2023-04-27, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Om du klickar på infoknappen (i) på murfats webshop så hittar du informationen som du vill ha.
bra- du kan hänvisa till hans webshop
Citera
2023-04-27, 01:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipoopedmypants
Hur mycket tid hade svensk media lagt ner på den här historien om den hade handlat om en svensk pojke med blont hår och blå ögon? Detta är omvänd rasism, något svensk media älskar. Man måste vara väldigt dum för att inte förstå att detta är en del av den eviga propagandan för det mångkulturella paradiset. Dessutom tycker jag inte att den bajsfärgade pojken hör hemma i Sverige.

Precis som man förutsåg verkar det vara både skäggimamer, batikhäxor och asylaktivister bakom den här solskenshistorien och låt oss säga som så att det är inte blonda och blåögda som drar några fördelar från det hållet.

https://twitter.com/plainviewlegacy/status/1651114035536953344?s=46&t=
Citera
2023-04-27, 01:09
Medlem
VenturaCustoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
OK.
Jag får be dig att gå bakåt i tråden och kolla
skribenten
pethuglin- hen skrev ett inlägg kl 23.54
inlägg 1198-1199.

bättre o tydligare än vad jag är.

Ja, jag var otydlig. Han jag citerade skrev tvärsäkert att samtliga som handlade majblommor av den person som tråden handlar om fick fyskisk majblomma hemskickat med postnord. Min invändning i all välmening var att det finns ett digitalt alternativ där man "får" en majblomma digitalt via länken jag skickade. Men det är sent och vad är ens detta jag bokstavligen
Citera
2023-04-27, 01:16
Medlem
Proras avatar
En jäkla pk-karusell.
Vanliga svenska barn utan uppbackning av en klan kan inte sälja majblommor på stan och ta emot kontanter då de riskerar att rånas av blattar.
Snyfthistorier på nätet om påstådd rasism ger blatteungar och klanen stora inkomster.
Hejdå majblomman!
Citera
2023-04-27, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Vänstern har helt klart visualiserat den här lille somaliern som springande upp och ner i trappuppgångarna landet runt. Dem är så borta att någon borde omyndigförklara allihop.

Trots all massiv ”rasism” dem kommer propagera om när den här solskenshistorien är tillräckligt långt borta från den kollektiva reptilhjärnan så har den lille afrikanen lyckats få varenda svensk att både betala och samtidigt hjälteförklara honom.
Hans familj kommer inte från Somalia.
Citera
2023-04-27, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VenturaCustom

Ja, jag var otydlig. Han jag citerade skrev tvärsäkert att samtliga som handlade majblommor av den person som tråden handlar om fick fyskisk majblomma hemskickat med postnord. Min invändning i all välmening var att det finns ett digitalt alternativ där man "får" en majblomma digitalt via länken jag skickade. Men det är sent och vad är ens detta jag bokstavligen
. ser du hittade det jag skrev tidigare ang grön väska osv.. ja det blev rörigt ikväll o jag måste sluta.
har inte beställt någon blomma via länk själv -hade man det vore det lättare at ge tydligare förklaring.
Citera
2023-04-27, 01:34
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Livet är inte rättvist. Grabben har redan andra saker som är ojämlika villkor för honom jämfört mot andra barn.

Det verkar som om ni inte vill förstå att antingen skänker man till en organisation eller till enskilda barn. Det är värre när man är fadder förälder eftersom det är en ojämlikhet som drabbar särskilt utsatta barn och leder till obalans i fattiga länder mellan barn. I Sverige ska normalpriviligierade barn kunna lära sig att de inte alltid kommer få allt och barn behöver lära sig att allt inte är framgång heller.

Givetvis ska ingen gräns sättas då allt som går in, gynnar många barn i slutändan. Ni verkar inte begripa attt alla barn som säljer olika saker tävlar mot varandra och de flesta har halvkassa resultat medan det går väldigt bra för fåtalet.

Om du startar ett företag vill du knappast ha stopp för att gynna konkurrenterna... Välkommen till verkligheten, det är inte du och andra som bestämmer hur köpare prioriterar eller handlar.

"Välkommen till verkligheten".... så lät det inte när pojken sålde nada, innan det svenska folket på uppmaning av både massmedia och sociala medier började ösa in pengar till honom. Det är inte fair business på något sätt, detta.

Du har lite märklig logik som i ena stunden hävdar att "livet är orättvist" och att alla andra barn, både svenskar och invandrare, fattiga som rika, som ansträngt kämpar med sin försäljning helt enkelt ska gilla läget och acceptera att en enda person ska få sådan exponering och marknadsföring och i princip bara sitta och få miljonbelopp på miljonbelopp swishade till sitt majblommekonto utan minsta motprestation - samtidigt som du anser att pojken ska särbehandlas på grund av sin egen livssituation som dessutom inte är unik i sammanhanget, det hade gjort många andra lika mycket gott att få den här hjälpen.

Välkommen till verkligheten, ja det är ett väldigt passande yttrande när det här är så affärssyntetiskt och oäkta det bara kan bli. Vad har detta ens med majblomman att göra, att bara sitta och få pengar insatta på ett konto för att man fått hjälp av samhällets mest inflytelserika instanser att nå ut till varenda hushåll med inbetalningsuppgifter? Jag missunnar honom inte ens detta, i synnerhet inte eftersom jag anser att han blivit mycket illa påhoppad. Men även om jag är glad för hans skull så har jag vid närmare eftertanke insett att detta helt motverkar majblommans syfte när det sänder såna signaler till övriga barn.
Citera
2023-04-27, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
En jäkla pk-karusell.
Vanliga svenska barn utan uppbackning av en klan kan inte sälja majblommor på stan och ta emot kontanter då de riskerar att rånas av blattar.
Snyfthistorier på nätet om påstådd rasism ger blatteungar och klanen stora inkomster.
Hejdå majblomman!
Visst har det blivit en häpnadsväckande och komisk poiltisk karusell. Grattis till unge Murhaf som drog en vinstlott. Ingen skugga över honom, ett oskyldigt barn. Hans kompisar kommer också att få en hel del eftersom även majblommegruppen Murhaf tillhör får 10%. De är nog också lite glada kan man tro.

Ser att han får skatta en hel del på sin inkomst men man är också noga med att påpeka (läste på AB) att dricksen (som är minst en bit över 100k) är gåvor som inte ska skattas för. Så dricksen lär öka nu. Vet inte hur det går till att dricksa digitalt, det går knappast att göra via majblommekontot i alla fall väl? Skickas till hans mammas Swish om hon har något sådant? Hans bankkonto om han har något?

Tror inte att det händer något med familjens eventuella bidrag, eventuella försörjningsstöd m m eftersom det är barnets egna pengar. Hoppas han får mycket glädje och nytta av allt det här.

Fast jag undrar om den gamla, trogna Majblomman som företeelse kommer att överleva det här? Eller kanske det boostas till något mycket större?

Politik har det blivit av det i alla fall, en helt otrolig snurr.
Citera
2023-04-27, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
bekväm o lat- är omdöme av deras flegmatiska leverne
lat o bekväm är inte rasism men ja en värdering snarare... jag lovar dig-det är min åsikt o delas av deras föräldrar
så inte ute och dikeskör.nä
Jo. Du ser flisan hos andra men inte jättebjälken i det egna ögat. Du är en bigott och ett skämt.
Senast redigerad av Kromcom 2023-04-27 kl. 01:53. Anledning: n>m
Citera
2023-04-27, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Rimligtvis som inkomst av tjänst. Han jobbar ju och får lön för detta. Jag antar att de gör avdrag för preliminärskatt innan de betalar ut hans provision, och sedan får han väl deklarera nästa år som alla andra som jobbar.
Ja precis, Majblommans RF gör avdrag för skatt innan utbetalning till honom. 100 000kr minst i skatt, tråkigt.
Citera
2023-04-27, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Jag tycker att du ska ta dig en titt på vad som finns bakom det där barnet! Bakom honom står en hel drös som vill framställa svenska folket som rasister. De gör allt för att framställa sig själva som de goda och alla andra för onda. De har tydligen lyckats väldigt väl! Ingen kan väl misstolka vad det hela handlar om!? De har till och med hackat en annans sida för att kunna ljuga och skita ner folk som de hatar..

https://twitter.com/plainviewlegacy/status/1651114035536953344?s=46&t=
Det där att *va Lundgr*n säger att det inte är hon som har skrivit så fult och idiotiskt, ska man tro på det? Det borde gå att kolla från vilken enhet det skrevs väl? Om man nu orkar/har tid att rota i det. Då gäller det för denna Eva att det är från någon datorenhet hon är långt ifrån.

Det var en till som skämde ut sig, inte hört något om vad den personen skrev. Vad och vem var det utom att det passande nog kom från en SD-medlem om det stämmer?
Citera
2023-04-27, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Hans familj kommer inte från Somalia.
Var kommer de ifrån? Vet du nåt mer om dem tex hur han kan vara född här men inte ha personnr?
Vad ÄR de? Tillfälligt uppehållstillstånd eller vad??
12år handläggningstid!! Minst.
what?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in