• 1
  • 2
2023-04-27, 19:40
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
En man hittades knivskuren med livshotande skador i Gamlestaden i Göteborg på torsdagskvällen. Ytterligare en man hittades i närheten med huvudskador efter slag och båda är förda till sjukhus, berättar polisen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...rliga-skador-1

Vad handlar det här om då?

Edit. Finns några bilder på GP....

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...org-1.98160930
Senast redigerad av halaltarzan 2023-04-27 kl. 19:48.
Citera
2023-04-27, 19:45
Medlem
Detta inträffade i närheten av där jag bor. Av utseendet på den knivhuggne att döma så rör det sig om missbrukare.
Citera
2023-04-27, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...rliga-skador-1

Vad handlar det här om då?

Gamlestaden, Nordstan, Brunnsparken, Centralstationen... Klassiska fina Göteborgsområden som blivit no go ghetton. Det var i Brunnsparken som en 11 år gammal flicka blev huggen till döds(nästan) av en dåre. Stabilt.
Citera
2023-04-27, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observance
Detta inträffade i närheten av där jag bor. Av utseendet på den knivhuggne att döma så rör det sig om missbrukare.
Svenskar eller invandrare?
Ålder?
Citera
2023-04-27, 19:53
Medlem
Stor.och.tungs avatar
"Polisen har under torsdagskvällen larmats till Gamlestaden i Göteborg där en man påträffats knivskuren på Säveåns strandgata, hans skador betecknas som livshotande."

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...org-1.98160930

Säveåns strandgata är ett riktigt slirigt ställe där det hänger mycket hemlösa/alkoholister/missbrukare. Runt hela SKF egentligen men just här får de "vara lite ifred" och ligger ett stenkast från Systembolaget. Har tidigare skett grov misshandel/mordförsök däromkring bland just dessa grupper där GM blivit dömd till fängelse och det ska finnas tråd om. Brukar vara ganska mycket fester där på sommarkvällar och har åkt förbi nån gång när det var en massa folk som stod och värmde sig vid en eld i ett gammalt oljefat à la Bronx 1973.
Citera
2023-04-27, 19:59
Moderator
Parongatans avatar
Rent allmänt kan jag säga att lilla Göteborg är fyllt av narkotika och missbrukare just nu. Tillgången till droger är maximal och det blir alltmer tydligt att myndigheterna håller på att tappa greppet helt.

Just kring den här händelsen, verkar det vara två missbrukare som råkat i luven på varandra. Det är ett gäng missbrukare som brukar röra sig kring broarna mellan Byfogdegatan, hållplatserna i Gamlestan och vårdcentralen.

Nu när det blivit lite varmare, samlas en del av dem nere vid vattnet bakom trävillan som syns i bakgrunden i GP:s bilder och sändningar.

Kvällens knivskärning och våldsamheter kan ha uppstått ur en liten skitsak mellan missbrukarna.

Och eftersom att så gott som samtliga missbrukare bär kniv vanemässigt, är det ett lättillgängligt tillhygge att ta till, när hedern sätts på prov.

Vi får se vad som framkommer. Men mina fem cent lägger jag på två missbrukare som rykt ihop, varav den ena skurit sin kombattant efter att själv fått stryk innan.
Citera
2023-04-27, 20:28
Medlem
halaltarzans avatar
Från svt.se....

Citat:
Senare under kvällen grips en misstänkt gärningsman i Majorna. Mannen, som är i 30-årsåldern, greps av polis efter att betett sig aggressiv mot ordningsvakter. Polisen kunde då slå fast att det var samma man som är misstänkt för våldsdåden i Gamlestaden under kvällen.
Citera
2023-04-27, 20:31
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Från svt.se....

Jaha, ännu en förmodad "stackars" missbrukare som det säkert ömkats för och daltats med alldeles för länge. Det är ju så synd om dessa labila våldsverkare.
Citera
2023-04-27, 20:35
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan

Just kring den här händelsen, verkar det vara två missbrukare som råkat i luven på varandra. Det är ett gäng missbrukare som brukar röra sig kring broarna mellan Byfogdegatan, hållplatserna i Gamlestan och vårdcentralen.

Det är nog ganska troligt. Jag kan inte området så bra själv, men det är ju rätt talande att det är fullt med pundare och alkisar på Google-gatuvyn från den angivna gatan...

https://www.google.com/maps/@57.7277...7i16384!8i8192
Citera
2023-04-27, 20:50
Medlem
manontheroofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Det är nog ganska troligt. Jag kan inte området så bra själv, men det är ju rätt talande att det är fullt med pundare och alkisar på Google-gatuvyn från den angivna gatan...

https://www.google.com/maps/@57.7277...7i16384!8i8192

Skulle säga att det e en standard mängd för ett område med systembolag å bänkar nära.
Systemet ligger i det röda tegelhuset man ser om man vrider
Citera
2023-04-27, 21:04
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Jag gick förbi där tidigare idag.
Då satt ca 10 somaliska män och drack intill bron bakom den där villan.
De satt på en stor trädgren eller nåt.
Det hänger alltid utslagna människor där.

Tänkte när jag gick förbi att det där är inte en bra grej.
Att sitta och supa i gamlestan är liksom....hahaha.....vad fan gör ni?
Finns det verkligen inte nåt bättre att göra än att sitta och supa i gamlestan på en torsdagsförmiddag ?

Slår vad om att det var dem detta handlar om.

Min teori:
De bråkade förmodligen om någon skitsumma för att de inte har råd att dricka en hel dag. Bara några timmar. Så när mohamed 1 hade mer än Muhammed 4 blev Muhammed 4 putt på mohamed 1 för att han hade mer och försökte döda honom.
Då fick han stryk av sina kompisar.
Citera
2023-04-27, 21:12
Medlem
Alilziuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Tänkte när jag gick förbi att det där är inte en bra grej.
Att sitta och supa i gamlestan är liksom....hahaha.....vad fan gör ni?
Finns det verkligen inte nåt bättre att göra än att sitta och supa i gamlestan på en torsdagsförmiddag
De chillar på livet förmodligen.

Livsnjutare hela bunten!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här