2023-04-27, 12:09
Medlem
MisterCluelesss avatar
Har inte lusläst tråden, så jag vet inte om någon redan undrat samma sak som jag - om nu majblommor går att köpa digitalt, varför ska då ungar överhuvudtaget sälja dom? I så fall kunde ju den som vill gå in på Majblommans hemsida och handla direkt utan någon mellanhand som ska ha provision.
Citera
2023-04-27, 12:14
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Jag gav precis dig exempel på ett annat barn som har blivit mycket uppmärksammad av media, twitter och hela fotbollsvärlden, även utanför Sverige.

Det råkade vara en etnisk svensk flicka och då beskrev du det som fint.
Han kanske vill veta om hon är lång eller har blå ögon. Vi pratar om tråden där de mest irrelevanta detaljer gör folk arga och irriterade.
Citera
2023-04-27, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Har inte lusläst tråden, så jag vet inte om någon redan undrat samma sak som jag - om nu majblommor går att köpa digitalt, varför ska då ungar överhuvudtaget sälja dom? I så fall kunde ju den som vill gå in på Majblommans hemsida och handla direkt utan någon mellanhand som ska ha provision.

Exakt detta!

Dessutom går det bra att swisha sin gåva/stöd (pengar) när man vill, det framgår längst ner på majblommans hemsida. Man kan också bli månadsgivare. Men det får man ju inga politiska poäng eller uppehållstillstånd på….
Citera
2023-04-27, 12:26
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Du menar att möjligheten att tjäna riktigt mycket pengar på majblommor som en del barn gett exempel på, skulle vara avskräckande för barn att sälja?

Det är avskräckande, eller snarare omotiverande, när en enskild person väljs ut och tjänar multum i sömnen medan alla andra måste kämpa och anstränga sig för att ens få ihop till en hundradel av vad han tjänar. Tror du själv att barn går igång på idén att hela det svenska folket och alla potentiella köpare uppmanas köpa sina blommor hos en enda person? Det är effekten nämligen, att 9/10 köper sina blommor hos just den här pojken.

Du kan väl inte inbilla dig att barnen hoppas och tror att de själva ska lyckas få den här exponeringen och draghjälpen av media, sociala medier, regeringen, politiker, kändisar...?

Men ja, väldigt kul för just honom är det naturligtvis och oavsett samlas det in pengar till behövande.
Citera
2023-04-27, 12:41
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det är avskräckande, eller snarare omotiverande, när en enskild person väljs ut och tjänar multum i sömnen medan alla andra måste kämpa och anstränga sig för att ens få ihop till en hundradel av vad han tjänar. Tror du själv att barn går igång på idén att hela det svenska folket och alla potentiella köpare uppmanas köpa sina blommor hos en enda person? Det är effekten nämligen, att 9/10 köper sina blommor hos just den här pojken.

Du kan väl inte inbilla dig att barnen hoppas och tror att de själva ska lyckas få den här exponeringen och draghjälpen av media, sociala medier, regeringen, politiker, kändisar...?

Men ja, väldigt kul för just honom är det naturligtvis och oavsett samlas det in pengar till behövande.

Andra barn måste bara övertumfa denne pojkes tycka-synd-om-värde; visst han är en liten svart pojke som någon okänd rasist sagt några onda ord om, men han är inte en stackars handikappad svart föräldralös flicka som blivit knivhotad av en galen nazist. Detta skulle generera mer pengar av godhetssignalerande individer. Det finns en orsak till varför hitresta romer lägger fram kryckor vid tiggartronen eller tar av sig på fötterna mitt i vintern; den som det är mest synd om, oavsett bluff eller inte, får pengarna.
Citera
2023-04-27, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset7
Gläds åt ungen istället, oavsett om han sålt via nätet eller ute på fält. Man blir mörkrädd när man läser vad vuxna skriver här.

"Om han vore svensk så..."
"Bidragstagare hejhå"
"Migrationsverket blabla"

Herregud, ingen bryr sig. Gråt i din jävla ensamhet om du blir så kränkt.
Så du är inte alls intresserad av vad som finns bakom en fasad? Eventuella agendor, politisk extremism? Inte ens intresserad av vad det är hos människor som får dem att följa med i en massaktion? Visst vi är alla olika och om du nöjer dig med det du får se och läsa och tycker det bara är en solskenshistoria så kör på.
Citera
2023-04-27, 13:12
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-

Nu är det inte så att det bara handlar om den enskilda individen eftersom 10% går till säljgruppen man ingår i.

Byn han bor i har 1550 invånare, och de som framförallt köper är vänner, grannar, arbetskamrater till föräldrarna och släktingar. Pojken som drog in över fyra mille blev internationellt uppmärksammad så att pengarna kommer från hela världen.

I Malmö var det en tjej som sålde för en halv miljon, något som hon, hennes säljgrupp och fattiga barn kan glädjas över.

Och nej, jag tror inte att den enskilde majblommeförsäljaren ser det som avskräckande att man själv eller någon i sin säljgrupp skulle kunna bli någon av ovanstående.
Senast redigerad av VetVemDuAr 2023-04-27 kl. 13:23.
Citera
2023-04-27, 13:15
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Andra barn måste bara övertumfa denne pojkes tycka-synd-om-värde; visst han är en liten svart pojke som någon okänd rasist sagt några onda ord om, men han är inte en stackars handikappad svart föräldralös flicka som blivit knivhotad av en galen nazist. Detta skulle generera mer pengar av godhetssignalerande individer. Det finns en orsak till varför hitresta romer lägger fram kryckor vid tiggartronen eller tar av sig på fötterna mitt i vintern; den som det är mest synd om, oavsett bluff eller inte, får pengarna.
Den etniskt svenska mobbade flickan drog in en halv mille.

Men du har rätt. Enskilda har en tendens att vilja stötta människor som blir illa behandlade. Något för rasisterna i tråden att tänka på och grabben har idag mycket att tacka dem för.
Citera
2023-04-27, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Jo. Du ser flisan hos andra men inte jättebjälken i det egna ögat. Du är en bigott och ett skämt.
Ja min vän
precis nu så kvalade du in i denna min egen skenheliga sekt.
Du har ju rätt
folk ser inte sin egen bjälke..
Citera
2023-04-27, 13:39
Medlem
swimmingpools avatar
Varför har så många köpt av honom? Är det så att folk kommenterade rasistiskt när hans mamma eller moster eller vad det var la ut länk till hans försäljning på Facebook och därför köper extra mycket för att vara emot rasiterna? Var det så det började. Sen förstår jag att det blir mer och mer efter han har varit med i tv och så, men undrar alltså hur det började.
Citera
2023-04-27, 13:41
Medlem
Eftersom pojken är under 18 så räknas väl hans vinst från försäljningen som föräldrarnas förmögenhet.
Om de får någon form av bidrag så kommer väl de här pengarna sätta stopp för fortsatta utbetalningar?
Citera
2023-04-27, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Jag tycker att du ska ta dig en titt på vad som finns bakom det där barnet! Bakom honom står en hel drös som vill framställa svenska folket som rasister. De gör allt för att framställa sig själva som de goda och alla andra för onda. De har tydligen lyckats väldigt väl! Ingen kan väl misstolka vad det hela handlar om!? De har till och med hackat en annans sida för att kunna ljuga och skita ner folk som de hatar..

https://twitter.com/plainviewlegacy/status/1651114035536953344?s=46&t=

Du har själv blivit manipulerad. Ditt inlägg bygger på lögner, o saknar trovärdighet.
eller Upp till bevis..
Senast redigerad av moshes 2023-04-27 kl. 13:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in