2023-04-27, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
PPS Mermelstein kände jag inte till. https://www.smithsonianmag.com/history/mel-mermelstein-survived-auschwitz-then-sued-holocaust-deniers-court-180970123/
.

Mermelstein var bedragare precis som Rosenblatt, Weisel, Hingst, osv.

Jag har hört ert radioprogram. Om Apelsin med Uhrwerk inte bemöter era argument om saker och ting utan bara är ute efter att förneka era argument och själv alltid bara använder samma gaskammarargument för detta så beror det i så fall på att Uhrwerket är en jude som gör allt för att försvara den för dem livsviktiga lögn som snart kommer bli skyddad av judisk lag även i Sverige. Sverige har ingen egen regering. Den har bara att utföra det som makten utifrån dikterar åt den. Det är den makten som Uhrwerket i så fall agerar som agent för. Tycker Uhrwerk inte det var hemskt irakierna använde gaskammare på judar under 90-talet? Eller är han lika dålig som israelisk press på den tiden så inte han heller kan få den lögnen att flyga och därför är tyst om den?

Det är märkligt att antisemitbegreppet fortfarande används som tillmäle. Finns det något värre än prosemiter som kräver ännu mer makt åt sig själva och det egna folket på bekostnad av alla andra utan opposition? Eftersom det finns prosemiter kan man fråga sig vad alternativet är till att det också existerar antisemiter. Måste en prorörelse få verka utan motstånd? Gäller det alla pro-rörelser eller bara pro- och filosemiternas rörelser?

Israellobbyn är världens starkaste lobby. Mossad är världens mest aktiva och mördande underrättelsetjänst. Varje gång någon vill opponera sig mot en lobbyverksamhet måste det vara tillåtet annars är det totalitarism.

Om du känner Uhrwerk är han bolsjevik eller sionist? Alisa Rosenbaum var båda sakerna samtidigt. Det var bara inför de andra de som var utanför hennes folkgrupp som hon låtsades annat. Därför är hon perfekt att drilla gojer med som Annie Lööf som gjorde Rosenbaum till sin förebild. Säkert efter tips från Trilaterala kommissionen.

Uhrwerk verkar vara en ond människa för prosemitismen är den starkaste onda kraften i världen. Jag tycker inte ni ska ha honom med på era föreläsningar eller spotifypoddar för vare sig han är militant agent för en främmande makt eller bara hjärntvättad av sina lärare vid shul blir han en farlig och enfaldig figur som bara är ute efter att krossa alla edomiter. Man kan inte resonera med fanatiker det kvittar om de är frälsta av religion eller av ideologi eller hjärntvättade av sin klan eller kult.
Citera
2023-04-27, 12:33
Medlem
Citat:
Jag hoppas det senaste avsnittet ger något till våra lyssnare. Energifrågan är ju central och omgärdas av stora lögner även den.

Ha det bra nu allesammans. /Patrik

Jag blir så trött på dig när du försöker argumentera för din syn på raketers framdrift. Du vägrar ju att svara på centrala frågor här men vill gärna hävda i podden att du minsann vet hur det hänger ihop.

Du pratar ofta om att "inget arbete utförs" men preciserar inte vad du menar. Nej, inget arbete utförs på rymdens vakuum men vad händer inuti bränslekammaren innan gasmolekylerna försvinner ut i rymden? Det är den frågan du behöver reflektera över.

Du kan även läsa det senaste inlägget om raketdrift av Macaria i Cluesforumtråden om detta ämne. Jag håller inte med om hans åsikter för övrigt men köper hans resonemang kring mekanismen bakom raketdrift.
Citera
2023-04-27, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Jag blir så trött på dig när du försöker argumentera för din syn på raketers framdrift. Du vägrar ju att svara på centrala frågor här men vill gärna hävda i podden att du minsann vet hur det hänger ihop.

Du pratar ofta om att "inget arbete utförs" men preciserar inte vad du menar. Nej, inget arbete utförs på rymdens vakuum men vad händer inuti bränslekammaren innan gasmolekylerna försvinner ut i rymden? Det är den frågan du behöver reflektera över.

Du kan även läsa det senaste inlägget om raketdrift av Macaria i Cluesforumtråden om detta ämne. Jag håller inte med om hans åsikter för övrigt men köper hans resonemang kring mekanismen bakom raketdrift.

Tack för tips. Jag läste Macarias text. Så här står det:

Producing propulsion in space and a gas expanding in a vacuum are two different ideas.

It is correct that gas in a vacuum "does not produce pressure or heat because there is no surrounding matter to interact with"
However, in a rocket, the gas hits the surrounding matter of the space craft. In this way, theoretically, any gas container could produce thrust in space (according to conventional particle theory).
The thrust would not require other gas particles, such as a surrounding atmosphere, to push off of.

Explanation: imagine a closed gas canister in space. All those little gas particles inside the canister are bouncing off each other and off of the canister walls like crazy - creating force per area = pressure. That pressure is very uniform at the macro level. The force by gas particles hitting one side of the canister is balanced by the force of gas particles hitting the other side -> no acceleration.

Now a small hole is opened in the canister wall. This creates an imbalance in the force on the canister.
On the hole side of the canister, the gas is escaping and producing zero force on the canister. On the direct opposite side, while there are still particles in the thing, particles are hitting and providing some force on the canister.

Newton's 3rd: gas applies force on canister -> canister applies an equal and opposite force on gas particles
Newton's 1st: any (unbalanced) force causes acceleration.
Gas particles hit canister leftward -> canister hits gas particles rightward -> they are propelled in opposing directions.

For me, this makes propulsion by rocketry at least plausible. Whether this propulsion is actually practical or not is a different question.

Det resonemanget kör alla rymd fantaster som vill tro på raketdrift men det fungerar inte på riktigt, för det blir inte "some pressure" mot "canisters" frontvägg för bristen på motstånd från den frånvarande bakre väggen existerar inte. Det här "some pressure" är "negligible". Det är så litet, att det inte fungerar att få upp en canister i nämnbar hastighet. Det skulle bara fungera om canister inte hade någon tröghet i sin fysiska massa men det har den. Och hade det alls fungerat är tekniken så verkningslöst usel alltså verkningsgraden är obefintlig eller nästan obefintlig att man måste hitta på en annan teknik för canister drift. Du kan inte starta tex en rymdkapsel med dess bränsle mängd för att resa lika snabbt till jorden från månens omloppsbana som du kan med en saturn V rakets bränsle mängd för att få loss den från jordens 6x dragningskraft.

Macaria har förmodligen lärt sig vad de säger i grundskolan eller på KTH fysikum om hur raketer fungerar för hans argument är detsamma som deras utan ens en ny variation på temat.

Släpp dina science fiction och star wars drömmar och väx upp, mannen!
Citera
2023-04-27, 13:33
Medlem
patrixxs avatar
Ja det blir tröttsamt det här med raketer och alla "raketvänner" har en teori över varför det skulle fungera trots att vi vet från fysikens lagar att det inte gör det.

Att arbete behöver ske utanför raketen/systemet har med rörelselagarna att göra. För att ett föremål ska ändra riktning så måste det påverkas av en utifrån kommande kraft. Om vi bränner av en dynamitgubbe i en tunna och den håller så flyttar den sig inte. Men om inte så kan gasexpasionen utföra arbete i en atmosfär och tunnan far iväg. Det sker dock inte i rymden eftersom där har vi ett obegränsat vakuum. Dvs rörelselagarna som tröttsamt förknippas med vetenskapshelgonet Newton samt gaslagarna visar att raketer inte skapar framdrift i rymden.
Senast redigerad av patrixx 2023-04-27 kl. 13:46.
Citera
2023-04-27, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife
Tack för tips. Jag läste Macarias text. Så här står det:

Producing propulsion in space and a gas expanding in a vacuum are two different ideas.

It is correct that gas in a vacuum "does not produce pressure or heat because there is no surrounding matter to interact with"
However, in a rocket, the gas hits the surrounding matter of the space craft. In this way, theoretically, any gas container could produce thrust in space (according to conventional particle theory).
The thrust would not require other gas particles, such as a surrounding atmosphere, to push off of.

Explanation: imagine a closed gas canister in space. All those little gas particles inside the canister are bouncing off each other and off of the canister walls like crazy - creating force per area = pressure. That pressure is very uniform at the macro level. The force by gas particles hitting one side of the canister is balanced by the force of gas particles hitting the other side -> no acceleration.

Now a small hole is opened in the canister wall. This creates an imbalance in the force on the canister.
On the hole side of the canister, the gas is escaping and producing zero force on the canister. On the direct opposite side, while there are still particles in the thing, particles are hitting and providing some force on the canister.

Newton's 3rd: gas applies force on canister -> canister applies an equal and opposite force on gas particles
Newton's 1st: any (unbalanced) force causes acceleration.
Gas particles hit canister leftward -> canister hits gas particles rightward -> they are propelled in opposing directions.

For me, this makes propulsion by rocketry at least plausible. Whether this propulsion is actually practical or not is a different question.

Det resonemanget kör alla rymd fantaster som vill tro på raketdrift men det fungerar inte på riktigt, för det blir inte "some pressure" mot "canisters" frontvägg för bristen på motstånd från den frånvarande bakre väggen existerar inte. Det här "some pressure" är "negligible". Det är så litet, att det inte fungerar att få upp en canister i nämnbar hastighet. Det skulle bara fungera om canister inte hade någon tröghet i sin fysiska massa men det har den. Och hade det alls fungerat är tekniken så verkningslöst usel alltså verkningsgraden är obefintlig eller nästan obefintlig att man måste hitta på en annan teknik för canister drift. Du kan inte starta tex en rymdkapsel med dess bränsle mängd för att resa lika snabbt till jorden från månens omloppsbana som du kan med en saturn V rakets bränsle mängd för att få loss den från jordens 6x dragningskraft.

Macaria har förmodligen lärt sig vad de säger i grundskolan eller på KTH fysikum om hur raketer fungerar för hans argument är detsamma som deras utan ens en ny variation på temat.

Släpp dina science fiction och star wars drömmar och väx upp, mannen!

Ha ha...det här måste väl ändå vara ett skämt?
Citera
2023-04-27, 15:31
Medlem
Citat:
Ja det blir tröttsamt det här med raketer och alla "raketvänner" har en teori över varför det skulle fungera trots att vi vet från fysikens lagar att det inte gör det.

Att arbete behöver ske utanför raketen/systemet har med rörelselagarna att göra. För att ett föremål ska ändra riktning så måste det påverkas av en utifrån kommande kraft. Om vi bränner av en dynamitgubbe i en tunna och den håller så flyttar den sig inte. Men om inte så kan gasexpasionen utföra arbete i en atmosfär och tunnan far iväg. Det sker dock inte i rymden eftersom där har vi ett obegränsat vakuum. Dvs rörelselagarna som tröttsamt förknippas med vetenskapshelgonet Newton samt gaslagarna visar att raketer inte skapar framdrift i rymden.

Om du lägger tunnan på marken och den är öppen i ena änden och håller kommer den garanterat att flyga iväg. Samma sak gäller även i rymden, oavsett vad du tror.

Så länge du inte ens har en referens (ej CF) har du inte alls på fötter. Med tanke på svamlet kring fysik i det senaste poddavsnittet ger jag inte mycket för dina argument. Du kan helt enkelt för lite fysik för att ens kunna förklara vad som händer. Varför köper du och andra i RCB konceptet med atomer och subatomära partiklar? Hur kan ni tro på det men inte på annat? Ni är selektiva och inkonsekventa rakt igenom.
Citera
2023-04-27, 16:21
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Om du lägger tunnan på marken och den är öppen i ena änden och håller kommer den garanterat att flyga iväg. Samma sak gäller även i rymden, oavsett vad du tror.

Så länge du inte ens har en referens (ej CF) har du inte alls på fötter. Med tanke på svamlet kring fysik i det senaste poddavsnittet ger jag inte mycket för dina argument. Du kan helt enkelt för lite fysik för att ens kunna förklara vad som händer. Varför köper du och andra i RCB konceptet med atomer och subatomära partiklar? Hur kan ni tro på det men inte på annat? Ni är selektiva och inkonsekventa rakt igenom.

Vojne, vojne. Det är ju exakt precis det jag har från den chatGPT redogörelse du postade förut. Där förklaras varför en explosion i rymden inte skapar någon tryckvåg. Så även om du inte kan inse att fysiken här blir väldigt annorlunda i en atmosfär och utan, så är det likväl så.
Citera
2023-04-27, 17:00
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Och nej du ville ju inte prata med mig utan slank snabbt iväg, när jag kom fram och hälsade på dig vilket är talande i sig
Jag smet inte iväg. Jag medvetet och demonstrativt vände ryggen mot Er alla i Cui Bono för att visa mitt hat och förakt. Jag har gjort liknande mot kriminella avskum, trots att jag känt dem sen barndomen - de reagerar med att förstå och uppfatta min överlägsenhet, till skillnad från er. Samma gjorde den där advokaten Rampton i filmen om David Irving, samma gjorde professor Kalkyl mot nån diktaturofficer i Tintin hos Gerillan. Det de flesta förstår budskapet, men Cui Bono, som har en lika vriden verklighetsuppfattning som Henrik Arnstad, tror att vi normala människors beteende mot den beror på ett fel hos oss, inte hos dem.

Känns lite som en kille som inte badat på ett tag och undrar varför alla undviker honom. Slutsats, de har allihopa näsan för nära mun.

Citat:
Mermelstein kände jag inte till.
NÄHÄ!!!!!!! Kände ni inte tilll......... Ja som trodde Cui Bono kunde allt! Jag trodde aldrig att ni , som har sån koll på allt i hela världen, inte kände till en sån sak.
Lyckligtvis känner ni ju till namnet på den där nynazisten som byggde ett skjul på gården och visade att....... ja, det vet ni ju alla så jag behöver kanske inte ta upp det här.
Citera
2023-04-27, 17:08
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
chip chip chip chips s¨å s'ger Tommy Wiesau.
Här får du lite filmtips:
https://www.youtube.com/watch?v=qQOE64_12UM
Citera
2023-04-27, 17:38
Medlem
Det var väldigt vilket tjat det blev nu, ursäkta! Vi i Illuminati skall omedelbart fintrimma AI-algoritmerna som genererar detta trams. Jag lovar att Patrixxx & co. kommer att ha lugnat ner sig till helgen. Tjillevipp!
Citera
2023-04-27, 17:41
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife
Det är klart att Charlie Chaplin hade gjort det. Charlie Chaplin var ju jude.
Nä, de var han inte.
Citera
2023-04-27, 17:46
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Jag frågade honom varför han inte talade hos Cui Bonos radiosändning, men han konstaterade att Cui Bono också är en del av konspirationen.

Citat:
Ja du apelsinen, vi ifrågasätter heliga dogmer i den nuvarande religionen när vi ser det finns anledning att göra det och den här frågan är verkligen inget undantag utan snarare central. Och jag uppmanar alla att undersöka detta ..
Waouw! Fantastiskt. Ni uppmanar människor att undersöka det, enligt Andelslott, självklara faktum att Cui Bono är köpta och betalda av makthavarna, härskarna, penningmagnaterna.
Nu blev jag imponerad. Hurra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in