2023-04-27, 10:00
Medlem
OptimismPrimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Det dom inte fattar är att det bara slår åt fel håll hela tiden. De skapar precis det dom försöker motverka.

Verkligen!

Att det är dessa grottmänniskor som ska föra vår talan gör en inte särskilt hoppfull inför framtiden, d.v.s. om hoppet är att avpolarisera debatten och hitta en kompromiss mellan båda blocken.
Citera
2023-04-27, 10:01
Medlem
Citat:
Jo ungen hade ju blivit besviken men det är smällar man får ta i sånna här lägen.
Nej, nej, låt honom för guds skull behålla sin fina inkomst. Låt honom vara lycklig ett tag.
Citera
2023-04-27, 10:05
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Nej, nej, låt honom för guds skull behålla sin fina inkomst. Låt honom vara lycklig ett tag.
Ja tyvärr är det ju inte jag som styr. Men jag hoppas socialbidraget dras in för familjen nu. Ingen annan i Sverige som har närmare en halv miljon på banken får socialbidrag
Citera
2023-04-27, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virrigavera
https://www.hd.se/2023-04-26/han-maste-skatta-minst-100000-for-majblommorna

Blir intressant hur det blir med familjens försörjningsstöd nu. För jag antar att det är så de försörjer sig. Jag har för mig att det beräknas på hela hushållets inkomst.
Citera
2023-04-27, 10:52
Medlem
Min första tanke när jag läste om detta var att den etiopiska diasporan i Sverige har gott om pengar och kan mobilisera sina klaner snabbt och effektivt
Detta förhållande kan komma till användning även i andra sammanhang.
Sedan MSM började publicera grejen har det väl rullat på ännu mer.
Framtiden i Sverige tillhör alltså de utomeuropeiska invandrarna och deras ättlingar - svennes ungar kan slänga sig i väggen eller emigrera.
Citera
2023-04-27, 11:04
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vospominaniye
Blir intressant hur det blir med familjens försörjningsstöd nu. För jag antar att det är så de försörjer sig. Jag har för mig att det beräknas på hela hushållets inkomst.
Stämmer bra. Dom blir nog av med sitt bidrag för ett tag. En liten avlastning för skattebetalarna om än mikroskopisk så ändå symbolisk.
Citera
2023-04-27, 11:14
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Tror du ett average barn som säljer majblommor kommer bli motiverade sälja några ynka jämfört med nån som sålt för miljoner ? hela vitsen försvinner ju
Du menar att möjligheten att tjäna riktigt mycket pengar på majblommor som en del barn gett exempel på, skulle vara avskräckande för barn att sälja?
Citera
2023-04-27, 11:16
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Fast jag tror (=rätt övertygad om) att du har missat flödet. Har själv inte Facebook och är inte det minsta aktiv på andra sociala medier (här bara) men var nyfiken igår på hur mycket han hade kommit upp i från dagen innan så jag googlade och flödet som strömmade emot mig från alla möjliga människor, influencers, politiker och nyhetsartiklar var ganska enormt. Otrolig genomslagskraft.
Jag gav precis dig exempel på ett annat barn som har blivit mycket uppmärksammad av media, twitter och hela fotbollsvärlden, även utanför Sverige.

Det råkade vara en etnisk svensk flicka och då beskrev du det som fint.
Senast redigerad av VetVemDuAr 2023-04-27 kl. 11:40.
Citera
2023-04-27, 11:21
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OptimismPrime
Förstår mig inte riktigt på vuxna som låter ett barn, som gör allt rätt och deltar i svenska seder, vara syndabock för den dåliga invandrings och integrationspolitiken.

Det är pinsamt att se s.k. nationalister inte kunna se skillnad på makro och individ.

Vi kan konstatera att merparten av invandrargrupperna som kommit hit har en primitiv kultur och ofta sämre genetik. Det är dock inte en ursäkt för dåligt bemötande av varje enskild person.

Att avhumanisera varje svartskalle går emot något av det som gör svensken till en i genomsnitt bättre människa och ni gör kampen mot det marxistiska wokesamhället omöjlig.
Bra poäng! Problemet är att vi har en andel etniska svenskar som också är av sämre genetik och uppvuxna i en primitiv miljö, så de vet helt enkelt inte bättre.
Citera
2023-04-27, 11:39
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Bara negrer eller muslimer som får sympatier av pk maffian och strömmar in med bidrag. En vit svensk hade aldrig fått detta genomslag.
Jag har länkat till en etniskt svensk flicka som drog in en halv mille i Malmö.

Grabben fick internationell uppmärksamhet vilket gjorde att pengar strömmade in från länder jorden runt.
Du får väl helt enkelt gnälla över att hela världen är hemsk, utom ett gäng rasister i Sverige som bara för att grabben är neger så är det fel att han dragit in 4 miljoner för att bekämpa barnfattigdom Sverige, en massa pengar till säljgruppen han var en del av samt till sig själv.
Citera
2023-04-27, 11:41
Medlem
Kul för honom som nån skrev. Sen kan jag tycka att det är lite trist med denna mediacentrering som skapar snyfthistorier som får spinn. Det kryllar av barn det är synd om. Det naturliga för en som kan tänka sig att köpa något av lite semivälgörenhetskaraktär borde väl inte vara att välja en som verkligen har fått in en fot hos media. Det är som folk inte tror det finns andra som har slitit mycket mer åtminstone relativt resultatet. Om jag skulle köpa, vilket jag inte ska i år hade jag valt någon annan än en som börjar närma sig 5 mille i omsättning.

Sen har jag extremt svårt för allt gen och rasistsnack här.
Senast redigerad av Stefan5432 2023-04-27 kl. 11:44.
Citera
2023-04-27, 11:47
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Kul för honom som nån skrev. Sen kan jag tycka att det är lite trist med denna mediacentrering som skapar snyfthistorier som får spinn. Det kryllar av barn det är synd om. Det naturliga för en som kan tänka sig att köpa något av lite semivälgörenhetskaraktär borde väl inte vara att välja en som verkligen har fått in en fot hos media. Det är som folk inte tror det finns andra som har slitit mycket mer åt instone relativt resultatet. Om jag skulle köpa, vilket jag inte ska i år hade jag valt någon annan än en som börjar närma sig 5 mille i omsättning.
Det ligger mycket i det, men är väl mest en konsekvens av att vi blivit amerikaniserade till följd av vår sänkta välfärd.
När enskilda idkar välgörenhet blir inte pengarna jämnt fördelade bland fattiga, som när staten tar hand om den saken.

Man får vara glad över att 80% av intäkterna av majblommeförsäljningen fördelas jämnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in