Citat:
Det är nog ganska troligt. Jag kan inte området så bra själv, men det är ju rätt talande att det är fullt med pundare och alkisar på Google-gatuvyn från den angivna gatan...
https://www.google.com/maps/@57.7277...7i16384!8i8192
https://www.google.com/maps/@57.7277...7i16384!8i8192
Jo. Det är fullt av vilsna och förtappade själar kring Gamlestaden och Säveån som rinner igenom området. Och cykelstölderna är omfattande där, eftersom att området frekventeras av dessa individer dygnet runt. Trots det nya och mycket kostsamma cykelparkeringshuset, så blir medborgarnas cyklar stulna i parti och minut.
Citat:
Jag gick förbi där tidigare idag.
Då satt ca 10 somaliska män och drack intill bron bakom den där villan.
De satt på en stor trädgren eller nåt.
Det hänger alltid utslagna människor där.
Tänkte när jag gick förbi att det där är inte en bra grej.
Att sitta och supa i gamlestan är liksom....hahaha.....vad fan gör ni?
Finns det verkligen inte nåt bättre att göra än att sitta och supa i gamlestan på en torsdagsförmiddag ?
Slår vad om att det var dem detta handlar om.
Min teori:
De bråkade förmodligen om någon skitsumma för att de inte har råd att dricka en hel dag. Bara några timmar. Så när mohamed 1 hade mer än Muhammed 4 blev Muhammed 4 putt på mohamed 1 för att han hade mer och försökte döda honom.
Då fick han stryk av sina kompisar.
Då satt ca 10 somaliska män och drack intill bron bakom den där villan.
De satt på en stor trädgren eller nåt.
Det hänger alltid utslagna människor där.
Tänkte när jag gick förbi att det där är inte en bra grej.
Att sitta och supa i gamlestan är liksom....hahaha.....vad fan gör ni?
Finns det verkligen inte nåt bättre att göra än att sitta och supa i gamlestan på en torsdagsförmiddag ?
Slår vad om att det var dem detta handlar om.
Min teori:
De bråkade förmodligen om någon skitsumma för att de inte har råd att dricka en hel dag. Bara några timmar. Så när mohamed 1 hade mer än Muhammed 4 blev Muhammed 4 putt på mohamed 1 för att han hade mer och försökte döda honom.
Då fick han stryk av sina kompisar.
Jag har också sett dessa figurer där alltmer ofta. De gamla vanliga tjackofanterna och pundarna verkar ha flyttat på sig, till förmån för MENA-missbrukarna som blir fler och fler i stan.