Citat:
Ursprungligen postat av
SablarKonstaplar
Livet är inte rättvist. Grabben har redan andra saker som är ojämlika villkor för honom jämfört mot andra barn.
Det verkar som om ni inte vill förstå att antingen skänker man till en organisation eller till enskilda barn. Det är värre när man är fadder förälder eftersom det är en ojämlikhet som drabbar särskilt utsatta barn och leder till obalans i fattiga länder mellan barn. I Sverige ska normalpriviligierade barn kunna lära sig att de inte alltid kommer få allt och barn behöver lära sig att allt inte är framgång heller.
Givetvis ska ingen gräns sättas då allt som går in, gynnar många barn i slutändan. Ni verkar inte begripa attt alla barn som säljer olika saker tävlar mot varandra och de flesta har halvkassa resultat medan det går väldigt bra för fåtalet.
Om du startar ett företag vill du knappast ha stopp för att gynna konkurrenterna... Välkommen till verkligheten, det är inte du och andra som bestämmer hur köpare prioriterar eller handlar.
"
Välkommen till verkligheten".... så lät det inte när pojken sålde nada, innan det svenska folket på uppmaning av både massmedia och sociala medier började ösa in pengar till honom. Det är inte fair business på något sätt, detta.
Du har lite märklig logik som i ena stunden hävdar att "livet är orättvist" och att alla andra barn, både svenskar och invandrare, fattiga som rika, som ansträngt kämpar med sin försäljning helt enkelt ska gilla läget och acceptera att en enda person ska få sådan exponering och marknadsföring och i princip bara sitta och få miljonbelopp på miljonbelopp swishade till sitt majblommekonto utan minsta motprestation - samtidigt som du anser att pojken ska särbehandlas på grund av sin egen livssituation som dessutom inte är unik i sammanhanget, det hade gjort många andra lika mycket gott att få den här hjälpen.
Välkommen till verkligheten, ja det är ett väldigt passande yttrande när det här är så affärssyntetiskt och oäkta det bara kan bli. Vad har detta ens med majblomman att göra, att bara sitta och få pengar insatta på ett konto för att man fått hjälp av samhällets mest inflytelserika instanser att nå ut till varenda hushåll med inbetalningsuppgifter?

Jag missunnar honom inte ens detta, i synnerhet inte eftersom jag anser att han blivit mycket illa påhoppad. Men även om jag är glad för hans skull så har jag vid närmare eftertanke insett att detta helt motverkar majblommans syfte när det sänder såna signaler till övriga barn.