigt att ni i stort jämt och ständigt inte förmår hålla er från att spoila detta mycket populära program.
Varför?
Som sagt, det är näst intill utan undantag att ni i trailers och stillbilder avslöjar vad som ska komma att utspela sig i nästkommande program och i en del fall mer än så. Vi är många som är urlessa på detta som vi tycker är ett flagrant uttryck för bristande engagemang och respekt gentemot oss tittare, som har stor behållning av att spekulera och diskutera programmet på sociala medier varefter det rullar fram till avgörandet i den slutliga finalen.

Katastrof idag, när ni lagt ut fel avsnitt av Gränslandet. Jag hann se det och det kändes väldigt konstigt att XXXXXX dök upp fastän det inte framgick av senaste avsnittet av Robinson, men vad med att ni ännu inte rättat till fadäsen och debaclet och vid det här laget lagt in rätt avsnitt på TV4-play? Ni har väl kvar rätt avsnitt eller är det så illa så ni slarvat bort detta avsnitt av Gränslandet?

Nåja, som sagt, vi är många som drabbas kontinuerligt av er överslappa attityd. Så visst kan ni väl åtminstone se till å skärpa till er till höstens upplaga, om det nu är så överjävligt så ni inte kan redigera vad som behövs nu för de trailer och stillbilder ni har på lager för resten av säsongen. Så jävla frustrerande är denna slöhet från er sida, men*fixar ni detta till åtminstone nästa upplaga så ska vi låta udda vara jämt, törs jag lova från oss alla utan att ha fått ett uttalat mandat härför!

Med förhoppningsfull hälsning - kubun
Det är bra, stick it to the man!! Woohoo!!! Som Amanda hade sagt
2023-04-27, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ojojoj3
Först och främst så har du helt fel. Att Amanda skriker att ingen är som Erik är ju bara att pusha honom när han tävlade? Ingen av dem är självgoda och de snackar inte hela tiden om att de är bäst eller starkast, de bara vet om att de är i bäst shape.
För det andra, för fan använd flashbacks smileys istället va? Det ser ju för jävligt ut med de du har
kul skämt, du borde bli komiker.
2023-04-27, 21:57
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Konstigt att det inte finns några brudar med sillisar i denna Robinsson säsong?

Både Sanna och råttkärringen Pernilla har ju sillisar. Sanna har dessutom ducklips. Tycker Sanna är snygg
2023-04-27, 22:04
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusGrissom
Underbart att se Eriks och Amandas häpna miner när de insåg att de blivit lurade. Tycker folk här verkligen synd om dem nu? Erik har ju gått omkring och hotat folk till höger och vänster om att han ska döda de som gör något mot Amanda. Han är den sista som ska snacka om fulspel. De två är så jävla självgoda och irriterande. De måste ju ha fattat att folk skulle reta sig på dem, så som de hållit på med sitt överdrivna kuttrande.

Håller med skönt att det sprack! Kan ha varit det sjukaste jag sett på länge faktiskt, var nästan jobbigt att titta för ett tag när kniven sakta gled in i deras ryggar & dom förstod sveket, hehe. Undrar hur kommande dag blir.

Är man med i leken får man leken tåla!
2023-04-27, 22:17
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vantablack
Fattar inte heller dom som höjer Amanda och Erik till skyarna som att dom är några good guys. Tycker dom uppvisat ett ganska vidrigt beteende ända sen Amanda hamnade i Eriks lag efter "praktiken" och dom på riktigt fann varandra.

Noll ödmjukhet what so ever hos någon av dom. Så som dom gapat och skrikit som psykon på sina lagkamrater under tävlingarna ger mig starka högstadievibbar när man hade bröliga idrottskillar i klassen som gick bärsärk på dom "mindre idrottiga" klasskompisarna på idrottslektionerna "passa inte till henne, hon är sämst", "MEN SKJUT DÅ VADFAN VÄNTAR DU PÅ DIN JÄVLA IDIOT!?" obs idrottade själv så var aldrig utsatt för det men redan som tonåring tyckte jag det var ett vidrigt beteende och led med dom som hela tiden fick skit för att dom var dåliga på att skjuta en boll eller ta emot en passning. Som i dagens avsnitt när Amanda skriker sig hes om att dom ska "skjuta högre" och "springa fortare". Det görs på ett väldigt aggressivt, opeppigt, otrevligt sätt. Om Erik tror att det är så man "bygger upp" människor så tycker jag synd om honom.

Min personliga åsikt om dagens avsnitt:

Du är ”spot on” i alla dina iakttagelser, kloka du. Även det som du skrivit inom spoiler-taggar.

Jag skall säga rent generellt att även jag särskiljer mellan Amanda/Erik ( ”Eranda” eller ”Amerik”? Hehe) å ena sidan och Marcus å andra sidan.

Tycker Marcus verkar vara mycket mer genuint snäll och äkta person. Men att han inte har jättebra sociala förmågor alltid. Jag skulle gärna unna en person som Marcus att det skulle gå bra för honom osv. Kan ej säga samma om Erik/Amanda, riktigt.

Side note, varför kan man ej se gamla säsonger innan säsong 9. Finns ju ej nånstans.. missat en del gamla.
2023-04-27, 22:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Det där borde definitivt räcka för en stämning för grovt förtal. Fattar inte att det finns folk som tror ett uns på Zeki kvar. Karln är 125 % bluff.

Det är knappast mer förtal än att Dennis säger att Zeki började. Att ge sin sida av historien är inte förtal.
2023-04-27, 22:21
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-

Varför diskas inte Chris när han kallar Amanda för bitch och falsk fitta?
2023-04-27, 22:32
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blajan6717
Zeki var fan kung ju!
Resten som är kvar är flator och bögar och helt ointressanta som personer. Usch för sånt skit...

Håller faktiskt med. Zeki var den enda underhållande personen. Just nu är det roligare att se på färg som torkar än att kolla på Gränslandet.

Produktionen är sådana äckliga hycklare. Peter diskas för att han säger "negress" samtidigt som Chris ostraffat får kalla Amanda för "falsk fitta" och "bitch".

Zeki diskas för att han skulle ha haft en brottningsmatch med Dennis alt hotat honom med stryk men Erik får vara kvar fast han säger att han kommer att döda den som försöker något mot Amanda.
2023-04-27, 22:32
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Varför diskas inte Chris när han kallar Amanda för bitch och falsk fitta?

Varför diskades inte Erik när han så att säga ”dödshotade” andra, för att de inte skulle rösta ut Amanda…

Varför diskades inte Zeki när han typ stod och gastade på Elin. Osv osv.

Precis.

Ganska många ”hårda uttryck” är nog helt enkelt tillåtna, antagligen så länge det inte är menat som rena hot som är på allvar. (Vilket det ju inte heller är att kalla någon idiot eller dylikt). Dvs vissa förolämpningar får man helt enkelt tåla, antagligen…
2023-04-27, 22:33
Medlem
Abelssuns avatar
Golbögen är en av de värsta i Robinsons historia. Vad har ni emot Amanda?
2023-04-27, 22:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Varför diskades inte Erik när han så att säga ”dödshotade” andra, för att de inte skulle rösta ut Amanda…

Varför diskades inte Zeki när han typ stod och gastade på Elin. Osv osv.

Precis.

Ganska många ”hårda uttryck” är nog helt enkelt tillåtna, antagligen så länge det inte är menat som rena hot som är på allvar. (Vilket det ju inte heller är att kalla någon idiot eller dylikt). Dvs vissa förolämpningar får man helt enkelt tåla, antagligen…

Att kalla någon för "negress" var ju dock helt oacceptabelt enligt produktionen.
2023-04-27, 22:34
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Hejjade på Sophie sen dag ett men nu gör ja fan inte det längre. Tyckte hon var rak, ärlig, mogen för sin ålder och stark. Men personerna hon hänger med? Hon har chansen att sätta ner foten för fulspelet men istället spelar hon glatt med. OMOGEN! Carro tål jag inte och Alva borde åka hem NU. Sanna som är 50 år mogen kvinna borde veta bättre. Beter sig som lead-mean girl I högstadiet.
[...]
Min vinnarlista:
Marcus, Erik, ELIN!!!, Amanda, Oskar, Sophie
Skicka hem de äckliga ormarna lista:
Pernilla, Chris, Dennis, Carro, Camilla (hon mobbas inte så mycket själv med nickar glatt och håller med alla andra)
Fattar inte hur Chris kan kalla Amanda för bitch? Misstog väl henne för en spegel!

Har du ändå Sophie bland vinnarna fast du skriver att du inte hejar på henne längre?
Får inte ihop det riktigt...

Sophie var väl i början med Amanda, Dennis, Oskar och den andra Amanda men gick sen över till tjejpakten. Plus att hon har kritiserat Amanda för hennes sätt att uttrycka sig och suttit med och snackat skit tillsammans med Chris och Carro.
Nu var hon även lycklig över att vinna orättvist genom en läggmatch.
Nej, inte alls imponerad över henne så hon ska bort från vinnarlistan anser jag.
I övrigt instämmer jag förutom lite minus på Oskar med tanke på hur han sålde ut Marcus.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in