2023-04-26, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Sitter inte med FUP nu. Det var Pythia som skrev det.

Kan inte se att så är fallet, utan bara att det är ”skärmlås” från sms-tidpunkten och framåt. MHs pappa hade även tittat till MHs lokalisering vid 03:30 så då var den inte avstängd.
Citera
2023-04-26, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Hur då? J har erkänt att hon ströp T och säger stt M varit behjälplig vid mordet. M säger att hon inte var med vid mordet, men varit på toan strax efter. I bägge fallen skulle M fått Ts urin på sina strumpor (J har erkänt att hon städat upp vid en senare tidpunkt). Nu lämnar jag strumpfrågan, men fortsätt gärna för min del.
J säger att hon hämtar hushållsrullen i köket och torkar upp det blöta på badrumsgolvet
Men hon skurar inte bort spår förens långt senare
Citera
2023-04-26, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
23 sekunder senare svarar hon med tummen. - Automatiskt skärmlås efter 10 sekunder?

Ingen aning. Med det måste kollas upp. Stämmer det att hon manuellt stängde av den, borde det vara spiken i kistan för dom som tvivlar på M s delaktighet.
Citera
2023-04-26, 23:33
Medlem
Citat:
Det är en klantig och orimlig lögn skapad av M. Inte skulle J vara så dum så hon blandar in en person till i historian som skulle spräcka lögnen dagen efter.
Enda anledningen jag kommer på är att M verkligen inte var med i badrummet utan låg o sov och J ville dölja mordet för M.... och sa att T blivit hämtad av A ifall M skulle se cykeln utanför...

Annars förstår jag inte varför M skulle säga så...
Det talar i så fall för att M inte var med.
Citera
2023-04-26, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Jo men Ts blod hittades ingenstans alls men någon Annans väldigt gamla blod hittades. Det visar ju att inget blod från T borde ha funnits därinne från start för det hade också upptäckts isåfall hur starka rengöringsmedel man än använder är det nästan omöjligt att tvätta bort blod. Det innebär isåfall att likhunden inte markerade blod utan avliden människa, vilket i sin tur innebär att kroppen inte släpats ut ur badrummet direkt för då hade inte hunden reagerat.
Om jag minns rätt så markerar hunden vid avloppsbrunnen där det fanns dna fr T
Och om jag förstått rätt så var det inte så mycket blod fr T
Det går visst att få bort spår av blod
J brukade anvönda aceton/sprit typ läste jag i fup
Citera
2023-04-26, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvolModsiw
Jag tycker att det finns ganska goda belägg för att hon kan ha gjort det ensam. För det första är det ingen naturlag att någon som stryper en annan själv får skador. Varje fall är unikt och ingen vet exakt hur detta mord har gått till.

Mycket talar för att T slog i huvudet i golvet när hon fälldes vilket bör ha lett till åtminstone sänkt medvetenhetsgrad och sämre förmåga att försvara sig. Rättsläkaren uteslöt inte att den konstaterade skadan i bakhuvudet på T kan ha orsakat hjärnskakning. J berättar själv att T slog i huvudet i förhöret där hon första gången erkänner gärningen.

"...då blev jag arg och fäller Tove så att hon trillar liksom pladask ner i
backen, eh, ja på rygg då och hon jag vet att jag blir förvånad för hon hinner liksom inte ta
emot sig utan hon bara åker ner i backen och slår i huvudet rejält..."

J hade vidare långärmat plagg på sig vilket skyddar mot åtminstone rivmärken. Ett av många exempel på TR:s cherrypickande i motiveringen till domen är att man fäster avseende vid att J haft en kort kjol på sig och menar att det skulle innebära att borde fått någon form av skador på benen under kampen med T men man nämner inte att hon hade långärmat på överkroppen där skador är mest troliga.
Hade verkligen J långärmat på sig?
Jag minns det som en rosa kortärmad top/blus
Citera
2023-04-26, 23:37
Medlem
Citat:
Oj! Hur kan jag ha missat detta. Alltså 10 sekunder efter hon skickade tummen upp till J precis som du skrev.

Jag tror att M satt i lägenheten med mobilen i handen och var toknervös över att grannen hört för mycket av mordet. Så fort hon fick klartecken av J att dom är i driven, kände hon sig lugn och stängde av telefonen.

Ja vad fanns det annars för anledning för M att stänga av mobilen ?
Citera
2023-04-26, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Hade verkligen J långärmat på sig?
Jag minns det som en rosa kortärmad top/blus

I fupen där kläderna de hade burit ser man iaf som du säger en rosa top.
Citera
2023-04-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Enda anledningen jag kommer på är att M verkligen inte var med i badrummet utan låg o sov och J ville dölja mordet för M.... och sa att T blivit hämtad av A ifall M skulle se cykeln utanför...

Annars förstår jag inte varför M skulle säga så...
Det talar i så fall för att M inte var med.
Det är enkelt att förstå
Anledningen till att M ljuger
är för att skydda sig själv
Senast redigerad av Anedin 2023-04-26 kl. 23:45.
Citera
2023-04-26, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
I fupen där kläderna de hade burit ser man iaf som du säger en rosa top.
Kortärmad?
Citera
2023-04-26, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Ja vad fanns det annars för anledning för M att stänga av mobilen ?

Finns ingen annan än Pythia som hittat uppgiften att telefonen stängdes av. Får nog vänta till någon annan kan bekräfta eller dementera.
Citera
2023-04-26, 23:46
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvolModsiw
Jag tycker att det finns ganska goda belägg för att hon kan ha gjort det ensam. För det första är det ingen naturlag att någon som stryper en annan själv får skador. Varje fall är unikt och ingen vet exakt hur detta mord har gått till.
Det är så jag med resonerar. Och detta fall är verkligen unikt, särskilt med tanke på ett exceptionellt djupt och stadigt tryck, så pass att både venöst och arteriellt flöde stryps så att petekier uteblir. Ovanligt, enligt rättsläkaren.
Citat:
Mycket talar för att T slog i huvudet i golvet när hon fälldes vilket bör ha lett till åtminstone sänkt medvetenhetsgrad och sämre förmåga att försvara sig. Rättsläkaren uteslöt inte att den konstaterade skadan i bakhuvudet på T kan ha orsakat hjärnskakning. J berättar själv att T slog i huvudet i förhöret där hon första gången erkänner gärningen.
Vore förvånande om hon inte ådrog sig en lättare hjärnskakning.
Citat:
"...då blev jag arg och fäller Tove så att hon trillar liksom pladask ner i
backen, eh, ja på rygg då och hon jag vet att jag blir förvånad för hon hinner liksom inte ta
emot sig utan hon bara åker ner i backen och slår i huvudet rejält..."
Eller hur; här hör man att även J uppmärksammar att T slår i huvudet rejält, därför antar jag att det också dröjde en stund innan hon fick kraft att sparka mot J. Ändå fortsätter J, trots att hon ser T bli omtöcknad av fallet.
Citat:
J hade vidare långärmat plagg på sig vilket skyddar mot åtminstone rivmärken. Ett av många exempel på TR:s cherrypickande i motiveringen till domen är att man fäster avseende vid att J haft en kort kjol på sig och menar att det skulle innebära att borde fått någon form av skador på benen under kampen med T men man nämner inte att hon hade långärmat på överkroppen där skador är mest troliga.
Inget jag ens tänkt på tidigare, men när du nämner det så kan hon ju ha tagit på sig ett långärmat plagg i lägenheten, en kofta eller tröja. På Nöjet bar hon en kortärmad rosa blus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in