2023-04-27, 01:36
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Sjäkvklart var M medveten om att tel är spårbar
hon tog medvetet inte med mob på ställen hon inte ville att hennes föräldr skulle se
Det har sagts i förhör
Och anledningen var APPEN där föräldrarna kunde följa henne.
Citera
2023-04-27, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Lägenheten var väl under renovering. Och J hade väl inte bott där på.någon vecka. Hittade polisen någon mat i kylskåpet eller var det tomt? Donken kanske blev en lösning. Är man illamående så kan man behöva något att äta ändå typ en liten hamburgare. För att få energi och illamåendet kan lätta lite. Men en meny blir för mycket då, för mig i alla fall.

Medicinerna M tar kanske förstärker illamåendet lite. Tog hon de på em? Vet inte om Carro hann träffa henne innan de åkte till stugan. Det är ju oftast föräldrarna som ger M medicinerna. En bekant tar en likadan som hennes mediciner och blir trött och illamående när hon tagit den.

Nu var det en nödlösning för J att åka till Donken och har inget med M medicinering att gjöra

J skulle flytta T cykel osv men blev avbruten av grannen
Citera
2023-04-27, 01:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är jag ganska säker på att hon visste. Dom pratade säkert ihop sig om att T s cykel måste flyttas på innan dom skulle dumpa kroppen. Varför M inte flyttade cykeln när J var på McD tror jag beror på M behövde vakta T och ev förklara för fler nyfikna grannar att dunsen kom från deras fulla kompis.
Ja, men sa inte M att J väckte henne när hon kom tillbaka och det var då hon såg T i lakan? Eller var det en tidigare version än toasittandet?
Citera
2023-04-27, 01:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Att M säger till A att T gått hem kanske var det som avgjorde att A ringer polisen? A förstår att M ljuger för T kom aldrig hem?
Det hade J berättat för honom innan.
Citera
2023-04-27, 01:44
Medlem
Citat:
Lägenheten var väl under renovering. Och J hade väl inte bott där på.någon vecka. Hittade polisen någon mat i kylskåpet eller var det tomt? Donken kanske blev en lösning. Är man illamående så kan man behöva något att äta ändå typ en liten hamburgare. För att få energi och illamåendet kan lätta lite. Men en meny blir för mycket då, för mig i alla fall.

Medicinerna M tar kanske förstärker illamåendet lite. Tog hon de på em? Vet inte om Carro hann träffa henne innan de åkte till stugan. Det är ju oftast föräldrarna som ger M medicinerna. En bekant tar en likadan som hennes mediciner och blir trött och illamående när hon tagit den.

Man tar medicinerna på morgonen.
Citera
2023-04-27, 01:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Kan det inte vara skärmlåset som gick på?
Det skrevs att tfn sattes i flygplansläge. Jag minns tyvärr inte.
Citera
2023-04-27, 01:51
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Just så. Sedan inser hon att M:s hjälp behövs och ser då till att M får lite krafter först i form av en hamburgare, för att orka. I ett av de första förhören säger J att M var slö och hade låg energi.
M uppfattades nog oftast som slö och energilös med tanke på AD(H)D.
Citera
2023-04-27, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
M ->
Vaknar man upp och finner en död kropp i lägenheten så lägger man benen på ryggen och ringer 112.
Om man nu är så jävla livrädd så man inte vågar göra detta utan istället tvingas hjälpa till att forsla bort kroppen, ja då ringer man 112 så fort man är hemma i säkerhet igen.
I värsta, värsta fall åker man dit på gravfridsbrott (heter det väl nuförtiden?).

Man sitter inte i förhör efter förhör och drar dåliga historier om att man somnat, vaknat, somnat, vaknat, somnat och vaknat IGEN!
Om man inte varit delaktig i mordet så är det långt mycket bättre att stå för bortforslingsdelen i vart fall. Men sanningen är att M var delaktig, annars hade hennes försvar sett helt annorlunda ut.

Nej du majblomman, (pun intended) ditt försvar håller inte.
Faktum är att ingen av dessa två nollor har uttryckt några sympatier för Ts familj eller att de är ångerfulla på något sätt.
Båda var fullt medvetna om vad du gjorde den där kvällen.

Och det här tramset med att ”kremera” - J kan väl på allvar inte tro att det blir kol av kroppen om man fjuttar på ett par deciliter kemisk bensin? Nejdå det handlar snarare om att försöka elda upp bevis och spår av strypningen eftersom elden är fokuserad kring hals och huvudparti.

Absolut helt rätt!
Citera
2023-04-27, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det är så jag med resonerar. Och detta fall är verkligen unikt, särskilt med tanke på ett exceptionellt djupt och stadigt tryck, så pass att både venöst och arteriellt flöde stryps så att petekier uteblir. Ovanligt, enligt rättsläkaren.
Vore förvånande om hon inte ådrog sig en lättare hjärnskakning.
Eller hur; här hör man att även J uppmärksammar att T slår i huvudet rejält, därför antar jag att det också dröjde en stund innan hon fick kraft att sparka mot J. Ändå fortsätter J, trots att hon ser T bli omtöcknad av fallet.
Inget jag ens tänkt på tidigare, men när du nämner det så kan hon ju ha tagit på sig ett långärmat plagg i lägenheten, en kofta eller tröja. På Nöjet bar hon en kortärmad rosa blus.

Jacket i huvudet är närmast ytligt och en halv cm på bredden. Jag har varit närvarande när ett par människor fått betydligt större sår av fall mot trubbiga föremål och inte varit det minsta påverkade direkt efteråt. Rättsläkaren säger visserligen att hon inte kan utesluta påverkan på medvetande, men det ska man nog tolka exakt så - det är inte helt omöjlig bara.
Citera
2023-04-27, 02:09
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Jacket i huvudet är närmast ytligt och en halv cm på bredden. Jag har varit närvarande när ett par människor fått betydligt större sår av fall mot trubbiga föremål och inte varit det minsta påverkade direkt efteråt. Rättsläkaren säger visserligen att hon inte kan utesluta påverkan på medvetande, men det ska man nog tolka exakt så - det är inte helt omöjlig bara.

Precis... polare till mig slog de med en ölflaska över huvudet... det enda de åstadkom var att han börja blöda och den som slog fick sig en rejäl omgång stryk.
Citera
2023-04-27, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Precis... polare till mig slog de med en ölflaska över huvudet... det enda de åstadkom var att han börja blöda och den som slog fick sig en rejäl omgång stryk.

Ja exakt! man måste nog vara extremt medvetande sänkt om man inte gör motstånd vid en strypning!
Citera
2023-04-27, 02:22
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Ja exakt! man måste nog vara extremt medvetande sänkt om man inte gör motstånd vid en strypning!

Ja och så vitt jag vet finns det inget stöd för det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in