Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Härliga nyheter.
Inte för att jag är någon direkt miljöaktivist, men tycker det är för jävligt att se alla dessa uppkrattade berg av gummikulor bredvid varenda gräsplan som vid nästa frisk vind blåser iväg ut i naturen. Hela jävla skogarna/åkrarna runt konstgräsplaner är ju gummifierade.
Är för övrigt jäkligt irriterad på att klubbar i söder Div 1 och nedåt. fortfarande sent i april väljer att spela sina matcher på konstgräs istället för att använda gräsplanerna. Borde finnas ett förbud redan nu emot detta. Finns där en ok gräsplan skall det inte gå att flytta matcher till konstgräs.
Jag ser inga berg av gummigranulat vid sidorna av min kommuns planer. Det hela måste ju skötas snyggt, inte vräka på för mycket. Samtidigt får man ju anpassa planerna och områden runt så att gummit inte strös över andra ytor.
Jag gillar konstgräset för att det ger en mycket bättre yta att träna och spela på, särskilt för ungdomar.
Massor av gräsplaner är inte redo för att spelas och tränas på, på våren. De blir förstörda och svårspelade tidigt på säsongen.
Vad finns för alternativ till gummit då?