2023-04-26, 23:38
Medlem
Fantastiskt att se någon slags upprättelse för den drabbade familjen, låt dessa horungar nu dö, när M kommer ut är han över 50, bortglömd gammal luffare utan någon som helst framtid, även de två yngre grabbarna kommer inse hur de kastat bort sina bästa år i livet på skit, kommer förhoppningsvis driva de till någon slags depression där de avslutar sina patetiska liv i någon överdos av något slag.

Gillar att senaste domarna i den här typen av fall generellt har varit åt det hårdare hållet, rättsystemet är ändå en representation av folket och dess vilja, och jag tror en överväldigande stor del människor, likväl svenska som människor med utländsk bakgrund, är jävligt trötta på den här ghetto-kulturen och kackerlackorna som representerar den.
Citera
2023-04-26, 23:51
Medlem
Straffet kan omöjligen sättas lägre än livstids fängelse förutsatt att inget ändras i skuldfrågan. 1 fullbordat mord och 7 mordförsök. Det finns inga förmildrade omständigheter, snarare försvårande; spreja hänsynslöst med ett automatvapen mot en folkmassa. Det finns således inget utrymme att sätta ett mildare straff än fängelse på livstid.
Citera
2023-04-26, 23:53
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Risken finns att det blir lägre straff i hovrätten. Tingsrätten är amatörer, vanligt folk, och går ofta mer på känslor än på en strikt juridisk bedömning. I det här fallet vågar man inte gå emot opinionen heller, eftersom fallet fått så stor uppmärksamhet i media. Risken skulle bli en folkstorm annars.
Enligt tingsrättens dom handlar det inte om mord, utan om att "Det har varit frågan om en urskillningslös eldgivning med automatvapen på en plats där det fanns flera människor och en av dem dog", enligt domen. Och att man därför dömer till livstids fängelse.
Enligt försvarsadvokaten går det inte heller att bevisa att de dömda varit i bilen vid tillfället för brottet.
Det blir hur som helst intressant att se fortsättningen.

Bevisningen är ganska god eftersom det finns mobiltrafik där männen diskuterar vad som hände nere på macken. Om man accepterar att människor kan dö i samband med eldgivningar utan att döma för mord så är vi ganska illa ute. Så domen kommer att stå sig, utan tvekan. Jämför Malexander där alla tre dömdes till livstid trots att alla visste att Jackie Arklöv hade skjutit.
Citera
2023-04-27, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sibetaen
Åh, satan, vilka två fula svin. Honom orkar jag inte ens kommentera. Hon ser ju ut som en riktigt inavlad människa med ögonen extremt nära varandra. Vilken hona. Äckliga fru, jag vet att du kommer att läsa detta! Du är alltigenom ond.

Fy helvette vilken ful jävla slyna! Kan inte bestämma mig om vem av dom som lider mest, han som måste stoppa sin kuk i denna missbildning (Troligen är hennes föräldrar kusiner med tanke på hur hon ser ut) eller hon för att hon måste få hans kuk i sig 🤮
Citera
2023-04-27, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Finns krypterat material och tfn träffar från mast. Domen är byggd på starka incitament som går i varandra. Det är troligt att domen fastställs i Hovrätten !

Håller med. Känns ändå som en tät indiciekedja. Rätten har ju tolkat helheten och inte varje indicie var för sig. Jag tror inte på något frikännande.
Citera
2023-04-27, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas-yi
Hon ville så klart vara hangaround brud till de gängkriminella. De ligger med flickor i den åldern. Samhällets normala regler åsidosätts av deras våldskapital.

Du borde läsa på innan du yttrar dig. Adriana var där tillsammans med två kompisar, cirka 1-2 år äldre än henne, för att beställa mat. Hon kände/hade inte något som helst att göra med måltavlorna eller någon annan gängkriminell. Du är antingen helt jävla blåst eller så vägrar du inse faktum att en helt oskyldig flicka dog på detta tragiska sätt. Sjukt vidrigt att skuldbelägga ett offer på detta sätt.
Citera
2023-04-27, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Benjamin Mahdi 24 år nu, hette tidigare Mojtaba Mahdi.
Om du använder fb sökfunktion med nedanstående nya info ifrån AB idag, så hittar du säkert ärendet här på fb.

"Som 20-åring åtalades han för dödsskjutningen av en man i en bil på Lindängsplan i Malmö i juni 2018. Hans dna fanns både på den moped som användes och på ett upphittat mordvapen.
Enligt utredningen ska han ha agerat springpojke åt äldre kriminella.

Men enligt rätten var bevisningen inte tillräcklig för att fälla honom för mord. I stället dömdes han till 1,5 års fängelse för grovt vapenbrott."

Källa: Aftonbladet

Tänkte om du hade en direktlänk redan men tack för svaret! Det var bara att söka på adressen+mord+2018+Flashback kom det snabbt upp på Google.

(FB) Skottlossning i Malmö – person ihjälskjuten på Lindängen (2018-06-21)

Det måste ha varit frustrerande för åklagare Anna när hon förhörde honom. Ännu värre om han nu var skyldig för mordet men frigavs från det. ”Men Anna det är inte meningen att jag ska tolka saker till dig”.
Citera
2023-04-27, 11:42
Medlem
öpöz000rs avatar
Önskar att straffet human centipede fanns i straffskalan för dessa äckliga idioter.
Citera
2023-04-27, 15:03
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
1) Tänkte om du hade en direktlänk redan men tack för svaret! Det var bara att söka på adressen+mord+2018+Flashback kom det snabbt upp på Google.

(FB) Skottlossning i Malmö – person ihjälskjuten på Lindängen (2018-06-21)

2) Det måste ha varit frustrerande för åklagare Anna när hon förhörde honom. Ännu värre om han nu var skyldig för mordet men frigavs från det. ”Men Anna det är inte meningen att jag ska tolka saker till dig”.
1) Tack själv för att du postade länken här i tråden!👍🏼
Jag läste därför nu på nytt igenom de 12 inlägg som jag då hade postat i den tråden, och kände nu glädje över mina bestämda uttryckssätt.

2) Benjamin Mahdis attityd att spela "Ball-Allan" skulle både vi fb-are samt en utav sveriges skickligaste åklagare Anna S. kunna flina åt.
När någons (B.M.) IQ rent numeriskt motsvarar värdet av personens skostorlek, så kan man flina åt korkade "Ball-Allan kommentarer".😊
Att skapa videon med den vita AUDI:n, och som "fjortisar" vifta med de vapen som man nån dag efter använde vilt skjutande vid mordet på en oskyldig flicka, är både urkorkat gjort men även så här i efterhand glädjande för svenskt rättsväsendes ärendehantering.

Jag ser fram emot att HR belyser bl.a. likgiltighetsuppsåtet ytterligare när man förhoppningsvis fastställer TR dom (livstids fängelse).
Senast redigerad av LeBronThurman 2023-04-27 kl. 15:15.
Citera
2023-04-27, 15:09
Medlem
Jag spyr ärligt talat när de beklagar det inträffade och säger hur ledsna de är och att de beklagar sorgen till Adrianas föräldrar, samtidigt som de bedyrar att de inte har något med det hela att göra.
Citera
2023-04-27, 16:29
Medlem
https://sverigesradio.se/avsnitt/tre...lfredstallande

Hur kan de dömas om det ej finns någon bevisning att de befunnit sig på bensinmacken? Det finns inga mastuppkopplingar och/eller tekniska bevis för detta. Det finns flera alternativa gärningsmän. Jag fattar inte, jag tror att hovrätten kommer ändra domen. Jag tror även att det handlar om att fallet har fått så stor uppmärksamhet av politiker, media etc.
Senast redigerad av Leimi123 2023-04-27 kl. 16:42.
Citera
2023-04-27, 16:31
Medlem
Domarna står sig inte i Hovrätten.

Ingen av blattarna får livstid men de åker för en del sidogrejer som vapenbrott, hot och annan skit som fanns med i säcken.
Mindre än 5 år där får de nog inte, då HR:s perukstockar sedan några år börjat känna av stämningen i landet och fått allt fuktigare kalsonger när de rör sig ute bland allmänheten ibland.

Kommer Svea Hovrätt där på Riddarholmen att klara sig utan cementdoggar, kravallstaket och dygnet runt-bevakning av vaktbolag särskilt många år till?

Går händelserna i förväg men är övertygad om att HR kör över TR i domarna. Det gäller ju gudbevars att hävda r ä t t s s ä k e r h e t e n i Sverige. Och det är det endast höga jurister som passerat lägre instansers allmänhetsförstånd som kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in